zwanger/ borstvoeding L-lysine

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Samvs86, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Helaas heb ik sinds een aantal jaren het herpes virus (genitaal). Nu de bevalling eraan zit te komen, word ik steeds angstiger. Ik voel een aanval namelijk niet altijd en het is niet altijd duidelijk of ik dan bijv. scheerbultje heb, irritatie of herpes aanval. Ik ben bang dat ik tijdens de bevalling kindje besmet. Vooral omdat ik zelf niet altijd weet of ik nu een aanval heb ja of nee en omdat het ook in het geboortekanaal kan komen.

Eerste vraag: Hoe moet ik de bevalling ingaan. Welke voorzorgsmaatregelen? Ik ga dit natuurlijk ook nog bespreken met gynaecoloog.

Verder zou ik graag L-lysine willen gaan slikken (1000 mg) aan einde zwangerschap en tijdens borstvoeding om de kansen op aanval kleiner te maken. Maar ik lees verschillende verhalen of dit wel of niet mag. Dus mijn vraag is: Wel of niet gebruiken?

Dankjewel alvast!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je inderdaad genitale herpes hebt als je gaat bevallen moeten de plekjes zeer zorgvuldig worden afgeplakt.
    Als je snel twijfelt zou ik me gewoon even niet scheren, dan heb je ook geen scheerwondjes en geen verwarring. Het maakt ons echt niet uit hoe je eruit ziet van onderen hoor!

Ik kan nergens vinden of het wel of niet mag tijdens de zwangerschap. Wat ik wel kan vinden is dat er onvoldoende wetenschappelijk bewijs is dat het een uitbraak van herpes zou kunnen voorkomen. Ik verwijs je naar je apotheek of huisarts om het daar nog eens te vragen.

Mirjam

Deel Deze Pagina