toch kv als laatste voeding geven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door pixie, 27 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Hallo

Ik heb je advies even nodig.. mogelijk ook een duwtje in de rug want ik ben stront eigenwijs als het met de borstvoeding op neer komt.

Ik wil dan ook alleen borstvoeding geven.. voor zolang mogelijk, maar ik heb het echt erg zwaar snachts en moet ook werken. Ik ben dus ook echt een wrak en weet niet hoe ik langer het volhou om de schijn op te houden ...

dus er moet iets gebeuren.

Eva is de laatste tijd erg onrustig snachts. Ze komt dan ook vaker dan eerst.. de ene dag komt ze gewoon om 2.00/3.00 voor de nachtvoeding en dan weer om 6.00 en de ander keer komt ze om 23.00/00.00 , weer om 2.00/3.00 en dan smorgen weer.

Eva heeft tot nu toe nog niet doorgeslapen.. langste slaap is ook maar 4 á 5 uur maar nooit 2 x in een nacht / na 00.00. Het is altijd van rond 20.00 /21.00 - 2.00/ 3.00. soms komt ze dan ook om 1.00 en dan weer om 4.00 en dan weer na een á 2 uur weer klaar wakker.

Ze valt dan ook moeilijk weer in slaap na die voeding en ik moet vaak nog met haar een half uur zitten voordat ze in slaap valt.
    ook vaak slaapt ze zo onrustig dat ik bleef heen en weer lopen om de speen te geven. daarom ook vaak bij haar blijven zitten in naast de ledikant.

Nu is mijn vraag.. zou dit aan een 4 maanden dip liggen en dat ze niet genoeg voeding binnen krijgt snacht?

gaat dit wel over als het niet dat is?? of denk je dat er meer aan de hand is en dat ik dit er niet zomaar uit krijg en moet gaan denken over kunstvoeding geven om haar langer en rustiger door te laten slapen.?

ik begreep dat rijstebloem en johannesbroodpitmeel geen optie is omdat de ene veroorzaakt krampen (die ze al last van heeft) en de ander heeft geen effect op een vollere gevoel maar werkt alleen verdikkend en is voor tegen het spugen (waar zij geen last van heeft)

moet ik even nog doorbijten of denk je dat in mijn geval (oververmoeid) het slim zou zijn om toch kunstvoeding een kans te geven als laatste voeding?

erg bedankt voor je tijd en moeite
    groetjes
    pixie

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Was even een weekje er tussenuit, daardoor een wat verlaat antwoord.
    Hoe is de situatie nu?Soms lost veel in een week al op.....

Wat je zelf al suggereert.......die 4 mnd. Ja dat kan best. Veel kindjes worden na de 3 mnd weer meer onrustig. Ook kindjes die eerder wel doorsliepen worden dan ineens weer wakker.

Overdag krijgen ze steeds meer indrukken en dat wordt in de nacht verwerkt (zie het al een soort dromen) Ze slapen dan onrustiger en worden wel een wakker. Als je dan kan drinken....wat wil je nog meer!!

NIets ongewoons dus maar wel vermoeiend.
    Een flesje KV lijkt dan soms de oplossing maar dat lost je probleem niet op. Door de verhoogde vraag maakt jou lijf vanzelf meer melk aan. Ook biedt het drinken geborgenheid, troost, warmte, liefde, etc.

Kindjes slapen de eerste periode op KV iets langer (zwaarder verteerbaar) maar ook daarna komen ze gewoon in hun eigen patroon.

Als je nu start met KV dan kan dat dus even effect hebben maar op termijn zal jou productie afnemen en kom je van het een in het ander.

Probeer ieder momentje slaap te pakken. Zorg desnoods voor een flesje gekolfde melk zodat je zelf 1 keer een nachtje kunt bij trekken.

Succes

Ilse

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    even late reactie.
    ik heb gekozen om toch geen kv te gaan geven.
    dit meerendeel ook omdat mijn dochter het niet lust als volledig voeding. hadden geprobeerd met geen succes

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

De tijd zal het leren hoe het gaat lopen. Uiteindelijk gaan alle kindjes doorslapen!

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina