Wat hebben jullie gedaan met de Menopur of andere hormonen die je over had?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door comr70, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    Via IUI en hormonen ben ik zwanger geraakt. Eerst kreeg ik de hormonen vergoed via de zorgverzekeraar, maar de laatste keer hadden ze vanuit het ziekenhuis meer voorgeschreven en zit ik met menopur die ik over heb. Kwam nog bij dat ik hierdoor mijn eigen bijdrage van 220 euro gelijk moest betalen aan mijn zorgverzekeraar. Hebben jullie dit ook gehad van die eigenbijdrage?

Wat hebben jullie gedaan met de overige hormonen?

Vrienden van ons gebruikte het ook, maar zijn nu ook zwanger en hebben er nu ook niets aan.

Hoop van jullie ervaringen te horen.

2. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb de menopur aan een kennis hier in het dorp gegeven die ook zelf moesten gaan betalen (icsi) en had ook veel decapeptyl over en heb dat aan iemand van het forum gedoneerd.
    (Ik had voor mijn vierde poging ook veel gekregen van een forumvriendinnetje!)

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Gebruik het nu zelf weer, maar in 2010 heb ik de overgebleven menopur teruggegeven aan de apotheek. De pregnyl heb ik bewaard.

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik heb het terug gegeven aan het zh

5. Hazel

Hazel Lid

14 okt 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de medicatie die ik over had aan het ziekenhuis gegeven. Zij geven het aan patiënten die bv te weinig medicatie hebben om gelijk weer te kunnen starten.

Inleveren bij de apotheek zou ik niet doen. Zij gooien het weg en dat is zonde van die dure medicatie.

6. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    Dat hoorde ik ook dat de apotheek dit doet, omdat ze niet weten in wat voor omstandigheden/temperatuur het is bewaard. Had fijn geweest als je het terug kon geven en van je verzekering er nog iets voor terug kreeg.

7. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    Hebben jullie het ook zelf moeten betalen de hormonen?

8. Maahi

Maahi Lid

6 nov 2012
    24
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb nog 2 pakjes ovitrelle over en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet doen... Ik zal het bij de volgende afpraak in het ziekenhuis aan de gyn voorleggen...

9. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien de mensen waarvan je kan zien dat zij in hun betaalde pogingen zitten (en evt in de buurt wonen) een pb tje sturen of even overleggen met het ziekenhuis.

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Apotheek gooit het inderdaad weg :(
    Zonde van al die medicijnen.
    Ik heb gelukkig nooit iets hoeven te betalen.. Spoot heel veel voor de ivf, maar was extra verzekerd en werd alles vergoed.

11. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Indien je het naar de apotheek brengt wordt het idd vernietigd (zonde van het dure spul wanneer je een ander er blij mee kan maken). Indien het altijd goed bewaard is gebleven zijn medicatie gewoon houdbaar tot de aangegeven datum.

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik geef het aan de fertiliteitspoli van het ziekenhuis, die geven het weer aan dames die zelf pogingen moeten betalen.

13. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms wil idd de fertiliteitspoli het ook "doorgeven" maar dan moet je wel aangeven dat de medicatie bij iemand terecht moet komen die in haar zelfbetaalde pogingen zit.

14. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zag nog je vraag ivm de eigen bijdrage: Ik moest ook mijn eigen bijdrage betalen. Wanneer je toevallig al eigen bijdrage (het hele bedrag) voor dit jaar had betaald voor evt andere behandelingen/ziekenhuisbezoeken dan zouden deze medicatie niet meer uit de eigen bijdrage komen. Maakt voor mij nu niet meer uit omdat ik toch al in de zelfbetaalde pogingen zit.

15. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    Ik snap het ook niet, want ben aanvullend verzekerd.

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Misschien dat ik mijn eigen bijdrage al op had gemaakt?
    Ik kwam veel in het zh en dat gaat dan als eerst van die bijdrage af.

17. Hier ligt het nog in de koelkast..

Hier overigens m'n eigen risico betaald hoor. Als dat niet had gehoeven voor de medicijnen was hij sowieso met IUI of ICSI in 1 keer op geweest ;)

18. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    Wij gaan in het nieuwe jr een 4e icsi doen, dus als iemand vd menopur en decapeptyl af moet, dan is het hier welkom

19. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    "Hier past ook nog wel wat in de "groentela" voor een 6e poging

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dames die nog wat nodig hebben: check ivfmoedersforum (google maar) onder medicijnen. Wel eerst de regels ff goed lezen.

Veel succes!

Deel Deze Pagina