5tot7 weken zwanger, bloedverlies.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Rhas, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rhas

Rhas Lid

16 apr 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een hele simpele vraag, maar weet niet zo goed wat ik moet doen.

Ben nu 5 tot 7 weken zwanger en hen sinds vanmorgen wat bloedverlies, licht roze tot oud roze/rood. Het is nog niet helderrood, wel zitten er wat kleine stukjes in. Heb ook lichte krampen maar die had ik voorgaande weken ook. Maar aangezien het nu zondag is, weet ik niet zo goed wat te doen. Huidartsenpost bellen? Afwachten tot morgen en dan verloskundige bellen? Wat zouden jullie doen?

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Hey meid, wat vervelend dat je bloedverlies hebt. Ik zou het vandaag nog aankijken en als het aanhoudt morgen de vk bellen, liefst voor een echo zodat je in ieder geval kunt zien wat er aan de hand is en je je verder geen zorgen gaat maken.
    Bloedverlies is in 50% van de gevallen onschuldig, dus ik hoop dat dat bij jou ook zo is :)

3. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg vorig jaar ook een bloeding op zondag en heb toen de huisartsenpost gebeld, helaas kreeg ik daar en in het ziekenhuis te horen dat ze niks konden doen... Heb toen die maandag naar gyn gebeld en kon gelijk terecht voor echo. Bij mij was het gelijk helderrood bloed en helaas dus een miskraam...:( In de meeste gevallen is het bloedverlies onschuldig, dus hopelijk loopt het voor jou wel goed af!!! Het is moeilijk om vandaag af te wachten en pas morgen te bellen...maar het kan niet anders. Sterkte ermee!!!

4. Rhas

Rhas Lid

16 apr 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het bloeden is gister einde van de middag gestopt en het is niet helderrood geworden en zag het alleen tijdens het afvegen. Nu heb ik net nog een zwangerschapstest gedaan en het streepje dat aangeeft dat ik zwanger ben is veel lichter dan de voorgaande testen die ik heb gedaan zo'n 2,5 week geleden. Als ik vanaf mijn eisprong bereken zou ik nu 5 weken zijn en vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie 7 weken. Kan het dan kloppen? Ik bel straks ook de verloskundige natuurlijk, maar wachten duurt erg lang.

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Je moet rekenen vanaf je laatste menstruatie, dus dan ben je nu 7 weken.
    Een lichter wordende zwangerschapstest is geen goed teken (sorry), je HCG moet nog stijgen tot de piek ongeveer in week 10. Ik neem aan dat je de test wel vanmorgen vroeg hebt gedaan. Bel straks je vk en vraag om een echo, dan heb je zekerheid...

6. SannedK

SannedK Actief lid

3 mei 2012
    138
    0
    0
    Ik had afgelopen vrijdag ook eenmalig licht bloedverlies bij naar het toilet te gaan. Heb besloten om toch maar naar mijn gynaecoloog te bellen en mocht nog die middag komen voor een echo. ik bleek 5 weken en 6 dagen zwanger, en de op de echo was al een heel klein kloppend hartje te zien/horen. De gynaecoloog vond dat alles er heel normaal uit zag. Dat stelde me dan wel weer gerust. Je ziet het kan dus ook heel onschuldig zijn.

Deel Deze Pagina