zwanger dmv mmm; uitgerekend jan 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door julia80, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @julia: fijn dat alles goed was! Toch weer een fijne geruststelling.

@ncm: ook fijn dat het bij een drupje is gebleven. Toch schrikken als je bloed ziet.. Ookal hoeft het niet meteen wat slechts te betekenen.

@kwaaltjes: bij mij ging het ook met vlagen. Spugen was in de 6e en 7e week het ergste. Op vakantie had ik er alleen maar last van als we te veel gedaan hadden:)
    Woensdag toen de thuis kwamen voor het laatst gespuugd:) vliegreis was erg vermoeiend. Daarna lekker rustig aan gedaan en dat gaat dus heel goed nu:) geen last meer van misselijkheid. Alleen heb ik heel snel last van een vieze smaak in mijn mond. Dus ik poets nu gewoon heel vaak mn tanden. Niets anders helpt. Dus ik loop nu standaard met een tandenborstel en tandpasta in mn tas;)

2. violetta

violetta Niet meer actief

Dag dames.

Hier ff gewoon in spanning gezeten. Waarvoor?! Geen idee?!!
    Vorige week ibtake VK gehad en hartje gehoord.
    Gister bij gyn in zkh niesten we van fertiliteit afspreken over de testen etc gaf aan dat wij alleen 20weken echo willen moest toch nu afspraak daar plannen en daarna na VK omdat geen reden was in zkh te blijven. Komen we daar gister vraagt hij wat ik daar kom doen?! En dat ook in zkh in behandeling mocht blijven. Maar nu keus na VK gemaakt omdat gezegd werd zkh niet vergoed werd omdat geen reden toe was omdat ik verder gezond ben en leef..?! Maar omdat in zkh echo zou krijgen kreeg ik niet bij VK. MAar kreeg gister dus echo van max2min! We zagen snel hartje&maagje toen armpjes waren flink aan bewegen en hoofdje en dat was het.. Vond wel jammer want achteraf had dus beter bij VK kunnen doen. En nu ml eigenlijk voor niks vrije middag want volgens hem had ik nu niet na zkh hoeven komen alleen 20weken echo hoeft daar..
    Maar we hebben het ff gezien en hartje gehoord alles was goed. En leek alsof last van me afviel. Voel me ineens rustiger van binnen..
    @kwaaltjes: misselijk is minder sinds kleine week nog wel aanwezig maar heb nu zelfs paar keer honger gevoel gehad weer! Moeheid wisselt met hoe druk ik ben. Maar ben standaard elke nacht vanaf 4u klaarwakker hoe moe of druk ook geweest ben dag ervoor.. Daarnaast best last van onderrug/bil doortrekkend naar voren in lies.. Hopelijk wordt dat weer minder.. En laatste dagen met tijden gevoelige buik maar dat komt en gaat..

3. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    heej ladies! Hoe is het hier?
    Ik ben nerveus... nog 24,5 uur en dan mogen we naar het echocentrum voor de echo en nekplooimeting. Voor de meting ben ik niet nerveus maar hoop zo dat uk het goed aan het doen is... Ik voel me namelijk zo goed! Amper klachten. Zo nu en dan een tintel of steekje bij mn heupen (banden?) of onderin mn buik, soms gevoelige borsten. Wel moe nog s'avonds, rond 20 uur of 20.30 lig ik lekker op bed.
    Ik hoop zo dat alles goed is morgen en dan vrijdag 12 weken! Dat is toch wel echt een mijlpaal!

4. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ooow spannend NCM!!! Ik snap t heel goed want ik moet ook nog zoiets...donderdagochtend heb ik weer mn echo!
    Vandaag trouwens 10 weken! Whoop whoop! (Of iig dat had de gyn gemeten...misschien zegt de VK wel iets anders ;)

5. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Yay! 10 weken Chriss! Ik vond het ook een mijlpaal en had het enthousiast op het aparte hoekje waar ik familie en hechte vrienden op de hoogte houd gepost en 0 reacties... :p Blijkbaar was is zelf meer onder de indruk...
    Maar ik deel je enthousiasme! Een kwart zit er dan op! Ik duim voor jou mee voor donderdagochtend. Ow ik kan niet wachten tot morgenmiddag en hoop dan (weer) de bevestiging te krijgen die ik zo hard zoek.

6. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    WHOOOOEEEEHOOOEEE!!! alles helemaal goed!! De nekplooi is 1.4mm en samen met het bloedonderzoek was alles helemaal prima ( ik al vrijdag nogmaals de kansen navragen bij de vk maar het waren grote getallen :))
    De kleine was lekker aan het bewegen en draaien. Maagje, blaas, handjes,voetjes, navelstreng, placenta en alles gecheckt en helemaal goed. Zo enorm opgelucht! Kleine is nu 5.4 cm
    Ze wilde de uitgerekende datum berekenen adhv de dag van punctie, ovulatie en terugplaatsing maar daar kwam ze niet helemaal uit. Maar dit is toch gelijk (ongeveer) als het berekenen via mijn laatste menstruatie aangezien het in een natuurlijke cyclus is teruggezet? Weten jullie daar iets van?
    Nu afspraak maken voor de UGO maar vrijdag eerst nog langs vk om de uitslagen door te nemen.

Bijgevoegde bestanden:

7. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.629
    2.405
    113
    hoihoi
    @ncm: proficiat!!! echt superfijn voor je!!
    @chriss: succes vanochtend!
    @kara: wat leuk dat we dezelfde uitgerekende datum hebben! Echt toevallig zeg :D Was jij vorige keer op tijd bevallen? Ik was 1 dag later. Hoop dat de baby niet veel erder komt; vind het zielig als het dicht bij 1 jan is...
    @Flora: weer terug in het werkritme? Hopelijk blijven de kwaaltjes minder; rust zal idd wel goed doen denk ik daarvoor!
    @violetta: fijn dat bij jou kwaaltjes ook wat minder zijn.

@hier: druk geweest voor werk.
    Uitslag nu gehad van combi-test, alle drie de trisomieen kans van minder dan 1:5000! zijn echt superblij. Maar ja, wel nog 20-wkn echo afwachten natuurlijk. En dan gaan we ook horen wat het wordt. Begin nu wel benieuwd te worden!
    morgen eerste afspraak bij vk, erg leuk.
    Nog steeds misselijk, hoop toch dat het nog minder gaat worden binnenkort,
    afgelopen zaterdag was mijn beste vriendin bevallen. Bevalling was goed gegaan, maar daarna kwam placenta niet los en daarna trok baarmoeder niet goed samen. Vier liter bloed verloren :$ Gelukkig was ze in zks en zat ruggenprik er nog in en konden ze gelijk bloed toedienen en ingrijpen...
    zaterdag kijken bij de baby!
    doei
    x

8. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.629
    2.405
    113
    joehoe.... is daar iemand...?? ;):D

9. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja ikke maar het is hier akelig stil......

Jij gaat ook lekker door Julia! 14 weken al weer :)

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @ncm: jaa wat fijn dat alles goed was!!
    Wat betreft uitgerekende datum adhv icsi: je punctiedatum is je ovulatie datum. Daar moet je dan 2 weken bij terugtellen. Die dag neem je als eerste dag van je laatste menstruatie, met een cyclus van 28 dagen.
    As je dat invult bij een calculator (ff ovulatiedatum/punctiedatum checken), dan krijg je je uitgerekende dag:)
    Mijn vk houdt ook de IUI datum aan, vorige keer liep ik 1 dag voor op die datum, maar ze houdt mn uitgerekende datum op 16 januari.

@julia: super dat bij jou ook alles goed was! Toch weer een hele zorg minder.
    Jeetje dat klinkt heftig van je vriendin! Gaat nu alles weer goed?

@bevallen: willen jullie thuis of in het ziekenhuis bevallen?
    Ik in t ziekenhuis:) lijkt me prettiger om daar al te zijn, dan eventueel alsnog er naartoe moeten. Thuis zie ik helemaal niet zitten.
    Pas heb ik me opgegeven voor de info bijeenkomt in het ziekenhuis. 9 december :cool: duurt nog ff, maar je kon je pas opgeven vanaf de 30 weken. Dan ben ik 34 weken.

@kwaaltjes: ik merk ook heel erg wanneer ik een drukke dag heb gehad, dat ik me dan beroerder voel. Misselijkheid valt mee op het moment, maar soms moet ik nog wel spugen.
    Verder heb ik elke middag/avond last van mijn heup, aan de kant kan mn bil. Vanmiddag moet ik weer naar de vk, dus geef ik dat wel ff aan. Hoop niet op beginnende bi oid.

11. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Hallo!

Hier ben ik ook weer!
    Floor zeker in het ziekenhuis!! Zijn ook info dagen hier in t zh dus ga ook eens kijken wanneer wij gaan. Er is huer volgens mij geen aantal weken dat je zwanger moet zijn. Al wil ik na de vakantie en dan ben ik al 24 weken ofzo. Maar er is er maar 1 per maand . . .

Hier trouwens goed geschrokken...sta elke week op de weegschaal en nu deze week 1.6 kilo aangekomen!! Dat kan toch bijna niet eens?? Ow my god!

12. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    hier ook ziekenhuis en ook schrik: net met afvegen licht bruin slijmpje en 2 drupjes lichtbruin in ondergoed! Meteen redelijke stress en verloskundige gemaild....

13. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    NCM heb ik ook gehad! Alleeb bij mij was het propje slijm rood....maar was bij mij vanwege te hard sporten. Kan ook komen door hard niezen, hoesten, sex hebben gehad etc...

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @chris: ik ben nu ook 1,5kg aangekomen. Ik schrok toen ook, maar de afgelopen 3,5 week is er niets meer bijgekomen. Dus wie weet gaat t de komende tijd niet meer zo hard:)

@ncm: dat is idd schrikken! Maar hoef niet meteen foute boel te zijn! Alles goed zo goed doorbloedt nu, er hoeft maar iets te gebeuren en er kan een vaatje knappen.

15. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Haha floor maar die 1.6.is alleen van deze week!! Het is nu al 2.8 in totaal! En ik loop ook nog 2 weken achter op jou ! Nou ja niet teveel over nadenken...
    Wel al een zw broek aan nu...zit prima. Had ook expres een paar korte broeken gekocht die bij mn buik los zaten dus kan ik ook nog wel eventjes aan!

Hier nog een week en dan weer een echo...ik kan mij niet voorstellen dat je daarna dan echt een paar weken mort wachten voor weer een echo! Misschien toch pretecho tussendoor voor het geslacht ;)

16. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.629
    2.405
    113
    heee, weer wat gezelligheid hier!
    @ncm: hmm dat is idd schrikken! idd maar even bellen, hou je ons op de hoogte?
    @chriss, flora; tja aankomen... ben bij eerste 17 kilo :$aangekomen. Ach ja, uiteindelijk was ik het na 4 mnd (hard lijnen, geen bv) weer kwijt, maar ja leuk is anders. nu ook alweer 3 erbij, maar net als vorige keer moet ik blijven eten tegen misselijkheid.
    ik weet niet wat jullie normale gewicht is, maar ze zeggen dat slankere mensen juist meer moeten aankomen, dus daar kun je je misschien aan vasthouden haha ;)

17. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    volgens verloskundige niets om druk over te maken (wat ik uiteraard stiekem wel weer doe...). Kapot haarvaatje ofzo...

Ik moet mijn best doen om niet meer af te vallen... Begon op 55, toen naar 50 rond de 8 weken en nu 53... Ik heb in mijn agenda nu ook pop-ups staan dat ik moet snacken want ik vergeet te eten ;) en das niet handig met een laag ijzergehalte en lage bloeddruk

18. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    haha julia gaat bij mij helaas niet op! was nog 6 kilo tebzwaar van de hormonen en stoppen met roken dus was al 'overgewicht'....ach ik let erop, sport nog 3x in de week en de rest zie ik wel...
    NCM Jeps dat bedoelde ik ;)

19. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @julia: ja dat klopt, slanke mensen moeten meer vetreserves aanleggen :p voor ik zwanger was zat ik op 56,5kg en ben 1.68
    Aankomen maak ik me ook niet zo heel druk om, het gaat hoe dan ook gebeuren;) ga me pas drukmaken als het te lang na de bevalling blijft zitten. Haha.
    De vk zei tegen me dat ik met mijn bmi 18 kg mag aankomen in de zwangerschap..

@chris: oohh haha, dan gaat t idd wel hard! Maar vocht kan ook al veel doen qua gewicht.
    Ik draag ook al een tijdje zs-broeken. Heerlijk! Pas mn eigen broeken nog wel denk ik, maar t zit gewoon niet meer lekker.

@ncm: gelukkig!

@hier: om 17:15u weer echo bij de vk! Altijd toch weer spannend:) mn moeder en mn zus gaan ook mee:)
    Met 16 weken hebben we een pretecho gepland staan en dan wachten tot de 20 weken! Pfff.. ;)

20. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.629
    2.405
    113
    @ncm: gelukkig! en wel blijven eten jij he ;)
    @flora: succes straks!

Deel Deze Pagina