zwanger dmv mmm; uitgerekend jan 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door julia80, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Precies wat jullie zeggen....het lijkt wel een soort taboe te zijn ofzo.
    Juist daarom wilde ik er open over zijn...ik vertelde ook alles...ja ook over het feit dat we verplichte sex moest hebben. Sommige vroegen dat maar de meeste zeiden oow ja dat durfde ik al niet te vragen. Maar ja ik ben ook een open boek...ik hou van openheid..gaan mensen niet zelf dingen verzinnen.
    En daarnaast werd ik gek van alle mensen die zeiden nou wil jij niet zwanger worden?? Dan dacht ik jaaaa wel alleen het lukt potverdorie niet.
    Maar zo zie je dat ieder het op zn eigen manier doet :)

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik ben er ook vrij open in dat het niet via de natuurlijke weg is gegaan en dat we er meer moeite voor hebben moeten doen. Het gesprek gaat dat op de een of andere manier dan vanzelf naartoe. Ik vind het wel fijn om er nu open over te kunnen praten. Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan tegen wie.

Ik heb ook een angelsound. Moet zeggen dat ik hem maar 1 of hooguit 2 keer in de week gebruik. Vind het heerlijk om de kleine ff te horen, maar wil hem niet te veel gebruiken en meer behoefte heb ik eigenlijk ook niet.
    Nu is mn batterij alleen leeg;) vanochtend deed ie het ineens niet meer, maar had t hartje al wel gehoord. Ik had de angelsound voor 5 euro via mp gekocht:)

3. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Wij hebben het sommige mensen wel vertelt en anderen niet. Net zoals het uitkwam en hoe het goed voelt voor ons.
    Als ik van tevoren al weet dat het mijn gesprekspartner waarschijnlijk niet echt interesseert of het kan begrijpen bv dan zeg ik niks.

Ik heb geen angelsound, maar eerlijk heb ik niet echt behoefte zolang ik de baby regelmatig voel. Al bedenk ik me nu dat ik hem vandaag eigenlijk nog niet gevoeld heb (tenminste niet bewust) volgens mij.

4. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    @Flora, wat leuk dat jullie ook al uit de naam zijn :)! en kan me ook wel voorstellen.. dan weet je het. en dan weet je het ook gewoon. haha, weg verrassing. wat dat betreft dan. want hoe hij/zij zal zijn, gedragen, klinken, ruiken etc. Dat is pas echt een verrassing! Fijn om die kleine te voelen he? Ik voel hem(haar?) ook wel elke dag, ondanks dat mijn placenta niet gunstig ligt ervoor. Veel plezier met het kamertje!

@Chriss, ik herken heel erg wat je zegt. Juist omdat het zo'n taboe is, ben ik er erg open in. In de loop der jaren, en door opgebouwde ervaring, merk ik ook wel dat mensen (daardoor?) eerder naar me toekomen met persoonlijke vragen. En dan zie je ook pas hoeveel er wordt geworsteld om je heen met dit onderwerp. Dan ben ik ook erg open over alle aspecten van het traject. Daarnaast vind ik het ook 'lastig' (waarom weet ik dan niet precies) als mensen zouden denken dat deze baby heel makkelijk zou zijn gekomen. Doet denk ik gewoon geen eer aan alle emotionele investeringen. Maar goed, ik kies mijn luisteraars wel en maak ook wel keuzes bij wie je het wel vertelt en bij wie niet. Maareh Chriss, wat mij betreft dus wel logisch en normaal ;)

Zullen we trouwens eens buikfoto's plaatsen?? :) Ben benieuwd naar jullie groeiende bulten.

Nog een week en dan de 20-weken echo. Ik heb nooit een angelsound gehad, ik vertrouw op het getrappel. maar ben wel voorzichtig voor volgende week. Hoop gewoon dat alles heel erg goed is, en ik kort daarna ga lezen of mijn dochter een broertje of zusje krijgt. Veel zin om dat te weten! Kunnen we weer verder met onze namen zoektocht :).

5. violetta

violetta Niet meer actief

Hoi kara jullie wilden geslacht op laten schrijven en dan daarna samen kijken. Willen jullie dan thuis samen gelijk kijken of wanneer het begint te kriebelen?
    De mensen die hier weten van mmm ben ik altijd open geweest en aangegeven ze alles mogen vragen maar ik niet steeds zelf hele verhaal ging doen (lag ok wel aan hoe persoon tegenover mij stond)
    Verder heeft vooral m'n man erg moeite mee. LIEfst had hij eerste instantie niemand verteld mar ik had die behoefte wel te delen.. Dus vooral omda hij zich "schaamde" bleef het in kleine kring en die mensen weten ok niet "aan wie het lag". Omdat ik vind dat ons probleem was dus aan ons lag en dit ook zo tegen iedereen verteld heb..
    Ik heb ok geen behoefte aan angelsound omdat dan waarschijnlijk alleen maar onzeker wordt als niet snel genoeg vind. Vond daarintegen wel erg fijn leven te zien en horen met de echo die we dan toch extra hebben laten doen. Maar nu binnen2 weken de 20 weken dus zien we alweer en dat nog rond27 3D dus dan toch wat extra keertjes daarnaast bij elke VK afspraak doen ze hartje luisteren.
    Ik ook zeker al gevoel baby is in m'n buik en bij mij ligt placenta ok voor maar wel meer na rechts en ik voel links de dingetjes in m'n buik dus denk toch echt baby is.
    Naam hadde we al voordat zwanger was ooit al over gesproken en waren binnen 5min uit voor zowel jongen als meid. Alleen wilde wachten tot geslacht wist voor doopnamen dus dat is nu even nadenken wat we doen..maar hebben nog tijd zat.

6. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Oooow wat gaaf dat jullie al wat voelen!!
    Ik vind dat ik nu een buikje krijg, helemaal trots. Komt er net iemand langs en die zegt oow feestje gehad? (vrienden hadden slingers in de aankomende babykamer gehangen) zeg ik nee ik ben zwanger zegt hij oow echt joh gefeliciteerd. ..wel potverdorrie ;)

Ik heb dus nu een angelsound van een vriendin maar hij doet t niet goed :(
    Ik gok dat er een nieuwe batterij in moet! Dus je snapt ik ga morgenochtend gelijk naar de winkels!!! Even kijken waar ik zo een rare batterij kan vinden....

Kara thanks...en exact hoe jij t zegt ...wil niet dat ze denken dat t allemaal altijd zo makkelijk gaat...

7. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Whoeehoeeeee! alles helemaal goed!!! Uk loopt 2 dagen voor op schema dus nu 17w3dagen volgens de metingen. En het is een.........

JONGETJE!!

8. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    WOW! Wat supergoed bericht!! Gefeliciteerd. Een zoon op komst, wat gaaaaaf! Geniet ervan

Chriss, we snappen elkaar: taboes moeten doorbroken worden en openheid kan ik bij een ander (meestal dan) ook waarderen. Nog zes nachtjes slapen..!

Violetta, ja, we hebben ook rekening te houden met de mannen :). We laten het geslacht opschrijven en maken het dan twee weken later (tijdens romantisch samenzijn) open. Maar ik mag eerder gluren, en dat ga ik ook doen. Lijkt me heel leuk, een geheimpje voor mezelf en de baby.

Julia, Flora, stiertje, hoe gaat het met jullie?

9. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ik heb zo een voorgevoel dat de meeste een jongen krijgen! (op uitzonderingen daargelaten ...zo nu heb ik nog niets verklapt haha)

Oooeee spannend Kara! Ik nog 4 dagen voordat ik hartje mag luisteren! Die vind ik spannender nu!

Trouwens ik heb een angelsound!! Via een vriendin....alleen vandaag geprobeerd zonder resultaat...geen hartje gehoord wel een soort van heen en weer geklots. Dus hou mijzelf maar even voor dat dat de baby is. Ben niet in paniek ofzo dat jk t hartje niet heb gehoord maar heb zoiets misschien morgen en anders sowieso dinsdag..

10. violetta

Leuk ncm gefeliciteerd!!! Geniet ervan!
    Chriss kun je je vriendin niet vragen of ze even met je meekijkt met angelsound misschien dan samen hartje zo gevonden?
    Ja kara als je samen bent dan ook rekening houden met elkaar en we komen er altijd wel uit. Ik ben ok niet de moeilijkste en hij ook niet ;)
    Ow dus jij wel lekker nieuwsgierig dan! Alvast even spieken in envelop haha. Dat mag van je man dan alvast? je hem op romantisch avondje extra verassen met leuk Kadootje voor de baby. ;) hier zou zo niet werken m'n man heeft voor z'n werk veel echo's gemaakt en gezien was dan wel bij dieren maar hij kan zo"n echo lezen. Had Vandeweek zelf ok al eerder gezien voordat echoscopiste het zei dus voor hem zou anders zoiezo niet geheim blijven...

11. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Chrisss ik vind het hartje altijd precies vanaf mn navel naar beneden op de haargrens. Daar de angelsound houden en dan het apparaat voorzichtig kantelen naar alle kanten tot je het fantastische " wow wow wow" hoort. Misschien iets naar links of naar recht verplaatsen anders maar wel echt laag houden. Succes!

12. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hee NCM, wat leuk een jongen! Gefeliciteerd!

Even ego-post: gisteren was ik op een festival en een jongen die ik niet ken (en volgens mij al behoorlijk wat gezopen had) tilt mij zomaar van achteren op. Eerst onder mijn buik maar zijn armen schoven zo naar boven en toen zat hij op het dikste stuk. Hij had mij stevig vast en mijn buik werd echt flink ingedrukt. Deed ook best wel zeer, en meneer had niet eens in de gaten dat hij te maken had met een zwangere vrouw volgens mij.
    Nu denk ik niet meteen dat dit kwaad kan, maar ik schrok wel ontzettend. Zeker omdat mijn buik het eerste kwartier nog redelijk beurs aanvoelde.

Hopelijk gaat het met de rest allemaal goed. Een heel fijn weekend alvast! Op naar de 20-weken echo dinsdag!

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @chris: oh dat is balen dat je het hartje niet hebt gevonden. Ik hoef meestal niet lang te zoeken, maar gup zit wel vaak op een andere plek;) de ene keer in het midden en de andere keer meer richting mijn bekken.
    En je moet idd vrij laag zoeken, een stukje boven je schaambot eigenlijk. Ik heb een tattoo op mijn buik/lies zeg maar. Dat is een handig referentiepunt. Haha. Op die hoogte zit hij meestal. Beetje ter hoogte van je onderbroekrand;)

@ncm: ahh leuk!! Een stoere knul:D gefeliciteerd!

@stiertje: oh dat is wel ff schrikken ja! Lijkt me idd niet zoveel kwaad kunnen, maar ik zou toch ff heel boos zijn op die kerel;)

@kara: hihi leuk dat jullie het op die manier doen met het geslacht:)

@hier: kamertje is nu helemaal klaar:) over 4 weken komen de meubeltjes dus dan kunnen we weer verder gaan met inrichten! De kleur op de muur ben ik helemaal blij mee! Gup heeft dadelijk echt de allermooiste kamer van het huis;) haha

14. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Joehoe! !! Gelukt!
    NCM dankzij jouw tip door indd onder mn navel gelijk naar beneden! Zat indd nog te hoog!! Maar dacht dat mn baarmoeder nu wel onder mn navel net zou zitten vandaar dat ik dus wat hoger ging voelen/kijken. Maar helemaal blij nu! Wel verslavend hoor haha! Ga t vandaag nog 1x doen als een vriendinnetje langs komt...die wil t vast ook ff horen!

Stiertje! Jemig wat schrikken!!! Pfff ik zou ook echt zoiets hebben van hallo!!!! Maar wees gerust de kleine uk zit heel goed beschermd nu! Maar desondanks niet fijn!!

Kara ik zou gelijk die envelop opentrekken hahaha! En dan dus nog niets zeggen tegen ml! Poeh dat is ook lastog lijkt me ;)

Floor wat gaaf dat de kamer af is!! Wij hebben alleen wit in de babykamer...willen t met accessoires aankleden...maar misschien verander ik nog van mening en wil ik nog een muurtekening ofzo.
    Het kamertje komt iig vandaag! Sterker nog....over een uur!! Whoop whoop! Zo leuk!!!

15. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Flora en Chriss, fotoooooo's please!!!!!

16. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja!! Foto's!!

17. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Jaaa, foto's ben ik ook voor! heel benieuwd naar de muurkleur bij jou Flora!!

Stiertje, heel vervelend zo'n dronken gozer. sowieso al, iemand die ongevraagd je optilt. mij zou die niet van de grond hebben gekregen :p
    maar het zal geen kwaad kunnen, maar kan me voorstellen dat je blij bent weer teken van leven te voelen in je buik.
    succes met aftellen naar dinsdag! jullie gaan even wegkijken bij het geslchat toch?

En ik ben zoooo benieuwd! Iedereen zegt tegen me dat ik dat geheim niet kan bewaren. Dus ik heb een goede uitdaging om dat wel te doen natuurlijk. Wil wel bewijzen dat ik dat wel kan natuurlijk haha. Maar ik denk wel dat ik volgend weekend ga gluren in de envelop. Mijn man hoeft het niet heel nodig te weten, dus die vind dit prima. zeg maar eens nee tegen je stuiterende vrouw ;)

veel plezier met de kamertjes meiden! dat is zoo leuk bij je eerste kindje! hier hoeft er eigenlijk niets te gebeuren.. alles hebben we al en geen extra kamer, dus over een jaar (als kleine uit de wieg gegroeid is) mogen ze samen op een kamer gaan slapen.

18. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ja Kara, bij het geslacht gaan we even wegkijken inderdaad. Voel de baby vandaag wel goed, dus het zal wel goed zijn verder.

Maar dat geheim wat jij gaat bewaren... Ik zou het niet kunnen volgens mij. Zeker niet voor mijn man. Ik geloof dat ik toch minimaal 1 iemand moet hebben om het mee te delen omdat ik anders uit elkaar zou knappen haha. Good luck!!!! (ik ken overigens wel iemand die het tot de geboorte voor haar man verborgen heeft gehouden, dus het kan zeker!)

Chriss, en super dat je het hartje gevonden hebt. Geruststellend lijkt me. En het kamertje zal ondertussen al een heel eind staan denk ik.......;);)

19. violetta

Chrisss wat fijn dat je het hartje toch gevonden hebt. Wel fijner gevoel voor je lijkt mij..
    Wat een tempo sommige al met kamertjes!
    Hier moeten we eerst nog leeg gaan ruimen. En denk na onze vakantie in ruimen streven ernaar het ervoor zover opgeruimd te hebben.

20. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Dames, ik ga ff een priveclubje oprichten als jullie dat goed vinden. Dan kunnen we allemaal fotos posten zonder er bang voor te zijn dat jan en alleman mee kan lezen;)
    Kunnen we wat opener kletsen. Jullie krijgen allemaal een uitnodiging:D

Deel Deze Pagina