Zonder positieve test sprake van een miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Danielle86, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Beste verloskundige,

Ik heb een vraag namens een vriendin van me. Zij heeft de laatste maanden een vrij regelmatige cyclus (in maart gestopt met anticonceptie) en werd vorige week niet ongesteld.
    Ze heeft om de dag een zwangerschapstest gedaan, (in totaal 3 stuks) en deze bleven negatief. Geen streep te bekennen. Vervolgens is ze gaan bloeden.
    Haar huisarts zegt dat er sprake is van een miskraam, maar ik twijfel hieraan omdat er immers nooit een positieve test is geweest en het mij dus meer voor de hand lijkt te liggen dat het gewoon een verlate menstruatie is. Hoe denken jullie hierover?

Hebben jullie nog tips voor haar? Moet ze bijv. contact op nemen met een verloskundige praktijk voor een echo om te kijken of alles weg is (Wat ik wel moest na mijn miskraam) of is dit niet nodig?

Bedankt.

Groetjes, Danielle

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als er geen positieve test is geweest kun je niet spreken van een miskraam. Waarschijnlijk is ze niet zwanger geweest en ze kan gewoon wachten nu op haar ongesteldheid.

Mirjam

Deel Deze Pagina