hoeveel melk geef ik mee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door conejita, 17 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    hoi allemaal

morgen heb ik een sollicitatiegesprek om 11.30 en zoontje gaat (voor het eerst) een paar uurtjes naar onze buuv en vriendin. Hij "kent" haar wel, daar maak ik me geen zorgen over, maar hoeveel cc afgekolfde melk geef ik mee? ik heb het in de vriezer in porties van 80 cc ongeveer.

ik hem afleveren om 10.30 ongeveer en missch 12.30 weer thuis zijn. (hem afhalen)
    omdat ik op verzoek voed heb ik geen idee hoeveel ik moet meegeven.
    2 zakjes? of drie voor de zekerheid?

bedankt alvast

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Ik gaf met flesvoeding altijd 1 meer mee dan ik dacht op te moeten maken. dus ik zou er gewoon 3 meegeven, mochten ze per ongeluk iets verkeerd doen met een voeding (te heet verwarmen ofzo) dan is er een reserve voeding.
    succes met je sollicitatie!

3. devilduckie

devilduckie Actief lid

22 dec 2014
    172
    10
    18
    basisschool lerares
    Je bent maar 2 uurtjes weg.. Als je zoontje net voeding gehad heeft voordat je weg gaat heb je aan een zakje genoeg lijkt me. Mijn dochter (een maandje ouder zo te zien) drinkt uit de fles ong 100cc per voeding. Als ik moet werken van 08:00 tot 14:00 geef ik voor elke 3 uur een flesje 100cc mee. Dus 2 in dit geval. Eenmaal thuis voedt ik gelijk weer zelf.

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ok dankjullie wel.

toch een beetje onzeker ;)

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Heb je thuis al wel eens met de fles geoefend? Dan kom je er achter hoeveel je kindje ongeveer drinkt. R drinkt zo'n 100-120 cc per keer, en gemiddeld elke 3 uur maar soms zit er langer tussen. Kwestie van uitproberen :)
    Voor je eigen gevoel kan je 2 zakjes meegeven, dat moet sowieso genoeg zijn

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je je kindje voed voor je weg gaat dan zou je kindje met geen of 1 voeding toe moeten kunnen komen, dus geef er eventueel 2 mee. Je kan weer voeden als je terug bent. Als je er 3 mee geeft heb je kans dat je die ene weg voor niets ontdooit hebt.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou ook zeggen dat 2 wel voldoende is hoor. Je bent 'maar' 2 uurtjes weg, dus dan zou je kindje elk uur moeten willen drinken wil je 3 voedingen nodig hebben.

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ja, het is inderdaad ook zonde als je een zakje weg moet gooien

ik heb wel eens met de fles geoefend, maar ik weet het niet meer precies. wel veel kan ik me herinneren ;)
    kan het ook zijn dat kindjes meer honger hebben als ze moe zijn?
    zoontje is één keer eerder bij deze vriendin gebleven (één uurtje)en had toen héél veel honger maar moest eigenlijk slapen. dat lukte niet.

ik geef nu de draagzak mee dan moet het slapen wel lukken en kan hij zich niet "overeten" (als dat kan, dat gevoel had ik toen wel)

bedankt iedereen voor de antwoorden!

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Roos drinkt uit een fles met 1 gaatje, newborn speen zeg maar. Anders drinkt ze en veel te veel ( zo 150 cc) en veel te snel. Hierdoor buikkramp etc en dus idd niet slapen.
    Kan dat de reden zijn waardoor hij onrustig was?

Hier trouwens gister een lange cursus dag, terwijl zij regeldagen heeft... Heel onhandig!

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Welke fles gebruik je? Uit de fles drinken baby's meestal veel makkelijker, hoeven ze minder moeite voor te doen. Hierdoor kan het zijn dat het flesje leeg is, maar de zuigbehoefte nog niet is voldaan.
    Hiervoor is het belangrijk dat een kindje minimaal 15, maar liever 20 minuten over een flesje doet.
    Als hij het flesje bv. in 10 minuten leeg drinkt lijkt het inderdaad alsof hij nog honger heeft of alweer snel honger krijgt, maar in feite is er dan gewoon nog niet aan zijn zuigbehoefte voldaan.

11. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Oh olifantje dat klinkt logisch! Nooit bij stil gestaan. Hij heeft did best een grote zuigbehoefte daarom geef ik ook een speentje soms.

Madelein, ja hier ook een newbornspeen met 1 gaatje.

Waar blijft Roos als jij cursus hebt? Regeldagen dan zeker niet handig nee.

Gesprek ging trouwens goed maar nu weet ik zelf niet of ik de baan wel wil. Ach, weten wat je niét wil is ook waardevol ;)

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Opa's en oma's passen op :). Heel luxe, geen kdv of zo. Wel een heel fijn idee. Vanaf volgende week weer werken :(

Haha ja dat is zeker waardevol!

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ooh fijn zeg. Ik heb mijn ouders hier niet en mijn sch ouders werken gelukkig allebei fulltime ;). Ik denk dat mijn man en ik het samen proberen op te lossen als ik weer ga werken samen met een oppas en de buurvrouw/ vriendin.

Deel Deze Pagina