Na 1.5 jaar zonder resultaat toch vanmorgen maar een afspraak gemaakt bij de HA. Vrijdag kunnen we terecht, en ben zeer benieuwd, en ook wel een beetje zenuwachtig hoe het daarna verder gaat.
Succes! Na zo'n lange tijd proberen is het ook wel fijn om wat meer duidelijkheid te krijgen,maar wel erg spannend!
Hoi Missy, Kan me voorstellen dat je het spannend vind! Houd je ons op de hoogte hoe het is gegaan? Groetjes, Jessica
Hey meiden, Nou even een update-je. Mannetje mag vrijdag zijn zaadjes gaan brengen, en dan is het wachten op een oproep van de gyn, zal ongeveer over een week of 2 zijn. Dus vanaf nu gaat ook bij ons de MMM draaien.
Thanks! Weet een van jullie hoe lang t ongeveer duurt voor je de uitslag krijgt van een Spermaonderzoek? En wat zou eventueel de volgende stap zijn? Bedoel wat doet een gyn bij t eerste bezoek?
wij hadden het binnen een week. Toen hadden we weer een afspraak met de gyn. (sperma is dus getest via de gyn) Mijn bloed is ook getest, tevens kreeg ik een uitstrijkje. heb je dat al gehad? Daarna kreeg ik hsg en daarna werder we voor 6 maanden weer weggestuurd was toen al geen beste uitslag maar dat is het protocol.
Nee, nog geen uitstrijkje gehad. De huisarts heeft verder niks gedaan, alleen een afspraak met de gyn gemaakt, en manlief doorgestuurd voor zaadonderzoek dus. Nou ik denk dat we alles maar op ons af moeten laten komen, en maar afwachten hoe het uitpakt.
Ook wij gaan binnenkort voor ons eerste doktersbezoek. Net geprobeerd een afspraak te maken: is hij op vakantie! Dat ene weekje maakt natuurlijk niet uit, maar toch vind ik het stom. Wel nog even de tijd om goed voor te bereiden: wat voor vragen kunnen we verwachten bij zo'n eerste bezoek aan de huisarts : Ik heb netjes bijgehouden wanneer ik ongesteld was, ovulatie test (6 keer) en klusmomenten.
Ik weet niet hoe jouw huisarts werkt, bij die van ons moet je alles zelf aandragen, sowieso zeggen dat je al meer dan een jaar bezig bent, anders wordt je amper serieus genomen, en zelf vragen om een gyneacologisch onderzoek en een sperma onderzoek, verder kan het zijn dat hij je vriend naar de uroloog stuurt voor onderzoek, dat gebeurde bij ons ook, en pas na 1 echo daar en 1 inwendig onderzoek en 1x sperma onderzoek namen wij zelf het heft in eigen hand en hebben naar een fertiliteitsarts in Zwolle gebeld voor een afspraak. Heel veel succes!