weet iemand hoe het zit of je vakantie uren moet schrijven als je gedeeltelijk in de ziektewet zit? ik zit nu 75% in de ziektewet. werk alleen nog op therapeutische basis. 3 ochtenden in de week 2 uurtjes. maar nu heb ik over 2 weken een week vakantie/vrij staan. (ik ga niet weg). hoe gaat dit? normaal zou ik die week aan vakantie-uren moeten schrijven. maar nu zit ik in de ziektewet... ik hoor alleen maar voorbeelden van mensen die helemaal in de ziektewet zitten. die hoeven geen vakantie-uren te schrijven omdat ze toch al thuis zitten. maar ja, ik "werk" nog 3 ochtenden in de week. ik kan het volgende week aan mn leidinggevende vragen maar die weet ook helaas niet alles en probeert ons soms wel eens wat wijs te maken. dus ik wil graag van te voren weten hoe en wat
Als je 3 dagen a 2 uur werkt dan lijkt het me dat je voor 2 weken dus 6 dagen a 2 uur moet opschrijven, in totaal dus 12 uur
Ik heb een fulltime baan van 36 uur, als ik vakantie opneem is dat voor 36 uur per week. Ook al ben je maar gedeeltelijk ziek je neemt evengoed voor 36 uur vakantie op. Je blijft gewoon het totaal aan vakantie uren houden ook al ben je ziek. Dat is het zelfde als dat je geen vakantie dagen opbouwt tijdens ziektewet. Dan is het gewoon dat tijdens je ziekte wet van 75% je ook voor 75% geen vakantiedagen opbouwt
Vanaf 1 Jan 2012 bouw je volledige uren op als je ziek bent, dus moet je ook volledig afgeven bij een vrije dag. Werk je normaal 8 uur er dag, maar tijdens je reïntegratie maar 4 uur bijvoorbeeld dan geef je toch 8 uur af....
Volgens mij moet je juist alleen de uren vakantie schrijven die je normaal werkt, je bent nog steeds ziek. Maar ik kan het voor je navragen, ik heb donderdag een P&O sessie waarin dat soort zaken sowieso aan de orde komt. Ik kom er nog even op terug.
Heb nog even gegoogled, zie ARBEIDSRECHTER.nl: info over vakantierechten | Arbeidsrechter.nl Hier staat dat zolang jengedeeltelijk werkt, je wel al je uren als vakantie moet schrijven, omdat je ze ook opbouwt. Dus zoals hieronder ook alis gezegd. Dus inderdaad zoals Beertjenicky en Yvon ook al aangeven.