Hoi! Ik ben in mei 2009 bevallen van een prachtige zoon. Sinds januari 2010 weer aan het proberen zwanger te worden. In maart 2010 een miskraam gehad. Vervolgens was mijn cyclus van slag. Nu afgelopen woensdag een positieve zwangerschapstest gedaan, eerste dag laatste menstruatie was 2 juni. (nu dus net 5 weken) Ik was heel blij, maar vanochtend bij het plassen zeker 20 druppels helder rood bloedverlies. De hele dag bij afvegen helderrood bloed met af en toe een sliertje. Hoef geen maandverband of tampon te gebruiken. Kan dit bloedverlies komen van gemeenschap gisteravond? Of moet ik echt rekening houden met een tweede miskraam? Ik heb geen krampen, maar weet nu niet of ik blij mag zijn, of verdrietig moet zijn. En of ik nu wel contact moet opnemen met de verloskundige. Alvast bedankt! karlijn
hoi, kan van gemeenschap komen maar daarvoor is het wel wat veel. Je kunt gewoon afwachten (ook al is het heel spannend). Je hebt nog altijd kans dat het goed blijft gaan als het bloedverlies niet meer wordt en je geen krampen krijgt. De verloskundige kan nu niet veel voor je doen. Voor een echo is het eigenlijk nog te vroeg om iets te kunnen zien. Mirjam