In september met nieuwe opleiding starten

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Irisje24, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Hallo dames!
    Misschien dat iemand mij advies of tips kan geven hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Sinds een paar weken weet ik dat ik zwanger ben, het komt niet echt gelegen want ik heb me net ingeschreven voor een MBO opleiding maar ik wil het wel echt houden. Ik heb veel jaren verkloot en heb verder dan mijn TL diploma geen diploma's. Dus ik moet en zal deze opleiding gaan doen (wel een volwassen variant, richting gehandicaptenzorg) ook omdat ik anders geen inkomen zal hebben.

Ik ben nog niet van plan om het te vertellen op school maar wel begin september ergens want het zo dan al wel duidelijk te zien zijn, ben in december uitgeteld. Hebben jullie misschien tips hoe ik dit aan kan pakken met het combineren? Hoelang ben je uit de running na een bevalling meestal? Zijn er anderen hier die op het mbo zitten en ook zwanger zijn?

2. BumpBabyBeyond

BumpBabyBeyond Nieuw lid

29 apr 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo Irisje24,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik maak uit je verhaal op dat het niet gepland is? Maar het is hoe dan ook ongelooflijk mooi. Ik bleek zelf ook zwanger toen ik net een maand met mijn studie was begonnen. Momenteel ben ik zwanger van de tweede en bijna afgestudeerd, zonder vertraging. Alles is dus mogelijk!

Het beste wat je kunt doen is al meteen overleggen met de school wat de mogelijkheden zijn. Zij weten natuurlijk precies hoe alles zit en wat wel en niet kan. Je zal natuurlijk ook moeten denken aan eventuele complicaties tijdens je zwangerschap, opvang wanneer het kindje er is, etc...

Hoe zit het verder met je leefsituatie? Heb je veel steun uit je omgeving? Dit kan natuurlijk heel veel uitmaken.

Verder wil ik je de tip meegeven: blijf positief!! Een zwangerschap en moeder worden is heel mooi en overal is wel een oplossing voor!

3. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Bedankt voor je reactie! Ik ben bang als ik het nu al aangeef ze mij gaan weigeren... heb maandag mijn intake.

Ik heb wel veel steun uit mijn omgeving. Mijn ouders en schoonouders staan er allebei achter. We wonen beide nog thuis maar gaan van de zomer samen wonen. Eerst nog even sparen want hebben nog geen meubels etc. Qua opvang zou mijn vriend best veel kunnen doen, hij zit op een speciaal soort mbo waar andere regels gelden dus hij zou meer thuis kunnen zijn. Het is allemaal wel erg spannend, hoop dat we het allemaal redden zelf heeft hij ook veel aan z'n hoofd (angststoornis) dus er zal wel veel op mijn schouders terecht komen.

Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Respect dat je het gered hebt zonder vertraging dat kunnen er niet veel zeggen denk ik!

4. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Mss een rare vraag maar kan je niet een halfjaartje later beginnen? Meestal starten die opleidingen toch 2x per jaar?
    Zodat je vers kan beginnen zonder 16 weken tussendoor te stoppen en dan in een.nieuwe klas ( die ws 6 mnd later is gestart) het weer op te pakken?
    Ik heb hetzelfde meegemaakt alleen was ik bijna klaar met school en na mijn verlof moest ik nog 5 maanden naar school maar jij moet nog beginnen 3 jaar denk?

5. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Mijn zoontje was een half jaar oud toen ik begon met een nieuwe opleiding. In mijn verlof was ik werkloos geworden en ik kwam nergens meer aan de bak. De opleiding was in twee jaar te doen en ik heb nu nog 4 weken te gaan tot de examens en ben ondertussen bijna 16 weken zwanger van de tweede. Het is pittig, maar goed te doen vind ik zelf. Al is het natuurlijk niet echt helemaal te vergelijken met midden in je opleiding bevallen....
    Bij mij op de opleiding vonden ze het juist ontzettend leuk dat ik zwanger was, ze zijn super enthousiast en er is voor heel veel begrip. Door de school zie ik wel vaker zwangere meiden, dus er moet vast wel iets te verzinnen zijn zodat jij je opleiding gewoon kan doen. Wellicht met iets aan studie vertraging mbt stage/werk uren?

6. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Gister de intake gehad en ik heb er een goed gevoel over. Heb het ook maar meteen gezegd en dat kon hij juist erg waarderen. Hopelijk ben ik aangenomen! Helaas starten hier in de achterhoek de opleidingen maar 1 keer in het jaar. :(

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik duim voor je.
    Ik raakte zwanger tijdens mijn opleiding, echter was ik in juni uitgerekend en had ik dan ook mijn laatste examen.
    Uiteindelijk ben ik de volledige zwangerschap naar school geweest (en stage gelopen) dus geen verlof anders kon ik geen examens doen. Op 31 mei is mijn zoon geboren en heb toen op 18 juni mijn laatste examen gehad.

Pittig soms wel en hoelang je uit de running bent is ook afhankelijk van je zwangerschap en beveling.

8. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ha meid,
    Ik zou/zal ook in september starten met een nieuwe opleiding van 10 maanden.
    Maar als ik mijn eerste trimester doorkom, waar ik natuurlijk van uit ga, dan ga ik wel mijn opleiding uitstelling denk ik. Het is een zeer pittige master die ik wil volgen, dus denk dat ik ga uitstellen. Maar anders situatie natuurlijk ook, ik werk al en zou deze studie naast het werk volgen.

Deel Deze Pagina