vruchtwater? premature weeen??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bergje, 11 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    Vorige week heb ik in het ziekenhuis gelegen inverband met premature weeen. ik heb de spuiten voor longrijping gehad en adelat om de weeen te remmen. Ik ihad trouwens geen idee dat ik weeen had maar bleek volgen de ctg om de anderhalve minuut te hebben eigenlijk per toeval omdat ik aangaf veel harde buiken te hebben. De baarmoedermond was 10 mm en ik heb 2 cm ontsluiting. Hiermee ben ik dinsdag naar huis gegaan omdat ze niet meer konden remmen en ik vanaf vrijdag 34 weken wwas en dan sowieso niet meer geremd wordt.

Nu heb ik nog steeds heel veel harde buiken maar kan geen regelmaat ontdekken. vandmiddag ging ik naar de wc en voelde water lopen terwijl ik naar mijn idee nog helemaal niet aan het plassen was...ik ging ook naar de wc omdat ik ontlasting voelde. ik heb geen vreemd geurtje kunnen ontdekken maar het was ook niet geel...ik dacht even dat het vruchtwater was maar ik ben de rest van de dag niet aan het lekken geweest ofzo. Slijm ben ik vorige week al heel veel verloren.

- Heeft mijn kindje last van de veele harde buiken???
    - zou ik al vruchtwater verloren kunnen zijn?? hoe weet je dat je vliezen gebroken zijn?? ik ging er nooit vanuit dat dit op de wc zou kunnen gebeuren.(zag eerder rampscenario's in de supermarkt haha).
    - Mag je met ontsluiting nog zwemmen?

fijn dat ik mijn vragen hier nog een keer kwijt kan in het ziekenhuis gaat alles zo snel en zijn de atwoorden ook nogal wisselend of niet echt duidelijk , en door de verloskundige ben ik doorverwezen dus die mag ik ook niet meer bellen omdat ik daar niet meer onder behandleing ben.....

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je kindje heeft geen last van harde buiken.
    Het zou vruchtwater kunnen zijn maar meestal blijf je dan vocht verliezen. Als je twijfelt bel dan met je arts of verloskundige.
    Met ontsluiting mag je zwemmen, met gebroken vliezen niet.

Mirjam

Deel Deze Pagina