placenta verkalkt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani27, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hoi dames

Tijdens mijn laatste echo (omdat ik het.idee had dat de baby rustiger.was), merkte de gyn op dat mijn placenta verkalkt raakt. Ze laten me sowieso niet na de veertig weken doorlopen.
    Mijn placenta is graad 3 zei ze, maar omdat ctg en vruchtwater in orde is, maakt ze zich.geen zorgen.

Heeft iemand ervaring? Ik krijg omdat ik.bezorgd ben dagelijks ctg nu.

Dadelijk komt de baby in de problemen..

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Geen ervaring mee maar vind het wel eng klinken. Gelukkig krijg je voor je eigen gerustheid dagelijks een ctg.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Hier zagen ze het na de bevalling.
    Hij was wat rustiger voor de bevalling maar nooit is er naar de placenta gekeken.
    Na de bevalling vroeg ze of ik gerookt had.. Nee natuurlijk niet!
    Zei ze dat hij verkalkt was.

4. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Ik heb mijn zorgen uitgesproken, doe geen oog dicht zo.

Hopelijk gaan ze binnenkort inleiden of meld mijn meisje zich zelf gauw.

5. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou idd gewoon doorhameren op een inleiding. Je bent ten slotte 37 weken en ik zou geen enkel risico nemen. Ik vind ook met dit termijn dat jij dat bepaalt en niet het ziekenhuis.

6. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Morgen dring ik weer aan na de.ctg.
    Net zo lang totdat ze ermee instemmen.

Ze hebben liever met 38wk zei de gyn vandaag.
    Ik lees dat graad 3 bij 39 wk normaal is dus er is dan niet acuut.paniek nodig lijkt me?

7. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zullen natuurlijk wel weten wat ze doen. Ik vind alleen dat risico nemen altijd zo apart. Het is normaal om met 37 weken te bevallen. Maar goed zo lang het goed gaat met de baby en met jou willen ze waarschijnlijk liever wachten tot het natuurlijk op gang komt.

Je bent in goede handen, dus probeer je niet druk te maken. Succes alvast! Bijna je kindje in handen!

8. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zeggen zij dan voor reden at ze willen wachten?

9. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Zodat de baby nog wat.bijkomt in gewicht en omdat.het anders te geforceerd is.
    Maar goed, ik wil zsm ingeleid worden dus dan volgende week.
    Ik trek het zo niet..

10. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee snap ik. Het is natuurlijk altijd beter dat een kind zo lang mogelijk blijft zitten. Met een verkalkte placenta zullen ze het kind echt niet nog heel lang laten zitten en zal het zeker over een week vast zo ver zijn.

Probeer je niet te druk te maken meis. Ze hadden je echt niet thuis laten zitten als het niet kon.

11. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Het is normaal dat de placenta op het einde wat gaat verkalken. Ik weet niet in hoe erge mate die van jou verkalkt is. Ik neem aan dat als ze het zelf te erg vinden (de verkalking) ze geen risico nemen met de gezondheid van jouw baby.

12. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ik snap het van de gynaecoloog wel dat hij tot 38 weken wil wachten. Hier ook twee keer met 38 weken ingeleid.

Met 37 weken mag een baby geboren worden maar met 38 weken kunnen baby's zichzelf beter warm houden en drinken ze beter dan met 37 weken.
    Vandaar dat inleiden eigenlijk altijd pas vanaf 38 weken gebeurt.

Sterkte ik begrijp je angst,maar een weekje verder is echt beter voor je kindje.

13. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hij is graad drie dat is het hoogste qua verkalking.
    Meestal gezien rond 39+.

Ik probeer rustig te blijven maar kan wel janken.

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Veel baby's zijn met 37 weken nog niet helemaal klaar om geboren te worden, die zitten op de rand van prematuriteit, de normale zwangerschapsduur is 40 weken en dat is niet voor niets. Ikzelf ben met 37 weken geboren, het had niet veel gescheeld of ik was in het ziekenhuis opgenomen geweest en inderdaad, ik was te zwak voor borstvoeding (kolven deden ze niet in die tijd).

Probeer anders af te spreken dat ze je dinsdag, met 38 weken, inleiden. Want om nou weken stress te hebben, dat lijkt me ook niets.

15. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Dankje berte. Ik probeer mijn gemak te houden tot 38 weken.

16. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik haad ook een verkalkte placenta maar daar kwamen ze pas achter toen ze gingen inleiden met 40+6. Probeer erop te vertrouwen dat ze je goed in de gaten houden dus dat ze de baby echt wel laten komen als het nog slechter wordt.

17. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hoi saartje,

Was jouw placenta graad drie ook?

De gyn zei dat mijn placenta overeen komt met een placenta van 39+. En dat ze me dus max twee weken nog laten lopen.

Ik hoop zo dat ze een deze dagen zelf komt..

18. Lovemykidss

9 mei 2015
    47
    0
    0
    NULL
    Nijmegen
    Bij mij was de placenta ook verkalkt en was me dochtertje heel erg afgevallen in de buik met 41 weken wilde de verloskundige me gewoon door laten lopen en na moeilijk lopen doen werd ik toch door gestuurd naar het ziekenhuis en die gingen me gelijk inleiden en nu kijken ze bij de 2de nog niet extra na ofzo

19. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hoe kwamen ze.erachter dat ze was afgevallen?

Deel Deze Pagina