Z-Z-Z-Zwanger!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Golden, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Golden

Golden Lid

8 sep 2011
    22
    0
    0
    Flevoland
    Ik stotter er nog een beetje van!
    ik realiseer me nog niet dat het werkelijk zo ver is :$

4 aug'11 mijn mirena verwijderd en gister (en vandaag voor de zekerheid) een positieve test.

Mn hele leven voel ik mij aangetrokken tot het begrip zwanger, zwangere vrouwen en alles wat met zwanger, baby, gezin, etc. te maken heeft. het feit dat ik nu ook de gene ben die deze reis gaat maken is werkelijk een wonder.

Zo koos ik gister nog op deze website een forum onder het kopje "zwanger worden" en vandaag het kopje "zwanger zijn"... vreemd voelt dat en nog een beetje ongemakkelijk.

wat nu? volgende wk afspraak met de huisarts. Hoe verder? wat gaat er eigenlijk allemaal gebeuren? wanneer zouden we een echo kunnen verwachten? Kan ik nu ook al echt blij zijn? het is nog zo pril en er kan naar mijn gevoel nog zoveel gebeuren en ik wil niet teleurgesteld worden. Waar kunnen we ons nu klaar voor maken? op wat moet ik letten qua sport en qua voeding? ik voel nu angst om te gaan sporten (3x per wk kickboksen) en ik ben deze week helemaal niet meer geweest.

Iemand tips? Anybody? :)

2. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd!

Nog geen ervaringen!
    Ik wacht op mn eerste:)

3. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Gefeliciteerd!!!

Ik weet ook net een paar dagen dat ik zwanger ben. Ben even langs mn ha gereden om door te geven dat ik een positieve test had en kreeg een informatiepakketje mee. Staat in over voeding en sport o.a. Hoef niet langs te komen voor afspraak, mag gelijk vk gaan bellen..

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Gefeliciteerd!!! Wat gaaf joh, zo snel!!
    Ik herken je gevoel, dat had ik zes weken geleden na de test ook. Zoveel emoties ineens! :)
    Heb het een weekje laten bezinken en daarna een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Ik kreeg een intake gesprek bij 6,5 week, en de eerste echo bij 7.5 week. Maar dat is vroeg! Heel veel dames krijgen als eerste echo de termijnecho, ergens tussen 9 en 13 weken. Sommige verloskundigen bieden een vroege echo aan, om te controleren of het hartje klopt. Maar dat is niet standaard dus. Zodra je een afspraak hebt gehad bij de VK gaat het balletje vanzelf wel rollen, ze vertelt je gewoon precies wat er gaat gebeuren en wat je zelf moet regelen ervoor. Laat het maar een beetje op je af komen!

Kickboxen zou ik ook niet doen nu denk ik.Zou het eng vinden om eem stomp in mn buik te krijgen. Maar andere sporten zouden geen probleem mogen zijn! Ik ging regelmatig skaten, maar dat durf ik eigenlijk ook niet meer nu. Stel dat ik val ofzo.. brr...

Geniet er in elk geval van, het is een klein wondertje!!

5. Golden

Golden Lid

8 sep 2011
    22
    0
    0
    Flevoland
    Bedankt! Jullie natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!

@Skaya: het is de 1e keer na toch een hectische rit. Oa vorig jaar juni operatie aan m'n eierstok ivm cyste, altijd onregelmatige cyclus en de gyna zag ten tijde van controles omtrent cyste ook een vorm van pco bij de "gezonde" eierstok. Ik denk wel dat het voor mij wat geruststellender is als de huisarts mij heeft gezien, maar vooral ook dat ik de huisarts heb gezien. Ik heb een soort van stappenplan nodig denk ik :) ik wil altijd weten waar ik aan toe ben :-D

@Kawaii: ik hoop natuurlijk dat ik zo vroeg mogelijk al een echo krijg, ik kan niet wachten! Kickboksen durf ik niet aan. Idd ook bang dat er iets gebeurd, maar er komt ook veel condietraining bij kijken. Met rennen en springen doen m'n borsten dusdanig pijn dat het niet leuk meer is. Ik vind het wel heel erg dat m'n conditie een boost achteruit krijgt. Ik denk dat ik ga kijken voor zwemmen en met me vriend heb ik al afgesproken om te wandelen

Deel Deze Pagina