Ik lees overal dat mensen zo weinig bijkomen tijdens hun zwangerschap tegenwoordig. Nu ben ik in het begin al meteen 5 kilo bijgekomen. Ik vond dit niet leuk natuurlijk. Ik dacht ook dat het nu een verloren zaak was, ik hoorde namelijk altijd dat je niet op 'dieet' mag tijdens je zwangerschap. Iets met afvalstoffen...? Maar ik ben nu toch aan het afvallen lijkt me, wat ik wel goed vind. Nu gaat het niet over kilo's hoor, maar eens een halve kilo of een kilo, ik zie de weegschaal naar beneden gaan. Ik ben er toch blij mee, want ik kan me dus nog herpakken en mijn gewicht alsnog beperkt houden. Kan dit ook kwaad op een gezonde manier? Mijn manier = veel fruit, weinig snoepen, maar 1 bord per keer eten en veel beweging. Tot voor kort at ik me verloren en de kilo's vlogen er de eerste weken echt aan. Ik neem nu ook vitaminen en voel me heel goed en energiek. Dan is er toch geen probleem? Of wel? Zijn er trouwens dieconcrete tips hebben om niet teveel bij te komen?
ik heb het daar met mijjn gyn over gehad je mag NIET afvallen tijdens de zwnagerschap als dit nu gebeurd omdat je misselijk ben ed kan je er niks aan doen maar als ik zo lees wat jij schrijft is dat wel lijnen... de bedoeling is dat je in gewicht bijkomt zodat je kindje groeit je moet je ook niet volproppen met alle lekkers maar je zou toch aan een 2000 kcal per dag moeten komen om goed te doen voor je kindje. ik had het er ook moeilijk mee maar na de zwnagerschap kan je er zo hard aan werken om nu je kindje te kort te doen is ook niks. ik probeer gewoon gezoete dranken te laten en geen snoep te eten al heb ik soms een zwk moment. voor mijn zwnagerschap was ik bij de weight watchers nu volg ik nog steeds het eetpatroon maar wel aangepast voor zwangeren. ik ben nu bijna 21 weken en ban nog maar 1.5kg bijgekomen ben er wel trots op.
Ik heb eigenlijk niet anders gegeten dan ik normaal ook al deed. (deze week was er iets af, stress van verhuizen,druk, minder goed eten) nu dus 3,8 kilo aangekomen. Ik snoep wel wat makkelijker, maar niet meer en niet veel. Goed fruit, brood, tussendoortje en mijn avond eten. Ik heb nooit een honger gevoel.
Geen idee..ik ben afgevallen, aangekomen en weer afgevallen. Reden, misselijkheid tot de 14e week, toen even niet misselijk en 3kg gegroeid, en daarna in ziekenhuis gekomen vanwege misselijkheid en dus was de 3 kg er weer af. Volgens ziekenhuis en VK kon het geen kwaad, kindje groeit goed en neemt van mij. Maar is dus wel een verschil denk ik of je afvalt doordat je zo misselijk bent of doordat je echt op let wat je eet en heel veel gaat bewegen. Maarhe ik zou voor de zekerheid even aan je VK vragen als het je zo bezig houdt..alleen zij kan het beste advies geven op jou persoonlijk...denk ik. Succes!
Ik zou denken als je gezond bezig bent, dat het niet uitmaakt, ten slotte zorg je nu beter voor je zelf dan de eerste tijd, toen was het natuurlijk veel ongezond, maar ik weet ook niet in hoeverre je eventueel je kind misschien te kort doet.. dus zoals eerdere al zeiden, eventjes overleggen met je vlos. Ik vind het persoonlijk niet slecht 'klinken'
Afvallen schijnt inderdaad niet goed te zijn, mag absuluut niet, dat was wat ik meteen te horen kreeg van de internist. Maar niemand heeft het over 'stilstaan' gehad. En dat is wat ik nu doe. Heel gezond eten, niet of nauwelijks snoepen en normaal je dagelijkse dingen doen. Ok, dan val je nú misschien niet af, maar straks na de bevalling ben je wel mooi wat kilootjes kwijt. Ik denk wel dat je het moet zien als 'mooi meegenomen', en dat het zeker geen doel op zich mag worden. Want je wilt toch niet dat je kindje door jouw afvallen met afvalstoffen te maken krijgt...
Dat is het net. Voor mijn zwangerschap at ik heel weinig. Ik ben me beginnen volproppen met allerlei zoete en vette dingen en ik at gewoon vreselijk ongezond in het begin (na mijn misselijkheid) en ik ben veel te veel aangekomen. Ik had elke avond een vol ziek gevoel van al dat eten, maar ik kon niet stoppen. Nu eet ik dus normaal, en eet ongelooflijk veel fruit en daar bovenop 3 maaltijden (bijvoorbeeld smorgens 2 boterhammen, smiddags cornflakes en savonds 1 bord gekookt eten). Dus ik eet nog steeds meer dan ik normaal eet als ik niet zwanger ben, en ik val af. Ik woog opeens heel veel alsof ik 8 kilo was bijgekomen en dat is nu niet meer, nu lijk ik 5-6 kilo aangekomen in vergelijking met voor de zwangerschap. O en ik lag ook heel de dag op de zetel in het begin, nu niet meer, nu doe ik het huishouden, haal mn dochter van school en knap klusjes op. Ik had ergens gehoopt om hier groen licht te krijgen van: het kan geen kwaad. Want ik weet nu al dat ik toch niet opnieuw mezelf wil volstoppen zoals ik deed in het begin. Ik kan mezelf echt niet kapotmaken en terug dik worden zoals vroeger want dan kom ik zo in een depressie terecht. Ik moet echt op mijn eten letten of ik kom zo 20 kilo aan.
Als je zeker weet dat je echt goed eet en toch afvalt kan dat geen kwaad lijkt me. Ik zou het met je vk of gyn overleggen. Als zij het wel een probleem vinden zal je toch meer moeten eten!
Wel, kijk jij bent er trots op dat je niet veel bent bijgekomen. Ik wil ook niet gigantisch vet worden nu hoor. Dat kan ik echt niet aan. Ik lees overal dat mensen zo weinig aankomen en ik zat hier te vreten puur uit verveling op de bank, omdat ik het niet kon laten. En hoe dikker ik werd hoe depressiever en hoe meer ik me liet gaan. Ik had continu honger. Dat kan toch ook niet gezond zijn? Nu eet ik minder, en een massa fruit, drink kruidenthee enz. Trouwens mijn kindje groeit perfect hoor, ik heb al een buik vanaf 9 weken ofzo en die groeit nog steeds.
Ik denk eigenlijk dat je iets meer moet eten, want het lijkt niet echt veel wat je eet. En inderdaad de vette dingen laten staan. Teveel fruit is trouwens ook niet goed als je niet teveel aan wil komen, zitten veel suikers in. Kan je beter wat extra brood nemen.
Echt heel erg gaan lijnen lijkt me niet goed en je hebt niet voor niets zin in eten. Let gewoon op wat je allemaal eet. Ipv chips kun je ook een broodje maken of in plaats van vette hamburgers kun je ook wat muesli eten... Let bewust op wat je eet. Stel dat je 10 kilo bent aangekomen omdat je teveel of te vet/calorierijk hebt gegeten, is het logisch dat je wat kilo's zal verliezen omdat je een ander voedingspatroon hebt aangenomen, toch? Het lijkt me stug dat je, als je eenmaal aan calorierijk eten bent begonnen je het moet blijven eten omdat je misschien wel kan afvallen... Flientje
Maar ik moest afvallen voor mijn gezondheid, ik had overgewicht, ik kan toch niet zomaar effe terug die kant op gaan terwijl het misschien niet nodig is? Mijn baby is groot genoeg hoor en was zo beweeglijk dat de gyn hem niet goed in beeld kreeg voor de echo. Maar goed ik vraag het zelf wel even vrijdag. De huisarts zal wel boos zijn, want ik mocht de eerste 3-4 maand niet aankomen en dat heb ik wel gedaan en veel ook. Al die anderen die weinig aankomen die eten toch ook niet veel, sorry maar dat geloof ik nooit dat die zoveel eten. Mijn schema voor de zwangerschap: Smorgens 1 boterham of 1 kom cornflakes smiddags 1 boterham en potje yoghurt savonds 1 bord gekookt eten + eventuele tussendoortjes Ik heb nog nooit 2000 calorieen per dag gegeten sinds ik 40 kilo afgevallen ben, waarom moet het dan nu wel? Dan moet ik dus pizza en pitta gaan eten?
Mijn gyn zegt dat dat bakerpraatjes zijn, sorry. Ik heb het wel degelijk gevraagd van het fruit na mijn topic hier daarover. Enkel bananen en meloen kan je beter laten staan. Bah ik voel me echt heel humeurig nu. Waarom kom ik zo snel aan en anderen niet? Denk dat ik maar ga slapen. Morgen een beter dag. Zolang ik goed eet (naar mijn idee) zal het wel ok zijn. Vrijdag komt de vroedvrouw langs en 9 januari heb ik een echo. Van mij mag het kindje dit keer wel een ietsiepietsie kleiner zijn hoor. Mijn dochter was 52 centimeter en 3,615 kg
Ik snap je eerste reactie op mijn berichtje geloof ik niet helemaal... ik zeg toch helemaal niet dat je je nu moet gaan volvreten ofzo? Maar voor in een zwangerschap vind ik wat je eet erg weinig. En dat je veel bent aangekomen, je schreef toch dat je in het begin veel te veel at? Dan kan je dat toch zeggen, maar dat je nu weer gezonder eet? En in fruit zit suiker, als je daar veel van eet, krijg je ook veel suiker binnen. Maar is inderdaad wel stukken beter dan echt snoep of vette happen. Ik ben vlak voordat ik zwanger bent 8 kilo afgevallen, at heel weinig (Sonja Bakker). Ben daar gelijk vanaf gestapt toen ik zwanger was, het is voor jou en je kindje het gezondst om genoeg en gevarieerd te eten. Ik snap dat je niet veel wil aankomen, dat wil ik ook niet, maar toch let ik daar nu niet op. Dat komt daarna wel weer.
Hoeveel jij eet zegt niets over hoe groot je kindje wordt, die pakt toch wel wat het nodig heeft. Jouw vorige kindje was toch ook niet supergroot ofzo? Je vraag hier om advies, maar denkt het zelf wel te weten, waarom vraag je het dan? Ik zou zeggen, iets meer gaan eten en of je dan afvalt of niet, dat maakt niet uit, zolang je maar niet bewust gaat lijnen. Want daar lijkt het nu wel op. Probeer dat gewicht even los te laten en iets meer en gezond te eten, dan kan je jezelf niets verwijten wat je gewicht betreft en ook niet wat je gezondheid betreft.
ik zou als ik jou was gewoon die zorgen voor later laten en nu eens eindelijk van je zwangerschap gaan genieten...
Ik zou me ook niet zo druk maken om je gewicht, je kindje is toch zeker veel belangrijker! al kwam ik 30 kilo aan, dan nog liet ik daar mijn dag niet door verpesten hoor. Kindje gaat echt wel voor. Afvallen komt wel weer...
ja idd ben het met guppie eens ben ook 11 kg afgevallen beigin dit jaar erg leuk maar ben gekapt met roken sinds ik weet dat ik zwanger ben dus begin je wat meer te eten ook wel gezond niet alleen zoet hoor....maar toch ben 4 kg aan gekomen zowat?na de zwangerschap maar weer aan de lijn maak me er nu echt niet druk om en dat moet jij ook niet meid je kindje gaat nu toch voor?tenminste bij mij wel