Yes, toch nog spontaan zwanger!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Nero, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nero

Nero Lid

3 dec 2012
    10
    0
    0
    Vorig jaar december had ik me op het forum aangemeld om mee te praten met dames waarbij het ook niet lukte om meteen zwanger te raken na het stoppen met de pil (maart vorig jaar gestopt). Ik heb korte maar ook lange cyclussen gehad (zie handtekening) waardoor het toch wel erg lastig was mijn ei te vinden. Gelukkig merkte ik op den duur wel wanneer ik mijn eisprong had, al had ik deze helaas niet elke cyclus.

Mijn laatste cyclus die begon op 14 mei. Toevallig had ik die dag mijn eerste afspraak bij het ziekenhuis om alles te laten onderzoeken. Bij vriend(bijna man)lief was alles in orde maar bij mij werd er toch een lichte vorm PCOS geconstateerd. Helaas was er dus wel iets aan de hand, maar gelukkig zagen mijn eierstokken en baarmoeder er verder goed uit. Deze cyclus had ik ook weer een duidelijk waargenomen eisprong… het eiblaasje heb ik zelfs nog op de echo gezien. En dit eiblaasje is deze cyclus op geheel natuurlijke wijze bevrucht geraakt! :) na 1,5 jaar proberen is het dan eindelijk toch vanzelf gelukt!

Gisteren getest en een dikke vette +, binnen de gestelde wachtminuten haha! Ik voel me een beetje zwanger, de verschijnselen beginnen steeds meer te komen. Ik heb pijnlijke volle borsten, met vlagen duizelig, ontzettend moe, emotioneel en af en toe buikpijn. Ik ben gelukkig nog niet misselijk geweest en ik hoop natuurlijk dat het zo blijft!

Over 2 weken gaan we trouwen. Ik hoop alleen niet dat ik die dag enorm moe ben en al helemaal niet misselijk natuurlijk. En de week erna gaan we op vakantie met het vliegtuig, ik zie wel een beetje tegen de vluchten op. Maar ik hoop natuurlijk van alles te kunnen genieten! :)

We willen het nog niet vertellen aan vrienden en familie omdat het nog te pril is (4 weken) maar om toch mijn enthousiasme ergens kwijt te kunnen heb ik dit topic geopend haha! :D Hoe voelden jullie je de eerste weken van je zwangerschap? En wanneer hebben jullie het aan je dierbaren verteld en op welke manier?

Groetjes Mama Nero

2. youngmommy18

16 jun 2013
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had last van extreme vermoeidheid, veel en vaak plassen, hele sterke reuk, duizelig en misselijk (gehele dag) !! Ik heb het na 3maanden aan een paar mensen verteld. I.v.m dat het nog mis kon gaan! Na de 20 weken echo ga ik het 'openbaren' als alles goed is tenminste x

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Gefeliciteerd!

4. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!! Wat fijn dat het toch zo is gelukt zonder hormonen e.d

Ik heb het mijn vader eigenlijk heel snel verteld, dit meer door de omstandigheden waarin wij verkeerde op dat moment.
    (ik ben zwanger geworden in het weekend dat mijn moeder begraven werd)

Anderen heb ik het wat later verteld, maar voor 12 weken wist bijna iedereen het wel.

5. Nero

Nero Lid

3 dec 2012
    10
    0
    0
    Dank jullie wel! Jullie ook gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Youngmommy, denk je niet dat je met 20 weken al een buikje hebt die je verraad? Ik zou het denk ik niet zo lang stil kunnen houden hihi, vind het nu al moeilijk! ;)

Myloon, ik denk dat de meeste bij ons het rond 12 weken ook wel zullen weten :) Nog even afwachten of het zo ver mag komen, maar we gaan er gewoon van uit!

6. youngmommy18

16 jun 2013
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    haha jawel me buik veraad me inderdaad al. maar mijn gedachte erachter was de *zekerheid* dat het gezond is. Ik moet bekennen dat ik mijn mond inderdaad vaak voorbij heb gepraat.. maarja het is ook zo iets bijzonders.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Allereerst: van harte gefeliciteerd! Wat bijzonder dat jullie straks met z'n drieën zijn bij jullie trouwen.

Om eerlijk te zijn: bij mij begonnen de zwangerschapsklachten na ongeveer 6 weken. Ik werd wat sneller moe en ook al een beetje misselijk. Maar op zich kon ik nog wel prima functioneren, hoefde nog niet te spugen en hield het de hele dag wel vol.
    Bij de tweede gingen wij met 8 weken nog een paar dagen naar Berlijn. Dat was zonde: ik wilde 's middags terug naar het hotel om te slapen, en na het avondeten wilde ik ook gelijk naar bed.

Maar: met jullie achtergrond zal de blijdschap hoe dan ook overheersen, toch? Kijk of je op de grote dag ook een rustmoment kunt inbouwen, zodat je je even terug kunt trekken om bij te komen. En zorg ervoor dat je géén lege maag hebt, de hele tijd kleine beetjes (koekje, snoepje, fruit, cracker) eten hielp in elk geval bij mij om te voorkomen dat ik écht misselijk werd.

Wij hebben mijn zwangerschap bekend gemaakt toen we een goede uitslag hadden van de combinatietest, dat was zo rond 12-13 weken.
    Bij de oudste was het superleuk om het te vertellen, omdat mijn zus tegelijk met mij zwanger was (van haar tweede).

8. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Gefeliciteerd! :)

9. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd!
    Ik ben vandaag toevallig erg misselijk en hoofdpijn daarvoor nergens last van gehad behalve van pijnlijke borsten.
    Wij willen het zaterdag al vertellen aan opa en oma.
    De overige familie na de eerste echo (rond 8/9 weken) en de rest (werk/vrienden etc) na 12 weken.
    Wij trekken zoon een tshirt aan met stoer ik word grote broer :)
    Kijken wie het het eerst ziet ;)

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Van harte gefeliciteerd!
    Ik ben nu 5 weken zwanger en voel me licht duizelig en moe maar toch niet makkelijk slaap kunnen vatten, beetje onrustig inwendig. Verder veel speeksel in de mond, minder en andere honger dan anders.
    Over 5 weken heb ik een eerste echo en als die goed is, dan mag iedereen het weten! :)

11. Nero

Nero Lid

3 dec 2012
    10
    0
    0
    Jullie ook gefeliciteerd!! :)

Young Mommy: ik kan me heel goed voorstellen dat je wilt wachten tot alles goed is en je die duidelijkheid hebt. Maar toch zou ik het niet kunnen haha! Natuurlijk wachten we wel de eerste echo af, en zullen de meeste mensen het pas na 12 weken weten.

Bri: ja echt super leuk dat we straks met z'n 3'en zijn, een heel mooi trouwcadeau :) Goede tips van je, ik zal zeker proberen rustmomentjes in te bouwen, al hebben we 's middags een vrij druk programma. Maar als we in de limo zitten dan is er vast een momentje om m'n ogen dicht te doen ;)

Thasmo: wat leuk dat jullie het zaterdag gaan vertellen aan opa en oma! En wat een super leuk idee! Hoe ver ben je nu? Ik hoop dat bij mij de misselijkheid weg blijft, nu nog geen last van gelukkig. Maar het kan zo weer veranderen natuurlijk.

Mano: ik herken het slaap niet kunnen vatten. Afgelopen nacht heb ik gelukkig wel goed geslapen maar de 2 nachten ervoor heb ik zeker de halve nacht liggen woelen. Niks aan, en dan ben je al super moe!

Ik heb vrijdag 5 juli m'n eerste echo, dan ben ik 7 weken. Ik heb gisteren met de gyn gebeld en de secretaresse stelde voor om dan al een echo te maken om te kijken of alles goed is, omdat ik er natuurlijk al liep voor controles. Ik ben blij dat ik dan al een echo mag! En daarna zal het rond de 10e/12e week wel weer zijn denk ik. Wij gaan als de echo er met 7 weken goed uitziet de week na onze vakantie (ruim 8wk) het vertellen aan de opa's en oma's, we geven ze dan een 'souveniertje' cadeau maar natuurlijk zal het een baby cadeautje zijn :). En de rest van de familie/vrienden/werk vertellen we het denk ik rond de 10e of 12e week. Ligt aan de volgende echo :) Spannende tijd!

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Gefeliciteerd, wat fijn! :D

13. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010