Yes!! Wij zijn weer zwanger! Na onze miskraam dus heel spannend..! Maar super blij Iemand tips hoe je dat vertrouwen blijft houden? Was vorige x met 8,5 week en gister positief getest dus het is nog wel ff.. Hoop gewoon zo dat dit goed blijft gaan! Kan niet wachten!!
Hey! Alvast gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik snap dat je het heel spannend vindt. Ik ben nu ook opnieuw zwanger na mn miskraam van vorig jaar en wat mij geholpen heeft in het begin om een beetje vertrouwen te krijgen en te houden is de Angelsound. Wanneer ik behoefte had luisterde ik eventjes naar het hartje, dit stelde me erg gerust. Ik kon het horen vanaf 9 weken, ik weet niet hoe ver je nu bent? En ik besefte ook dat als het weer mis zou gaan dat ik er niet veel aan kon doen of veranderen. De eerste weken zijn heel spannend en onzeker.. Toen ik de 1e echo gehad had kreeg ik meer vertrouwen. Tot die echo is het toch een beetje je tijd uitzitten..Hoe vervelend ook! Maar heb vertrouwen in je kleintje..!
Gefeliciteerd! Spannend he, deze tijd? Ik weet nog goed dat ik echt van dag tot dag leefde en blij was als ik een weekje verder was. In tegenstelling tot de reactie boven mij, zou ik niet volledig vertrouwen op de Angelsound. Ik heb hem ook gehad en was altijd erg blij als ik het hartje hoorde. Het is trouwens niet zo goed om er vaak en lang naar te luisteren, maar dat zal je wel merken aan je baby als je hem/haar eenmaal voelt bewegen Het kan namelijk zijn dat je eens het hartje niet hoort, terwijl je baby prima gezond is. Dat kan je best bang maken, onterecht dus. Bovendien hoor je daar ook veel omgevingsgeluiden P) zoals de navelstreng. Deze kan je dus ook verwarren met de hartslag. Voor de gein een keertje luisteren is prima, maar als je angstig bent kan je beter je vk bellen, nadat je weinig beweging hebt gevoeld bijvoorbeeld Verder zou ik lekker veel boeken/tijdschriften lezen en je alvast lekker maken aan leuke babyspullen. Een betere afleiding is er niet en je word en keivrolijk van Veel plezier!
Dankjewel voor jullie reacties! Het punt is alleen... Heb pas net positief getest afgelopen zaterdag, wel een knal positieve dus denk dat het pas vier weken en paar dagen is.. Dus duurt nog zooo lang. Zo onzeker, ik vind als ik eerlijk ben echt nu al lastig omdat je de onzekere tijd kent. De eerste keer was zo onbezonnen en nu... Denk dat ik alleen maar kan blijven hopen en afwachten! Angelsound ken ik trouwens helemaal niet, maar heb het net opgezocht maar denk niet dat ik daar aan ga beginnen. Als het goed is krijgen we snel een echo en dan hopelijk wat vaker... Zo spannend!!
Ik zeg ook niet dat je er volledig op moet vertrouwen hoor.. maar je vroeg om tips.. en mij gaf de angelsound persoonlijk wat rust de eerste weken. En of je er iets mee doet moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Het klopt, de meningen zijn verdeeld zijn erover. Dus je moet doen waar je je goed bij voelt.
Ik heb mezelf voortdurend verteld: mijn lijf kan het! Mijn lijf kan het! Mijn lijf kan het! Ook bloedverlies gehad en flinke paniek af en toe. Maar denk dat het enige is wat echt help is als je eenmaal door die kritieke periode bent... En dat kan laaaaaaaaaaang duren. En natuurlijk gebeuren er daarna ook nog verdrietige dingen. Maar ik heb vanaf 12 weken de knop gevonden om echt mijn zorgen weg te duwen!
@aroma34 vind ook super fijn dat je de tip gaf! Ik kende het namelijk niet. Omdat het nu nog zo pril is moeten we sowieso wachten tot hartje kan kloppen. Blijft spannend idd! Gelukkig is het bij jullie goed blijven gaan! @MI87 dankje! Mooi hoe je dat zegt. Idd kan de tijd dan heeeel lang duren! Vond ik vorige x ook al en toen was jet helaas mis. Maar ik denk ook als de twaalf weken om zijn dat ik meer vertrouwen heb!! Laten we het hopen!!
Spannend he, als t eerder mis is gegaan. Ik heb veel afleiding gezocht en het met een paar hele goede vrienden gedeeld zodat ik stoom kon afblazen. Wat mij het meest hielp was de gedachte dat ik geen invloed heb of het de eerste 12 weken wel of niet goedgaat maar dat onze mini er, als het goed bleef gaan, niets had aan hele hoge doses stresshormonen. Iedere keer als ik stress voelde opkomen, dacht ik daaraan en focusde ik mezelf op een leuke gedachte en dacht ik er aan dat ik mini zo optimale kansen zou geven. En toen de 10 weken echo ook goed was hielp t ook om te denken dat de kansen op een mk al fors gedaald waren. Heel veel succes en sterkte!!
@Humtum dankje!! Wat moet dat goed hebben gevoeld toen de tien en twaalf weken erop zaten! Gefeliciteerd! Dankje voor de mooie tip! Ik ga het ook proberen tot nu toe lukt t aardig al zijn de eerste dagen nu al langzaam gegaan haha raar hoe snel ooit de tijd kan gaan en hoe langzaam in zo n situatie! Over drie weken eerste echo!