Via IUI en hormonen ben ik zwanger geraakt. Eerst kreeg ik de hormonen vergoed via de zorgverzekeraar, maar de laatste keer hadden ze vanuit het ziekenhuis meer voorgeschreven en zit ik met menopur die ik over heb. Kwam nog bij dat ik hierdoor mijn eigen bijdrage van 220 euro gelijk moest betalen aan mijn zorgverzekeraar. Hebben jullie dit ook gehad van die eigenbijdrage? Wat hebben jullie gedaan met de overige hormonen? Vrienden van ons gebruikte het ook, maar zijn nu ook zwanger en hebben er nu ook niets aan. Hoop van jullie ervaringen te horen.
Ik heb de menopur aan een kennis hier in het dorp gegeven die ook zelf moesten gaan betalen (icsi) en had ook veel decapeptyl over en heb dat aan iemand van het forum gedoneerd. (Ik had voor mijn vierde poging ook veel gekregen van een forumvriendinnetje!)
Gebruik het nu zelf weer, maar in 2010 heb ik de overgebleven menopur teruggegeven aan de apotheek. De pregnyl heb ik bewaard.
Ik heb de medicatie die ik over had aan het ziekenhuis gegeven. Zij geven het aan patiënten die bv te weinig medicatie hebben om gelijk weer te kunnen starten. Inleveren bij de apotheek zou ik niet doen. Zij gooien het weg en dat is zonde van die dure medicatie.
Dat hoorde ik ook dat de apotheek dit doet, omdat ze niet weten in wat voor omstandigheden/temperatuur het is bewaard. Had fijn geweest als je het terug kon geven en van je verzekering er nog iets voor terug kreeg.
Ik heb nog 2 pakjes ovitrelle over en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet doen... Ik zal het bij de volgende afpraak in het ziekenhuis aan de gyn voorleggen...
Misschien de mensen waarvan je kan zien dat zij in hun betaalde pogingen zitten (en evt in de buurt wonen) een pb tje sturen of even overleggen met het ziekenhuis.
Apotheek gooit het inderdaad weg Zonde van al die medicijnen. Ik heb gelukkig nooit iets hoeven te betalen.. Spoot heel veel voor de ivf, maar was extra verzekerd en werd alles vergoed.
Indien je het naar de apotheek brengt wordt het idd vernietigd (zonde van het dure spul wanneer je een ander er blij mee kan maken). Indien het altijd goed bewaard is gebleven zijn medicatie gewoon houdbaar tot de aangegeven datum.
Ik geef het aan de fertiliteitspoli van het ziekenhuis, die geven het weer aan dames die zelf pogingen moeten betalen.
Soms wil idd de fertiliteitspoli het ook "doorgeven" maar dan moet je wel aangeven dat de medicatie bij iemand terecht moet komen die in haar zelfbetaalde pogingen zit.
Zag nog je vraag ivm de eigen bijdrage: Ik moest ook mijn eigen bijdrage betalen. Wanneer je toevallig al eigen bijdrage (het hele bedrag) voor dit jaar had betaald voor evt andere behandelingen/ziekenhuisbezoeken dan zouden deze medicatie niet meer uit de eigen bijdrage komen. Maakt voor mij nu niet meer uit omdat ik toch al in de zelfbetaalde pogingen zit.
Misschien dat ik mijn eigen bijdrage al op had gemaakt? Ik kwam veel in het zh en dat gaat dan als eerst van die bijdrage af.
Hier ligt het nog in de koelkast.. Hier overigens m'n eigen risico betaald hoor. Als dat niet had gehoeven voor de medicijnen was hij sowieso met IUI of ICSI in 1 keer op geweest
Wij gaan in het nieuwe jr een 4e icsi doen, dus als iemand vd menopur en decapeptyl af moet, dan is het hier welkom
Dames die nog wat nodig hebben: check ivfmoedersforum (google maar) onder medicijnen. Wel eerst de regels ff goed lezen. Veel succes!