zwanger dmv mmm; uitgerekend jan 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door julia80, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    leuk floor!!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Vandaag weer echo gehad :) kleine uk is weer goed gegroeid en helemaal goedgekeurd.
    Blaas en maagje waren beide gevuld, heel leuk om te zien. Hij lag met zn armpjes onder zn hoofd alsof ie aan het zonnen was:D

Over 2 weken weer terug, voor gewone controle. Geen echo, maar wel even naar het hartje luisteren:):)

Vk denkt ook aan beginnende bekkeninstabiliteit, dus morgen meteen ff een afspraak maken bij de fysio.

Bloed was allemaal prima. Positieve bloedgroep, dus hoeft verder ook niets mee te gebeuren.
    Weer helemaal gerustgesteld vandaag:)

3. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hoi! ik mis alle gezelligheid hier ��:)
    wat fijn dat al die babies zo goed spartelen, zonnen en groeien!! toch hele geruststelling, die eerste maanden (bijna) voorbij. Geen bloedverlies meer gehad?

slanke meiden hier zeg haha. bij vorige zwangerschap was ik 8 kg aangekomen, maar eerlijk is eerlijk: ik had wel wat reserves al. Klopt dus wel dat slanke dames meer mogen aankomen. Nu, door het wegeten van de misselijkheid, 3 kg erbij. Ach, ik zie het wel. Buik ziet er toch al niet meer uit en er zit minstens twee kg in mijn borsten erbij ��

heerlijk die positiekleding he? Kijk er nu alweer tegenop om daar afscheid van te nemen. Nooit je gulp open laten staan, lekker warm zakje over je buik..

ik zal ook proberen vaker van me te laten horen komende tijd want jullie zijn eigenlijk veel te gezellig en leuk om dat niet te doen! Het ging niet heel lekker hier. Twee virussen na elkaar, last van lage bloeddruk en blijk bloedarmoede te hebben. Dat verklaart hopelijk een hoop! Slik nu ijzertabletten, dus mijn maag obstipeert als een malle maar ik lijk iets meer energie te voelen! Wie noemde nou nog meer lage bloeddruk en ijzer? Heb jij daar geen last van?
    volgende echo is pas 21 augustus. Gaan geen pretecho meer doen tussen door. Heb er wel vrede mee, tijd gaat ineens wel snel!

ben bijna op station dus wens jullie fijne dikke buiken avond!!

4. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai Kara, hier ook lage bloeddruk (121/50 afgelopen vrijdag) en laag ijzer. Ik eet nu meerdere snacks verdeeld over de dag en ik slik ijzertabletten. Geen last van mijn maag moet ik zeggen :) Ik eet een paar zoute dropjes per dag en dat wil wel eens verkeerd vallen :S

Vandaag weer 1 drupje licht bruin (Grrrr!!!) maar gisteren met de Angelsounds het hartje gehoord!

5. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Kara en NCM hier ook lage bloeddruk...57 onderdruk. maar was niets boeiends zeiden ze wamt ze letten op.de hoge bloeddruk. Ik heb alleen na de 7 weken intake geen bloeddruk meer gemeten zeg maar. Dacht vorige keer bij echo maar nee...misschien maandag bij de nekplooimeting ??
    ik vind t helaas niet zo snel gaan haha maar dat komt omdat ik al 3 dagen zeg dat ik 11 weken ben terwijl dat pas morgen is ;)

NCM wel schrikken elke keer die drupjes! Maar fijn dat je toch weer even t hartje hebt gehoord! klinkt wel leuk hoor zo een angelsound!

6. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    NCM, fijn van de angelsound inderdaad! Toch weer geruststelling. En drupjes klinken niet eng (vind ik)!

Chriss, haha, heel herkenbaar! Mijn eigen telling loopt 5 dagen voor op wat de echo laat zien, dus voor mijn gevoel ben ik al 15 weken, terwijl het eigenlijk ruim 14 is.

En gelukkig is hoge bloeddruk inderdaad vooral voor baby veel schadelijker! Maar sjonge, ik voel me er wel een partij beroerd door. Tijdens zwangerschap van dochter heb ik regelmatig soort aanvallen gehad door lage bloeddruk. Leek op paniekaanvallen, erg onprettig en onvoorspelbaar. Zal vast weer komen ;). Bloeddruk was laatste keer 90/54, ook laag dus. Ben er misschien gewoon wat gevoelig voor ook om te merken. Misschien komt het wel omdat mijn lijf een hoop meer bloed moet pompen :p

7. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ha meiden, wat jammer dat ik dit niet eerder gezien heb.
    Ik zie dat het groepje nog niet zo ontzettend groot is, dus ik wil wel met jullie meeschrijven als dat goed is...
    Heb jullie verhalen al een beetje gelezen.

Ik ben op 4 januari uitgeteld van de 1e en ben 26.
    Heb een ernstige overstimulatie achter de rug, waarvoor ik ruim 2,5 week in het ziekenhuis opgenomen ben geweest. Dat was best wel eng, maar gelukkig dus wel zwanger. Ondertussen 5 echo's gehad en op 19 augustus hebben we de GUO in Nijmegen. Ben net ook terug van de cardioloog want ik heb een hartritmestoornis waarvoor ze me in de gaten willen houden.

8. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Oh en iedereen nog gefeliciteerd met de zwangerschap natuurlijk!

9. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai Stiertje88

Wat mij betreft klets je lekker mee :)

Je hebt een heel verhaal achter de rug zeg! Waar heb jij je ICSI gedaan? Ik had ook overstimulatie maar gelukkig hoefde ik het ziekenhuis niet in maar moest ik een week lang iedere ochtend op controle in Gent. Ik neem aan dat je dan zwanger bent van een cryootje?

10. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hoi NCM, pff, 4 ICSI's. Wat een lange weg heb jij gehad zeg! En wat fijn dat je nu zwanger bent.

Ik ben trouwens zwanger van een verse terugplaatsing. Daarom was de overstimulatie ook zo heftig. Heb namelijk de vroege en late vorm achter elkaar gehad. Was bijna 15 kg aangekomen. Uiteindelijk een drain gehad omdat ik moeite kreeg met ademhalen en extra zuurstof niet hielp. Daarnaast had ik een chateter omdat ik niet meer plaste. Kreeg wel naast vocht ook eiwitten via infuus om toch de nieren af en toe te laten werken.
    Zwangerschapstest uiteindelijk dus ook via bloedafname en in het bijzijn van mijn 2 kamergenoten daar. Niet echt hoe je het je voorstelt van tevoren.
    Maar goed, allemaal verleden tijd en nu kijken we vooruit :).
    Was trouwens in het Catharina in Eindhoven.

Kara, jij hebt het ook op je dak gehad. Hoe is het nu met je?

En Flora, lastig zeg als je nu al last krijgt van je bekken. Heb je al een afspraak met de fysio?

Chriss, Julia en Violetta, hoe is het met jullie?

11. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ego:
    Angelsounds op mn buik en HOPPA! Meteen het hartje!

Alleen opnemen op de pc lukt me niet.... Iemand ervaring? Ik heb het kabeltje aangesloten op de microfoonaansluiting op de pc en de Angelsound en op rec geklikt van de Sound recorder maar niets... Nu lees ik dat je de koptelefoon uit de Angelsounds moet halen (nog niet geprobeerd). Is iemand het al gelukt met opnemen?

12. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Stiertje, welkom! Gezellig als je meekletst. Wat een uniek bizar verhaal kleeft er aan jou zeg. Ontzettend gefeliciteerd dat die ellende wel tot een goede zwangerschap heeft geleid! Hoe voel jij je? Lukt het om vooruit te kijken?

Dat maakt dit clubje wel bijzonder.. Ieder weer een eigen uniek verhalen met nare tegenslagen maar gelukkig allemaal met goed gevulde buik.

Kunnen jullie je al voorstellen dat daar zometeen ook net zoveel babietjes uitkomen?? :)

NCM, geen ervaring met de angelsound, dus geen idee.. Sorry. Wel heel fijn dat je het hartje meteen hoorde!!

13. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    stiertje gezellig dat komt mee kletsen!!

pfff wat een verhaal heb jij zeg, drama!! gelukkig gaat het nu dan weer goed!

Hier alles oke! Vind het zo raar om het opeens erover te hebben zeg maar! Nog een paar dagen en dan de 12 weken echo (maandag). Eigenlijk bsst zenuwachtig voor :$

14. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    hoihoi,
    stiertje, welkom hier!! Leuk dat je erbij komt! Proficiat met je zwangerschap! Jemig, wat akelig allemaal zeg wat je beschrijft. Hoop dat je het nu een beetje achter je kunt laten en kunt gaan genieten van je zwangerschap. Heb je veel last van kwaaltjes of niet?

Wij hebben op 19 aug GUO.
    Hier ook lage bloeddruk, 100/50, laatste keer. Vind het wel beetje onprettig want voelt me echt beetje slap. Ik ben echt letterlijk aan het hijgen bij sommige activiteiten (fietsen gaat gek genoeg dan zonder probleem weer).

15. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Leuk Julia, wij hebben ook 19 augustus de GUO. Waar heb jij hem?

16. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    ik woon in de Randstad (Zuid-Holland), en jij?

17. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    pfff zit hier toch een beetje in spanning dames....maandag de nekplooimeting. Dacht oow dat is gewoon een echo en we horen t wel maar ze kunnen gewoon best veel zien hoorde ik. hersenen, nieren, klompvoetjes en uiteraard de nekplooi. . .
    Hoorde dat ook de verdeling was 60% de meting en 40% het bloed en die combi is de kans berekening. ..

18. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij 1% van de kindjes vinden ze een afwijking bij de combinatietest dus je hebt 99% kans dat jullie uk helemaal goed is. Ik was ook hypernerveus (lag te huilen op de tafel...). Wij hebben geen hersentjes specifiek gezien en ik vind het knap als ze een klompvoetje kunnen herkennen. Het is allemaal nog zo klein en de voetjes waren een grijze wolk aan een grijs stengeltje. Geen details dus. Wel hebben we het maagje gezien, blaas, onderkaak, bovenkaak, neusbotje, 2 belangrijke aders in de beentjes.

Dus probeer te ontspannen. Het zal vast goed zijn :)

19. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Julia, wij komen uit z-o Brabant, maar hebben de GUO in Nijmegen.

Chriss, succes alvast voor maandag. Wij hebben geen test laten doen, maar onze gyn vertelde tijdens een echo tussen neus en lippen door dat ze absoluut geen dikke nekplooi zag. Was toch wel een geruststelling.

Echt niet normaal he NCM, wat ze allemaal al kunnen zien he.

Wat vinden jullie trouwens van het nieuws van de vliegramp? Ik ben er helemaal stil van. Net via nu.nl een bericht dat er al 173 NL-ers om het leven zijn gekomen. Wat een verdriet voor alle nabestaanden.
    Een overledene was een aantal jaar geleden docent/mentor van een paar vriendinnen van mij. En een compleet gezin uit een naburig dorp is ook omgekomen. Daar word je toch wel naar van.

20. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Je kan het ook omdraaien: als ze nu al zoveel kunnen zien, gaan ze hoogstwaarschijnlijk nu al heel veel goed nieuws kunnen brengen! En is de twintig weken echo iets minder spannend en ga je lekkerder verder met zwanger zijn..

Vliegramp is verschrikkelijk. Voor de wereld, en hier helaas persoonlijk ook. Mijn ex, en daarna altijd vrienden gebleven, zat erin :( Afgelopen weekend hebben we nog bijgekletst, heeft mijn dochter hem geknuffeld. Hij was met zijn vriendin samen. Ben nog steeds in shock.

Deel Deze Pagina