zwanger dmv mmm; uitgerekend jan 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door julia80, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @kara: haha jullie mogen wel een pb sturen als jullie het willen weten:) hihi. Wil het niet openbaar op zp hebben, omdat er misschien bekenden meelezen;)

Wat gaaf dat je ook beweging voelt:) echt zo bijzonder! Hihi. En die kilo's komt vast wel goed. Ik merk dat het bij mij heel erg in etappes gaat. Ineens weer wat erbij en dan weer een hele tijd niets;)

@chris: hoe meer je weegt hoe minder je aan 'mag' komen. Ik mag adhv mijn bmi 18 kilo aankomen :$ mijn moeder zat ook steeds rond de 20kilo bij alle zwangerschappen, maar dat was er ook weer meteen af. Dus ik wacht het ook maar gewoon af..
    Als je wat meer aankomt dan die 7 kilo lijkt me dat ook geen ramp. Ik geloof dat alleen de baby en al het extra (zonder vetreserves dan) al rond de 8 kilo zit..
    En een buik krijg je toch wel hoor;) de baby groeit daar immers, dus die komt vanzelf wel naar voren.

@hier: oh wat was de echo mooi zeg! Hihi. Heel uitgebreid naar de kleine gekeken en veel uitleg gehad. Ook alle foto's mee op dvd.
    De kleine wilde wist niet meewerken;) nu al eigenwijs, hihi. Hij lag met zn rug naar mijn buik toe, waardoor de echoscopiste dus niet zoveel kon zien. Ik moest ff een blokje gaan wandelen, springen, hoesten, buik in en uit trekken. En daarna was het gelukkig wel gelukt:)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,4 KB
      Weergaven:
      1
  2. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    mooie echo Flora! Ik heb volgende week vrijdag de afspraak staan. Ik ben dan 17w1d en heb mn ouders en schoonouders uitgenodigd om mee te gaan. Ik kan het me nog niet voorstellen dat we het gaan weten! Het gaat dan zo echt worden denk ik... Ik ben heel benieuwd om te kijken hoe het daarbinnen gaat.

Pff vinden jullie het ook zo lastig dat je zo weinig weet? Ik ben "gewend" vanuit de MMM alles te weten en nu is het zoveel wachten en accepteren. Ik merk dat ik dat als controleverslaafde best moeilijk mee om kan gaan.

Afgelopen vrijdag een "preek" gehad van de verloskundige dat ik me ECHT ECHT geen zorgen MOET of MAG maken over het bruinverlies. Blijkbaar hoort dit bij mijn zwangerschap en ik ben uitgebreid gecontroleerd en het had NIETS met de kleine te maken. Oke... duidelijk... en nu nog accepteren :p :)

3. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Hi, zeeeeker mooie echo!! grappig dat je even in beweging moest komen zelf haha. en je hebt pb ;). heel fijn dat het zo goed gaat. merken jullie dat de mmm al wat verder achter je ligt nu we zwanger zijn?
    NCM, herkenbaar van de onzekerheid. In de mmm kan je zoveel weten en opzoeken en nu moet je vooral maar gewoon afwachten en op het beste hopen. Ik vind dat juist heeeeeeeeerlijk. Maar ben ook niet zo controlebehoeftig. kan me wel voorstellen dat het dan veel lastiger is.

4. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Mooie foto Floor!!!

NCM ja dat heb ik ook heel erg....die controle valt weg en je moet je lijf dan maar vertrouwen terwijl je lijf jou toch echt in de steek gelaten heeft. (anders niet de MMM in)

Damn ik nog 2 weken wachten en dan t hartje ♡ Dus ben aan t aftellen! (2 dagen erna de pretecho dus als we eenmaal.bij het hartje luisteren zijn is t zo 2 dagen later ;)

Vandaag trouwens even langs de prenetal geweest...wilde aerosleep matrasje (topper dus) en die was met korting dus gehaald en daarbij hoeslakentjes. Kwam ik daar toch opeens een jurkje tegen voor de bruiloft van mn zus! ik helemaal blij!! Ook nog eens in de aanbieding en hij zat als gegoten! Ook nog 3 vestjes en een tshirt! Ik = blij ! (bankrekening echt stukke minder want hoppakee zo - €150! :$)

5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    @Flora: mooie echo zeg!! Leuk om nou spulletjes met de juiste kleur te kunnen kopen ;)
    @Kara: leuk om weer eens van je te horen, meid! Kan me voorstellen dat je nu in een lastige tijd zit... En over de dwarsigheid: onze meid begint ietsje meer te boeven de laatste tijd haha. Maar vind ik wel goed, want ze was soms wel wat te lief. En ze heeft nu in de afgelopen 2 weken 3 kiezen gehad en laatste komt nu ook door, dus misschien daardoro ook wel wat prikkelbaarder. Ik heb vooral heel veel zin in nog een kleintje!! En jij? Moeten jullie veel kopen, of gaat jullie kleine door naar een peuterbed?
    @NCM: ik ben zelf ook wel graag 'in charge' maar grappig genoeg heb ik met de zw schap er geen last van, juist omdat het toch buiten mijn macht ligt (behalve natuurlijk gezond leven etc). Even lomp gezegd; als het nu mis gaat, valt er toch niets te redden... Maar als je voorbij de 25 wkn bent, is het natuurlijk wel belangrijk om te luisteren naar signalen van je lichaam dat iets niet goed is. Maar goed, we gaan natuurlijk allemaal uit van een mooi en gezond kindje!! :D
    @chriss: nou nou, jij hebt wel veel banen zeg! Hoe combineer je dat allemaal ;) wanneer ging je nou ook alweer op vakantie? En wanneer trouwt je zus? Nog iets gehoord van Violetta?
    @stiertje: alles goed met jou?

wij gaan as maandag een weekje weg, een Landal huisje in Nl, haha lekker kids proof. We hebben ons al voorgenomen om volgend jaar juni naar Ibiza te gaan. Dan is de kleine niet meer zo klein, maar kruipt tenminste niet weg als je hem neerlegt, en de 'grote' kan gewoon lekker rondlopen en slaapt nog maar 1 keer (hopelijk!). Lekker korte reis en mooi weer, ideaal!

6. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Oeh lekker zeg Julia, even ertussen uit.

NCM, lastig zeg. Je weet dat je je niet meer druk hoeft te maken, maar eerlijk is eerlijk, ik zou het ook niet zomaar los kunnen laten geloof ik.

Kara, ik ben de mmm soms alweer bijna vergeten lijkt het wel. Alsof het allemaal zo lang geleden is geweest. Terwijl ik 3 maanden geleden pas net een paar dagen thuis was vanuit het ziekenhuis. Misschien scheelt het dat ik maar 1 terugplaatsing heb gehad?

Wij hebben vandaag ook een matrasje gehaald (geen aerosleep ;)) en een aankleedkussen met hoezen. Mijn man is interieurbouwer dus hij gaat het kamertje verder zelf maken. Mooi degelijke kwaliteit dus.

7. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    ah jaloers op handige man Stiertje ;)

Wij hebben nog niets gekocht. Ik denk dat we na de GUO praktisch gaan worden. Kamer voor de kleine bepalen en kijken wat we nodig hebben.

Gisteren een midweek naar Parijs geboekt voor over 3 weken. Even lekker slenteren en naar Versailles prinses spelen. Ik heb de behind-the-scenes tour geboekt bij Versailles dus ben benieuwd!

Verder aftellen naar komende vrijdag naar de pretecho. Zo benieuwd of alles goed gaat en of we een jongetje of meisje verwachten <3

Fijn weekend meiden!

8. violetta

violetta Niet meer actief

Dag dames!
    Heb even aantal berichten terug gelezen maar nog niet alles.
    Sorry voor lange afwezigheid. Wel lief jullie me miste. Is ff hele vervelende tijd geweest allemaal. Nu maar afstand genomen van wat mensen die alles veroorzaakt hebben.. En aansluitend daarop een rot vakantie gehad in buitenland sus had geen internet en kon niet ba huis. Dus na veel stress,spanningen buikpijn maakte ik me erg zorgen om ons kindje.
    M'n man wilde graag 3D echo en toen ik bij dat bureau ging kijken zag ik dat ze een pakket hadden voor 1 2D echo en 1 3/4d echo en dan was in totaal maar €15.00 duurder. We zouden eigelijk geen extra's echo's doen maar na deze tijd en me toch ongerust maakte en bij VK ze alleen hartje zouden luisteren op goed geluk gebeld en kregen gistermiddag te horen dat we Savonds Al terecht konden!! Was dus snel wat wel fijn was. En wat heerlijk eerste echo niet in zkh. Half uur na ons wondertje mogen kijken. Zij doet ook de 20wk echo's voor de VK. Maar aangezien wij guo krijgen is die in zkh. Maar toen vertelde VAn alle spanning en zorge is ze eigelijk alles gaan nakijken en kwam tot conclusie alles er zover goed uitziet en dat ik met gerust hart de guo tegenmoet kan gaan wat wel fijn is. Gemiddeld lag de groei 3 dagen voor maar was niks zorgwekkendst. Voelde me zo opgelucht. En ipv 26-8 geslacht weten. Zijn we hier gister ok al onverwacht achter gekomen. Wij houden het ook voor onszelf omdat sl zo weinig "geheim" was voor omgeving door hele icsi. Nu samen ons geheimpje ;)
    Las ik dat er een gesloten groepje was ook? Anders zou daar graag bijkomen...
    Bij mij ligt placenta voor aan rechtse kant. Maar vorige week echt gevoel gehad het voelde. Waren niet m'n darmen en voelde ook neer aan linkerkant en dat kon volgens haar wel.. Het is een druk/pittig kindje nu al volgens de echoscopiste heeft maar weinig stilgelegen. MAAR HEBben toch mooie foto's en dvd nu..
    En lees over de buikjes en gewicht. Ik na punctie 4kg eraf. NU nog steeds op dat gewicht. Maar al wel een zwangerschapsbuikje. Ondanks dat ik ook niet de smalste ben had ik niet verwacht zo snel al te zien. Positiebroeken zitten fijner omdat andere onder de buik laat hangen waardoor snel afzakt..
    Nou dames jullie zijn weer op de hoogte en nu kom ik weer vaker mee praten!

9. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Violetta had ook je pb gehad ! Fijn dat het nu weer beter gaat!!

Ooow zo benieuwd wat je krijgt ;)

NCM nog even en jij weet het ook! Wat denk jij??
    Ik moet nog een week (en 2 dagen haha).spannend spannend!!

ga jij het wel vertellen NCM?
    Vriendin van mij wilde het voor zich houden. ..nou die waren nog geen uur terug of ze zei neee ik kan t niet en vertelde dat ze een jongen kregen hahaha!

10. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaahhh!! Ik ben zo aan het aftellen! Focus is of alles gewoon goed is met de kleine en daarnaast kijken wat uk is. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat we het gaan weten.

Ik denk dat ik het wel wil delen hiero hoor. Door de ICSI is bij ons alle verrassing er wel af en willen we alles weten. Ik hoop inderdaad ook gerust gesteld te worden voor de 20 weken GUO want daar ben ik best nerveus voor. Ben zo bang dat na al deze moeite en emoties dat dit kindje ons alsnog niet gegund is...Maar positief blijven!

11. violetta

Wil jullie privé best vertellen maar liever niet openbaar omdat natuurlijk nooit zeker is of bekende meelezen ;)
    Dus wie wil weten mag best pb"en hoor.
    Zijn al meer dames die geslacht weten of niet?

12. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    NCM jaaaa zo spannend! De GUO was ik ook niet echt zenuwachtig voor tot ik iedereen hoorde die zenuwachtig is toen dacht ik oooow oeps!!!

13. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Violetta, fijn om van jou iets te horen. En wat rot dat je geen fijne vakantie hebt gehad en allerlei andere ellende. Hopelijk kun je nu na de goede echo lekker genieten van wat echt belangrijk is. Namelijk je aanstaande gezinnetje.
    Ik ga je zo even pb-en.

Wij weten het geslacht nog niet, maar we willen het ook niet weten. Heeft natuurlijk zo zijn nadelen, maar wij vinden het wel leuk om tot het einde te blijven gissen.
    Volgende week dinsdag hebben wij GUO. Vind het nog niet heel spannend eigenlijk, dus Chriss, helemaal niet raar.

14. violetta

Ik was gister eerst niet zenuwachtig en toen 5 min voor afspraak in wachtruimte ineens. Omdat wel zo is als ze Iers zier op pretecho ze dit ook meld. Ze is opgeleid voor medische echo's en voert ok de 20wk van VK uit. Maar doordat ze hoorde van m'n spanningen ging ze vast kijken ze zegt spanning is erg slecht. En zei nu dus ook dat gerust hart guo inkan dat raar loopt als daar iets ergs uitkomt. Dus nu denk daar ok geen spanning voor al had ik dat ok nog niet echt. Omdat ik steeds bezig ben geweest met andere dingen hopelijk kan ik nu gaan genieten van zwangerschap.
    Ik merk wel dat mmm nog wel steeds in m'n gedachte blijft geeft toch veel impact gehad ok al hadde wij geluk na 1 icsi raak was weet dat bij vele langer duurt..
    Vind enige "nadeel" van huidige tijd als je geslacht biet weet zo weinig keus is voor kleding... Viel me tegen toen ik bijna peettante werd en dus niks kon vinden omdat hun geslacht ok niet wisten. Uiteindelijk gewacht tot geboorte en gelijk daarna maar wezen shoppen ;) maar ja als aanstaande ouders moet je toch al wat in huis hebben.
    Maar als ml ok niet had willen weten hadden wij dit ook gedaan maar moesten nu tussenweg vinden en nu leefde ik er ok wel naartoe het te willen weten maar is denk echt hoe he je instelt erop.

15. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Hii!

Julia, fijne vakantie hopelijk! En ook al mooi vooruitzicht voor volgend jaar. Leuk dat je meid wat meer gaat boeven :). Hier hebben we geloof ik al wel een kleine boef, de pit zit er al wel lang in. Lekker veel reuring in de tent, ze ligt nu nog steeds hele verhalen te vertellen tegen pop in haar bedje. Maar wat een drukte maar ook feestje zometeen! Vind je deze zwangerschap anders dan bij je dochter? Volgende week de 20weken echo! Bij jou extra uitgebreid?

Stiertje, wat tof dat je man interieurbouwer is! Lijkt me heeeel handig als er een babykamer moet komen :).

NCM, nog maar een paar daagjes... Spannend!

Violetta, fijn weer teken van leven! Goede keuzes gemaakt zo te lezen en wat fijn dat jullie zo hebben genoten van de echo en jullie weten of het een dochter of zoon is :D!! Je mag mij wel pb-en als je wil, nieuwsgieerig aaaaaaagje hier! Hoop dat je een rustige tijd tegemoet gaat en lekker kan genieten van alles.

Chriss, 21e wordt onze dag!! Ik zal het wel bekend maken, maar niet meteen. We laten het opschrijven en doen het in een envelopje. Die maken we pas later samen open. Het heeft ook wel een charme om het niet te weten, maar de extra lading tijdens de zwangerschap wil ik niet missen denk ik. O, en was het al duidelijk dat ik nieuwsgierig ben :p

16. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Haha Kara! Neeeee hoor totaaaaal niet ;)
    Bij ons wordt er niets opgeschreven! Gewoon gelijk vertellen :p
    Ben wel blij dat we eerst nog een keer het hartje horen en naar de VK gaan...dan ben ik daar niet zo meer op gebrand en kan het echt een pret echo worden :)
    Mn vriend zei net... (toen ik zei morgen ben ik 15 weken) zooo deze week is voorbij gevlogen!! Heb hem heel raar aangekeken! Helemaal niet! Alle dagen duren lang :p
    Nu komt zaterdag t kamertje dus dat is ook wel weer super gaaf!!

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @violetta: je hebt pb;) ben benieuwd! Leuk!! Fijn dat je weer even bevestiging hebt gehad dat alles goed is!

Wij weten het geslacht dus ook, moet zeggen dat ik het nu toch wel erg makkelijk vind:D lekker gericht kunnen shoppen. Maar moest in het begin ook wel wennen dat we 'ineens' wisten wat het werd;) maar alle spulletjes/kleertjes verstoppen we nog wel, want we houden het dus wel geheim naar onze omgeving;)
    De naam zijn we nu inmiddels ook uit!
    Verder voel ik sinds deze week de kleine regelmatig, nog wel heel licht. Maar het is duidelijk de baby:D zo leuk en fijn om leven in je buik te voelen.

Deze week ook aan het kamertje begonnen. Eerst de kamer leeg gemaakt en gister begonnen met schilderen. 1 muur komt een paars/donkergrijze tint op en de rest gewoon gebroken wit. Dat gaan we dan combineren met zilvergrijze en felroze of truquiose accessoires ;) zo leuk om er nu mee bezig te zijn. Over 4 weken komt het kamertje.

20wk echo ben ik ook wel zenuwachtig voor eigenlijk;) maar dat komt ook omdat een kennis van me vorig jaar slecht nieuws had gekregen tijdens de 20 weken echo.. Dat houd je dan toch in je achterhoofd.

18. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Oooow wow ik ben jaloers Floor!! Zo gaaf dat je al iets voelt!! Hoe ver ben jij nu??
    Volgens mij loop je 3 weken verder?? (dan zou je nu 18 weken zijn??)

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik de angelsound zal kopen....gewoon om even te luisteren. Maar ben wel bang dat het verslavend is en dat ik dus straks meerdere kerwn per dag aan t luisteren ben. Dus vrees toch echt nog even wachten tot dibsdag bij de VK.

Trouwens even een stom iets....ik heb echt veel behoefte om te vertellen dat ik in de MMM heb gezeten. En dan stel ik nog niets voor bij anderen uit de MMM. Niet omdat ik medelijden wil hebben maar omdat ik zoiets heb van het was niet eventjes van we willen een kind en klaar. . . Ben een beetje raar zeker? (niet allemaal jaaaa schrijven :p)

19. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Flora:Leuk dat je wat voelt en heerlijk om met het kamertje te beginnen lijkt me. Wij gaan na de GUO pas starten, ik wil eerst die controlepost passeren. Ik ben zo benieuwd naar het voelen van de kleine! Ik voel al heel lang kriebeltjes, dan links, dan rechts, dan heel even en dan weer wat langer maar ik voel dat al sinds week 14 dus tot nu toe vertel ik me dat het iets anders is :S. Deze week heb ik wel last van een strak/trekkerig gevoel in mn buik. Meer aan de zijkanten dus ik denk dat het een en ander aan het rekken is.

@Chriss: Ik kan niet meer zonder mn Angelsound... Ik probeer mezelf te bedwingen en om de dag te luisteren. Maar ik luister ook echt 10sec ofzo en het hartje heb ik zo gevonden.

Ik merk dat ik het juist minder heb dat ik het wil vertellen over de MMM... Ik heb tegen mijn leidinggevenden gezegd dat ik er lang op heb moeten wachten en tot nu toe is dat voldoende. 2 collega's/vriendinnen op kantoor kennen het hele verhaal en dat is voor mij voldoende. Misschien zoek je een soort erkenning voor de moeite die je hebt moeten doen? Wat mij heel veel rust heeft gegeven is mijn ring. Ik heb een ring aansluitend aan mijn trouwring laten maken met 4 diamanten, 1 voor iedere ICSI ronde. Het maakte het voor mij een soort van tastbaar en geeft het een plaatsje.

Wel heb ik op mijn werk een maatschappelijk werkster die mijn situatie kent. Ik ben/lijk namelijk erg sterk en rationeel maar ik ben een kei in zaken wegstoppen of weg te beredeneren en zij helpt me met het beseffen wat we/ik allemaal door zijn gegaan voor deze zwangerschap.

Maar ja joh :) je moet gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt! Vertel jij het maar lekker hoor. Ik merk wel dat als je ook maar een glimpje laat weten van de MMM dat veel mensen erop reageren met verhalen van hunzelf of uit de eigen omgeving. Ik was in mijn omgeving nooit geconfronteerd met ongewenst kinderloosheid en de MMM maar het blijkt dat er ook nog erg weinig over gesproken wordt.

20. violetta

@chriss. Ik voel niet de behoefte het te vertellen omdat merk voor vele nog soort "taboe". Is. En daarnaast de meeste vrienden van ml nog jonger zijn dan hem zonder relatie etc die zich er ok niet echt voor interesseren is m'n gevoel..
    Pas ging wel over weddenschap die ze gezet hadden bij ons trouwen zijn vrienden met mijn sv en vond heel vervelend hier een hele avond over gesproken werd en dat sv ok niet afkapte ofzo (kent situatie wel) en was echt Van overstuur. Ok als mensen zeggen ow wat gied "gepland" niet hoogzwanger in zomer etc etc. Dan denk ik boeit mij dat wanneer zwanger ben en wanneer uitgeteld ben blij eindelijk gelukt is. Maar voel dan niet drang dat ik wil vertellen.
    Maar idd als je mensen verteld iedereen kent wel iemand maar ja 1op3 stellen loopt er ok mee daarom wel beetje raar zo weinig over gesproken word. Kwam zelfs achter m'n broer in zelfde schuitje zat toen wij vertelde..

Deel Deze Pagina