Beste Verloskundige, Al een tijdje twijfel ik of ik deze vraag wel of niet zal stellen aan mijn gyn. of jullie, maar bij deze toch maar wel. Hopelijk geeft het wat meer duidelijkheid en/ of heeft u een advies. Op 29 nov curretage ondergaan na MA, daarna weinig/ geen bloedverlies. Ik ben mn temp gaan bijhouden in de hoop een beetje houvast te hebben wat er zou gebeuren met m`n cyclus. Het leek erop rond 30-12 een eisprong geweest te zijn (dit gaf mijn gyn zelf ook aan obv het temp.kaartje), maar 2 weken later; geen pos.zwtest en ook geen menstruatie..nu nog niet. Ik heb alleen 2x een beetje (licht)bruine afscheiding gehad. Vervolgens kreeg ik last paar dagen later van een gevoelige/ opgezette buik. Nu is de afspraak dat ik gewoon vertrouwen moet hebben in m`n lichaam en dat het zou moeten werken, maar aan de andere kant wil ik ook niet m`n kop in t zand steken...na een curretage is er echter wel een kans op verklevingen etc. en wil niet weer zo lang moeten wachten tot mn lichaam werkt. (na stoppen met pil had ik 10mnd geen menstruatie en was ik dus ineens zwanger, maar werd deze MA en nu is m`n zwangerschapswens alleen maar groter..) Was het een menstruatie?..Was het een valse eisprong? Lijkt het op symptomen van verkleving? Wat moet ik denken en doen? Ik ben het spoor echt bijster en probeer echt vertrouwen in m`n lichaam te hebben en houden, maar zo wordt het wel erg lastig vind ik.. Sorry voor het lange verhaal, maar bij voorbaat heel erg bedankt voor uw reactie!!!
Hoi, Na een MA moet je lichaam echt weer herstellen. Het is dus helemaal niet raar dat je nog niet regelmatig bent. Net zoals na de pil kan het zijn. Het heeft voor de aankomende maanden echt nog tijd nodig. Je hebt inderdaad kans op verklevingen , maar dat gebeurt echt niet vaak. Ik zou daar niet te bang voor zijn nu al. Groeten Evelien