preuts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lob, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik zie eigenlijk helemaal niet tegen de bevalling zelf op, maar wel tegen alles er omheen...

ik denk dat ik erg preuts ben, maar het lijkt me vreselijk dat er straks een hoop onbekenden zijn die mij in een vreselijke positie zien liggen en ook bijvoorbeeld tegen de kraamhulp die me gaat helpen douchen, temperaturen enz....

gelukkig lees is van veel meiden, dat je daar op het moment (bevalling) zelf echt niet mee bezig bent en dat die preutsheid na de bevalling wel verdwenen is.
    toch ben ik nog steeds bang dat ik het vreselijk zal vinden :(

ladies die al ooit bevallen zijn, wat is jullie ervaring hiermee?

2. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar denk dat het idd wel mee zal vallen. Natuurlijk vind ik het ook geen prettig idee om daar zo open en bloot te liggen, maar het zijn wel allemaal professionals.

Misschien dat het voor mij ook wat makkelijker is dat ik zelf in de zorg werk en regelmatig mensen heb gewassen/gedoucht e.d.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Liever onbekenden dan bekenden die me zo zien!
    't Is hun werk moet je maar denken, ze zijn er voor jou en de baby en niet om eens uitgebreid je doos te bestuderen hoor!

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik denk ook niet dat ik dat prettig vind, maar daar moet ik me gewoon overheen zetten. Het is gewoon noodzakelijk.
    Ik vond douchen bij een teamsport ook altijd zo vreselijk, ook allemaal meiden onder elkaar, maar toch. Ik ben dus ook niet zo van dat open en blote. Maar bij een bevalling moet je nou eenmaal, dus zit er niks anders op!

5. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    Ja hoor,
    ik heb dat ook gehad, het leek me echt verschrikkelijk al die mensen die je dan zo zien en idd de kraamhulp die je dan gaat douchen en na de bevalling die onderzoeken wat je dan nog krijgt,
    kbleef maar denken van dan lig je daar straks en schaamt je kapot om het zo maar te zeggen..
    maar toen het eindelijk zover was stond ik daar helemaal niet bij stil, echt niet! je denkt er dan helemaal niet meer aan..

6. Amom22

Amom22 Niet meer actief

misschien een waterbevalling een idee?
    ik heb het ook hoor,vind het helemaal niks. Maar idd na de bevalling ben je die preutsheid wel kwijt en die mensen zien dat echt dagelijks! Vond het wel erger om liggend te persen terwijl er vier koppen daar naar beneden zaten te koekeloeren. Dus dit keer lekker overeind persen, vond dat toch net ff iets te....

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk dat op moment van het echte perswerk ik er niet meer bij stil sta. Maar toen ik laatst werd getoucheerd door de vk vond ik dat toch echt niet prettig... Maar ja, het kan niet anders.

8. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Op dat moment geef je daar niet zoveel om.. Ik had een geplande inleiding en vond het alles behalve prettig, maar na 2 keer een tabletje gekregen te hebben (vaginaal) had ik zoiets van.. Nou kijk allemaal maar even!

9. lollifant84

lollifant84 Actief lid

12 aug 2008
    131
    0
    0
    Ik vind het nu al geen fijn idee als ik ga bevallen met al die mensen om me heen die naar me muts zitten te staren. Maar ik denk dat je op dat moment zelf er niet zo bij nadenkt.

10. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik weet nog wel dat ik na de bevalling gewassen moest worden door zo'n jonge meid die stage liep.. maar dat wilde ik niet.. heb mezelf maar gewassen...
    maar dat je in je blote gat ligt om te bevallen dat stoort je op dat moment echt niet hoor.. haha.. en je zult zien dat niemand er raar vanop kijkt hoor..

11. babs81

babs81 Niet meer actief

ik had hetzelfde ook toen naar hun vader! jij komt er niet bij! gewoon tot ruzies aan toe
    ook ivm ontlasting dat je kn verliezen tijdens persen en uitdrijving!

kraamhulp komt NIET aan mij en douchen... ik doe het zelf!

me schoonmoeder mocht erbij zijn me schoonvader niet! was erg duidelijk erin

tot de weeen en had zoiets! LEKKER BELANGRIJK! me schoonvader bleef op de trap en wou dat hhij erbij was gewesy! en werd door kraamzorg gedoucht! heerlijk!

genoot van allles! dus wees niet bang! het gaat vanzelf

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Inderdaad, als je aan het bevallen bent, denk je daar echt niet meer aan. Je bent dan werkelijk alle schaamte voorbij.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb er ook wel eens over nagedacht. Maar ik denk op het moment dat ze je daaronder 1 keer heeft gezien het dan wel over zou zijn (hoop ik hahaha)

Ik lees nu dat je er niet mee bezig bentt op dat moment. Daar ga ik dan vanuit. :D

14. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Ik was zelf tijdens mijn miskraam alle schaamte al voorbij. Ik had serieuze weeën en ik stond al bijna in mijn blote kont met een handdoekje tussen mijn benen op straat om naar het ziekenhuis te gaan. toen mijn vriend me erop wees dat het toch wel beter was om even een joggingbroek aan te doen zag ik er serieus nog zowat het nut niet van in...

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    geloof me, op dat moment kan je dat allemaal geen moer schelen! :) Ik weet nog dat toe mn vliezen veel te vroeg braken (ruim 8 weken te vroeg) dat ik baalde dat ik mn bikini-lijn niet ff netjes kon (laten) doen (zelf kon ik er niet meer bij :) ), maar dat gevoel was al snel weg hoor!
    en na de bevalling was ik maar wat blij dat ik hulp kon krijgen met wassen, want dat je je nauwelijks kunt bewegen met die hechtingen, dat zegt niemand je vooraf..

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    pff, opdat moment kan je het geen moer interesseren hoor. Geloof mij dat is het laatste waar je je druk over maakt, op dat moment heb je andere dingen aan je hoofd.
    Ik lag met mijn benen wijd terwijl 6 mensen bezig waren om mij bevalling te begeleiden, hechten etc etc. Deed mij helemaal niets, terwijl ik normaal gesproken er ook niet blij van zou worden.

17. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Het kon mij allemaal ook niets meer schelen op dat moment. Echt, je hebt dan andere dingen aan je hoofd dan wie er allemaal naar je doos staan te kijken...

Misschien is het wel een goed idee om je gevoel hierover met de verloskundige te bespreken. Mocht je in het begin van de bevalling er toch nog wat moeite mee hebben (bij het toucheren bijvoorbeeld), dan is ze er in elk geval van op de hoogte.

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.102
    2.251
    113
    Brabant
    hmm, ik was wel wat gewend van de gyn, maar vond de 1e x toucheren ook wel vervelend..
    maar daarna, ach maakt je écht niks meer uit hoor!
    Het enige wat ik genant vond op t moment zelf, was dat ik écht dacht dat ik moest poepen en ze met zn 3-en in mn doos keken.. ik was zo bang dat ik ze onder zou poepen, hihi... Dus ik bleef maar roepen:"pas op, ik moet poepen".. Hihi, maar goed, dat zijn dus persweeën;)

En ook het wassen erna, helemaal niet genant hoor, ik was allang blij dat iemand me ging helpen!
    Ik had ook enorme aambeien, en was maar wat blij dat de kraamhulp ze insmeerde voor me.. Tja iets wat ik normaal te genant voor woorden zou vinden..

19. lizzie25

lizzie25 Lid

14 jul 2008
    56
    0
    0
    hoi ik dacht ook heel preuts te zijn maar was dat helemaal niet! omdat ik zo met mezelf bezig was en de pijn dat ik het helemaal niet ermensen bij waren en met douchen zei de kraamverzorgster vanzelf dat mijn vriend me mocht helpen.

20. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    op het moment zelf, de bevalling kon het me niet schelen, maar zodra die over was begon de preutsheid direct. mijn kraamverzorgster heeft me ook nooit gedouched hoor heb ik zelf gedaan en temparetaruen deden we onder de arm. ik had er heel veel mee, helaas moesten mijn hechtingen wel elke dag gecontroleerd worden. laat t over je heen komen. meer kan je niet doen. en het aangeven dat je er moeite mee hebt. maar goed, bennu weer zwanger en ja ik zie dr ook weer tegenop.

Deel Deze Pagina