Ja,gek word ik van die fistels..... Al 2,5 jaar, heb inmiddels een heel netwerk aangelegd van verschillende soorten fistels... Heb je nu ook nog veel last van abcessen? Ik heb ze vnl rond de endeldarm, dus er is ook al vaak gesproken over een tijdelijke stoma, om dat laatste stuk rust te gunnen en hopelijk zo van de abcessen en fistels af te komen. Nu dEnK ik soms,hadden ze het maar gedaan,dan was me een hoop ellende bespaard gebleven... Niet dat ik zo licht over een stoma denk, maar ik kan nu amper iets doen/ondernemen. Mag ik vragen wat de reden Is dat jij een stoma hebt?
Door de fistels heb ik mijn stoma gekregen. Ik heb Peri a anale fistels die bij de vaginale uitkomen vanuit de darm. Werd knettergek van de pijn en de ongemakken. Eerst een tijdelijk stoma gehad en vervolgens 6 kleine operaties aan de fistel.. ben zelf naar AMC doorverwezen. Helaas is geen enkele poging geslaagd en hadden we besloten om toch voor een zwangerschap te gaan. Omdat een tijdelijk stoma op de dunne darm zit bleef ik door mijn Crohn zeker 8 keer per dag mijn zakje legen.. niet heel fijn voor iemand van destijds 23. Toen besloten om voor een definitief stoma te gaan en ik kan maar 1 ding zeggen... GEWELDIG! Van mijn Crohn mini.aal last. Ik kan alles eten wat ik wil en heb amper last van mijn fistels. Het was zeker niet makkelijk in het begin maar heb er geen seconde spijt van. Ook in combinatie met zwangerschap gaat het prima. Ik hoop dat ze in de toekomst toch andere operatie technieken voor fistels gaan ontwikkelen zodat ik ooit van mijn stoma afkom. Want ze zeggen wel nu het is een definitief stoma maar ze kunnen het wel opheffen. Het voordeel van definitief is, is dat deze op de dikke darm zit en je het maar 1 keer per dag hoeft te legen.
Dat klinkt een beetje zoals mijn verhaal, peri anale fistels & abcessen, 6 operaties en afgelopen maandag @ seh onder plaatselijke verdoving(ivm zwangerschap) een Kleine ingreep... Voor mijn gevoel modderen ze maar wat aan. En de pijn en ongemakken kun je niet uitleggen,alleen aan mensen die hetzelfde hebben! het eerste wat ik dacht toen ze over een stoma begonnen: kan ik dan wel zwanger worden? Maar dat zou in principe geen probleem Zijn. Zoals jij nu dus ook ervaart! Ik wens iedereen een voorspoedige zwangerschap en misschien Kunnen we elkaar hier een beetje op de hoogte houden! morgen mogen we voor de termijnecho, spannend!! krijgen jullie ook extra controles ivm medicatie? Bij mij zillen ze extra de groei controleren en de Lengte van de baarmoederhals (ivm controleren of het harde buiken of weeën zijn, ivm kans op vroeggeboorte)
Lijkt mij zeker leuk dames!!! hoor zo weinig over Remicade en andere zwangere dames. Mis dat wel een beetje. Ik heb volgende week vrijdag mijn eerste echo en 18 mei weer mijn infuus...
Vandaag de terMijn echo gehad! 12 weken 12 dagen, UD 11/11 ! Gynaecoloog heeft ook nog eens met ons samen gekeken naar het geven van bv met Purinethol. Maar ze zegt ook,er is niets over beken,, dus het wordt ontraden. erg jammer, zeker ook omdat ik via een Keizersnede zal bevallen. Dan maar extra genieten van de zwangerschap!
Fijn dat je weer een goede echo hebt gehad. leuke datum 11/11 Ja dat is het probleem ook een beetje he... ze weten het gewoon niet. Je hebt best kans dat ze over 5 jaar zeggen het kan best.. maar ja je gaat het risico niet nemen. Lekker genieten van je zwangerschap en je keizersnede. Juist doordat er zoveel al voor ons gepland werd hebben wij er juist voor gekozen om het geslacht niet te willen weten zodat we nog een beetje verassingseffecten hadden En achteraf gezien vond ik heerlijk dat mijn man ook vanaf de eerste minuut het flesje kon geven en dit niet alleen maar bij mama het geval is. Vond dat echte een groot + punt van flesvoeding. geeft je ook een stukje rust na een best heftige operatie. Geniet ervan!!
Dank je! Ja 11/11 is hier in het zuiden helemaal geweldig haha! Ik twijfel heel Erg of ik het geslacht wil weten. Heb altijd gezegd van niet. Maar mijn vriend zou het wel graag willen weten, zodat hij zich er op Kan voorbereiden. Dus nu twijfel ik,maar hij is ook aant Twijfelen en Wil zich aan mij aanpassen. Hah!! Maar vind het wel een goed argument, omdat er al zoveel voor ons gepland wordt, om dan het geslacht als verassing te houden! Maar we zouden graag (ook wer twijfel haha) een 3d echo willen laten maken, zodat de opa's en oma's meekunnen. die zullen dit fantastisch vinden! Ook de peetoom van ons kindje, hij is homo en zal zelf geen kinderen krijgen, zal dit ook geweldig vinden! En.dan nemen we zijn Vriend en de peettante ook maar meteen mee haha! Maar jaa,als we dan het geslacht per ongeluk zien....! Dus nog maar even overal goed over nadenken! zometeen gaan we babykamers kijken! Dapne, wanneer is jouw echo,volgende week? Of was dat de Remicade? Ik heb remicade GehaD toen ik 10 weken was, was wel even vreemd..! fijn weekend!
In principe maakt het niet uit voor de 3D echo als je het geslacht niet wil weten. Wij hebben er ook 1 laten maken (zooo leuk). Als ze de echo op je buik zet vraagt ze even je ogen te sluiten zodat ze niet begint precies tussen de beentjes. Daarna weten ze er prima omheen te gaan zonder dat je iets mist. Ik heb vrijdag de eerste echo. kijk er zoo naar uit! gisteren nog even een clearblue digital gedaan en die was mooi naar 2-3 gesprongen dus dat was wel een super fijn gevoel. 18 mei heb ik mijn Remicade. Denk wel dat ik alvast even mijn MDL arts bel. Toen ik zwanger was van de eerste kreeg ik de helft van nu. Vorig jaar is de remicade verdubbeld in verband met klachten. Dus ja maak mij toch een beetje zorgen. Het dubbele is nogal niet wat... Wil graag haar bevestigende woorden nog een keer horen dat het niet erg is
Daphne, succes met je echo morgen! En Zou idd even navragen hoeveel Remicade ze jE nu gaan geven. Bij mij houden ze de dosering aan qua gewicht van voor de zwangerschap. Maar ik krEEG de normale dosering en niet de dubbele zoals jij! Laat je weten Hoe de echo gegaan is?!
Nou, hier nog steeds last van fistels enz, zelfs na een kleine ingreep @ seh 27/04. Vorige week maar weer obder MRI geweest en er staat waarschijnlijk nog een operatie op de planning voor nóg een seton... Dinsdag weer Remicade, de voorlaatste tot aan de bevalling hopelijk!
Zo daar ben ik weer, was dit topic een beetje vergeten hihi. Vorige week een fantastische echo gehad en was toen ruim 9 weken. Mooi kloppend hartje gezien dus ben super opgelucht. Half mei mijn Remicade gehad en dit was gewoon zoals gebruikelijk de dubbele dosis. Voelde mij niet heel anders . Afgesproken nu met mijn MDL-arts dat we dit tot de 30-32 weken gaan geven en dat ik rond de 37-38 weken weer een geplande keizersnede krijg. Voel mij goed op dit moment behalve dat is zooooooooo moe ben. Niet te harden! weet van de eerste nog wel dat dit ongeveer tot de 12-14e week duurde. Aankomende week nog 2 dagen werken en daarna 3 weken vrij en gaan we naar Zuid-Frankrijk. Erg veel zin in en lekker relaxen. Klinkt goed bij jou de voorlaatste Remicade haha. Hoe voel je je verder? willen ze je nog voor de bevalling opereren? kijk je erg op tegen de keizersnede?