zwanger dmv mmm; uitgerekend jan 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door julia80, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    o ja, ontbrekende en verkeerde info hoor ik graag (als je die kwijt wil ten minste ;))

2. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Hoi Julia! (Prachtige naam staat in mijn meisjes top 3 ;))
    Top van het overzichtje! Dank!
    Mijn leeftijd is nu nog 28...:) ben eind juli jarig. En mijn datum is wel goed maar gok eerder 4feb. Maar hoor ik vast bij echo.
    Misschien ook leuk om erbij te zetten wanneer er weer een echo komt? Iets van bovenaan : echo en dan de datum en erachter 1ste/2de/3de (echo) etc.Of bezorg ik je nu meer werk?

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik ben 25:)
    Lijkt mij ook leuk als er nog een tabel met afspraken bij komt te staan:)

4. violetta

violetta Niet meer actief

@chriss. Ja ik had inderdaad echo bij 6.5w. Vond ok wel spannend of hartje al te zien was. Maar bij mij zag ze gelijk (wel inwendig) maar was ik ook vanuit gegaan..
    Vind het spannende weken wil proberen niet vertellen tot 12. Maar vind moeilijk m'n buik is best opgezet dus soms moeilijk met kleding verbloemen. En er zijn wat mensen die weten van de mmm en tp dus die letten misschien ok wat meer op of ze wat zien nu?! :)
    Daarnaast is op echo hematoom gezien dus moet rust houden en merk als ik wel veel doe ik flink buikpijn heb en dan geen houding kan vinden zonder pijn. En slapen dan nog beroerder dan nu ;)

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    mooi overzicht julia! Echoafspraken is ook wel leuk inderdaad, weet je waar iedereen naar aftelt. Verdere info voor mij: 30 jaar, 6 jan uitgerekend! 5 juni weer een echo. Ik ben ook zo benieuwd, het is best bizar om niet te weten of ik nu 2,1 (of 0 kindjes) in mijn buik heb zitten. Daarom ga ik volgende week naar een echopraktijk. In het zkh mocht ik wel eerder komen, maar er was gewoon geen plek! En fijn dat ik, ondanks de spontane zwangerschap, welkom ben in de club, voel me gelijk thuis 😄

Julia, blijft spannend he? Heb je een gevoelsmatige grens waarna je meer rust zal krijgen denk je? Hoop wel dat je deze zwangerschap beter door gaat komen als bij je dochter... Wel meer afleiding, dat scheelt 😉

Flora, heel veel succes vandaag!! Eindelijk een echo om te kijken naar een baby in ontwikkeling, en niet naar follikels e.d. Veel succes, ik hoop op een mooi beeld.

Chriss, spannend aftellen naar de echo's!! Reken inderdaad niet teveel op een hartje, volgens mij moet je na 7 weken een hartje zien, maar kan het nog komen als je het voor die tijd niet hebt gezien. Best een marge dus. Maar een mooi vruchtzakje en dooierzakje zien is ook al heeeeel prettig en bevestigend dat je toch echt zwanger bent 😄

Violetta, wat een opgave haha, lijkt me moeilijk verbloemen inderdaad. Zeker als men weet dat je er mee bezig bent. Maar daarom ook des te leuker als je het zometeen kan vertellen! Dat is hier niet gelukt, meeste vrienden zijn al wel op de hoogte. Moet je je nog zorgen maken over die hematoom? Of rust om risico dat je gaat bloeden te verkleinen? Gaat dat vanzelf weg of blijft het tot de geboorte?

Iemand vroeg nog over die buitenbaarmoederlijke zwangerschap wat ik merkte? Na een paar dagen nare krampen, bleek mijn eileider te zijn geknapt, en interne bloeding als gevolg en dat deed veel pijn. Niet te missen zeg maar. Gelukkig komt het op deze manier niet vaak voor!

Fijne dag, ik vlieg naar werk, geen zin vandaag! Maar ach, gaat de dag weer snel voorbij..!

6. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Floor vandaag je echo!!!.zo spannend!!!
    Ik heb gister een aftelkalendertje gemaakt voor de echo! Haha...ik ben visueel ingesteld ik wil kunnen afstrepen ;)
    Gister ook mn ouders verteld! Zo leuk! Ze hadden nog niets verwacht....mn moeder die wist wel dit weekend of volgende week maar niet nu. Had ik expres gedaan. Dus het was toch nog echt een verrassing!
    Nu zondag mn schoonouders omdat schoonpaps jarig is! Voor de rest weten onze beste vrienden t, de buurvrouw en nog een andere vriendin die verloskundige is. Ik wil het toch vertellen aan mensen omdat ik niet wil liegen maar dan wel graag persoonlijk..dus hoop snel echo dan kan ik t meer mensen vertellen ;) ik kan sowieso niets voor mij houden en ga er gewoon vol voor nu zeg maar ;)

Had indd gekeken op internet dat je misschien niets kon zien. In ieder geval nog geen hartje. Echo bij vriendin kon niet anders op 6+0 want dag erna gaat ze op vakantie en de echo bij de gyn 6+2 die eigenlijk de echo pas moet maken bij 8 weken (foutje assistente die verkeerd heeft gerekend en ik laat t zo ;)) Maar ik hoop gewoon op goede echo bij vriendin want bij de gyn heb ik de minst leuke gyn :(

@kara dat was ik die dat vroeg. Poeh dat is ook heftig hoor! Werkse vandaag trouwens!

@Violetta wat is een hematoom???

Jullie zijn natuurlijk allemaal iets verder dan ik maar dat is mooi dan krijg ik iets misschien later en weten jullie een antwoord ;)

Trouwens. ..iemand ook misselijk al vanaf NOD? ?? Poeh! Ik word ermee wakker en sta er mee op! Nog niet spugen en ik eet wel nog maar heel de dag die vlagen bleeeh!

7. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai

@Julia80: ik ben 35 jaar en ja ik wil het graag weten of het een jongetje of meisje wordt. We hebben al zoveel moeten afwachten dat ik nu alle info die ik maar kan hebben ook wíl hebben :)

@Chriss: Niet echt misselijk als in overgeven. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst heb overgegeven.... Dat is misschien rond mn 10e geweest ofzo. Wel vlagen van weeiig gevoel en boeren. Ik voel me wel slapjes (vooral na het douchen, dat kost me veel energie op 1 of andere manier), moet opletten dat ik voldoende eet (geen hongergevoel) en heb zware borsten (die had ik al vrij vroeg).

@Floor: laat je weten hoe je echo was? Wij zin zo aan het aftellen naar woensdag. Ik ben zo benieuwd maar durf nergens op te hopen.

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Even ego berichtje, strax reageer ik even op jullie:)

Maar we hebben een goede echo gehad! Hartje klopt en termijn blijft voorlopig ook zo staan:D heel bijzonder!!

Volgende week vrijdag hebben we weer een echo bij de gyn. Eigenlijk mochten we over 2 weken terug komen, maar dan zijn we op vakantie. Dus vandaar volgende week al:)

9. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ah fijn om te horen! Gefeliciteerd!

Hopelijk kan ik woensdag hetzelfde bericht plaatsen ;)

10. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Flora, geweldig nieuws!!! En dan volgende week weer en op vakantie verder dromen :) geniet ervan!

NCM, de duimen gaan vast in draaistand voor woensdag! En mooi je beschrijving van hetgeslacht willen weten, zo sta ik er ook in! Mijn man hoeft het niet perse te weten trouwens, maar gelukkig beslis ik :p

Chriss, hihi je aftelkalender :) herkenbaar!! Nu heb ik hem niet meer nodig, maar vooral aftelkalendertjes naar je nod of eerste echo. Leuk juist dat je er helemaal voor gaat. Na zo'n traject is mijn ervaring dat je ook deze mooie tijd kan delen met mensen om je heen. En in het geval dat het misgaat vond ik het altijd prettig dat mensen het al wisten.
    Misselijk ben ik met vlagen, niet zo erg als jij!! Pfff, leuk he, zwanger zijn ;)

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @misselijkheid: sinds maandag ben ik enorm beroerd en misselijk, de hele dag door. Ik eet zowat de hele dag door kleine dingen, dan is het soms even weg. Vanochtend moeten spugen, maar verder niet meer.
    Vanochtend toch maar ff naar de huisarts gebeld, hij heeft me zetpillen voorgeschreven. Heb net de eerste genomen, hopelijk zakt het dan wat weg, zo ben ik niet vooruit te branden :)

@chris: leuk dat je het hebt verteld! En verder gewoon doen wat goed voelt. Wij hadden het ook al aan best veel mensen verteld (ouders, broers, zussen en 2 vriendinnen). Zij wisten ook dat we in de mmm zaten.
    Ik duim voor een mooie echo over 2 weken!! Super spannend:)

@ncm: hopelijk is het snel woensdag:) ik vond het ook best wel eng, maar op de een of andere manier voelde het wel meteen goed.
    Nu nog hopen dat het goed blijft gaan:)

12. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Haha he! En ben ook zo moe!! Vandaag wezen shoppen, nu eten bij vrienden en dan een feestje van bruiloft...pfff heb mij voorgenomen elke dag ergens tussen 17.00 en 18.00 een half uurtje te gaan liggen :-$
    Aftellen is indd super spannend!
    Wij vertellen t niet tegen iedereen. ..nu een paar mensen en na de echo nog wat meer. Heb nu al een aantal keer moeten liegen ! Wil ik niet maar ik heb met vl afgesproken dat als we zeggen dat ik zwanger ben dat ik erbij zeg dat ik van vl mn mond moest houden! Dat vind ik beter haha! Is t minder erg voor mn gevoel! ;)

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    De zetpillen doen goed hun werk:) gistermiddag en voor het slapen gaan een genomen en ik voel me nu stukken beter!
    Dus vandaag kijk ik het eerst ff aan voordat ik er weer een neem.

Gister hebben we het aan oma verteld dat ze overgroot oma wordt:D oh wat was ze blij! Ze zit er al jaren op te wachten. Haha. Heel leuk!
    En de rest moet nog even wachten. Als we op vakantie zijn willen we een leuke foto op fb zetten. Dan mag de hele wereld weten dat we zwanger zijn;)

14. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    NCM spannend woensdag!

Floor haha hop op fb ermee! Wij (vooral VL) wil daar nog even mee wachten...zo laat mogelijk wil hij dat doen. Fb doe ik denk ik ook pas net 12weken..pfff dat kl Ik nkt nog zo ver weg..zit pas op 4+3!
    Heb nu nog niets bewust gekocht..wel ervoor toen ik t nog niet wist. Ja gister heb ik een schilderijtje en boekenhouders gekocht maar ik bedoel een rompertje ofzo...ws na de echo bij de gyn dat we de stad even ingaan :)

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wij hebben ook nog niets gekocht. Wel wat pakjes gekregen van so en mijn ouders:)
    Gister wel rond gekeken voor een leuk pakje. Maar kregen niets leuks gevonden wat voor een jongen en meisje kon;) plus overal hangen nu bijna alleen maar zomerkleertjes. Haha!
    Straks nog genoeg tijd om te shoppen:D

Voor je het weet is het zover chris! Eerst aftellen naar de echo. Ik vind de tijd nu een stuk sneller gaan als op de wachtbank:D

16. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Zooo vandaag gestopt met de utrogestan! Had nog wel voor vandaag (was aan t afbouwen...1 voor sochtends en 1 voor savonds) maar vergat t vanmorgen en toen dacht ik, ik stop. Mocht woensdag al stoppen van gyn...gelijk in 1x maar dat voelde niet goed dus zelf gaan afbouwen. Nu hopen dat dat indd gewoon kan.

Vanmorgen voelde ik mij opeens niet zo misselijk...schrok gelijk. Maar nu weer zooo moe ondanks half uurtje in bed liggen dat ik denk hmm jawel er gebeurt toch iets daar in mn buik ;)

Hoe is t met jullie??

17. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    hoihoi

@Flora: wauw wat fijn, een goede echo! Proficiat! Nu begint het wel echter te worden of niet. Moet zo bijzonder zijn geweest denk ik na zolang wachten.... lijkt me heerlijk om dalijk op vakantie te gaan dan.
    @Kara: Wat fijn dat je al eerder een echo hebt kunnen regelen! As donderdag, dat is al best snel! Eindelijk meer duidelijkheid, fijn. Voel me trouwens niet echt onzeker over de zwangerschap ofzo, meer zo van nou mezelf nog niet 100% gaan verheugen zolang we nog niet zo superver zijn zeg maar. Merk idd dat ik meer afleiding heb door mijn dochter, de tijd gaat ook snel. Heb jij dat ook?
    @Chriss: dankje! wat leuk dat je de eerste echo van een vriendin krijgt! Lijkt me wel extra bijzonder om te delen. En superspannend natuurlijk!
    @Violetta: wat zagen ze precies op de echo dt ze het een hematoom noemden dan? Ik had namelijk ook soort van blaasje gevuld met bloed of vocht, maar ze zeiden verder niets over rust houden. Heb je er ook last van of valt dat mee?
    @NCM: Haha, kan me goed voorstellen dat je nu ook alles wilt weten over je aanstaande kindje! Ik vond het zelf bij onze dochter ook ineens zo concreet worden toen we wisten wat het werd. Heel bijzonder. Hopelijk een mooie echo voor jou!

@hier: heerlijk weekend weg gehad bij familie. Eerst het mijn moeder en kleine zusje verteld (andere zusje woont in de buurt en wist het vorige week al). Waren heel blij. Kreeg vanochtend meteen een bericht van een nicht: he, ik hoor van mijn moeder (mijn moeder's zus) dat je zwanger bent... mijn moeder bleek het al naar al haar zussen te hebben gemaild...oeps, wilde eigenlijk niet dat de hele familie het al wist! Daarna naar mijn vader gegaan. Ook verteld en hier had ik toen maar specifiek gezegd, zeg het nog maar even niet tegen opa en mijn oom. En ja hoor, vanmiddag kwam ik bij mijn opa op bezoek (98!) waar ook mijn oom was: he, ik hoorde dat je zwanger bent... :$
    Ach ja, nu maar hopen dat alles goed blijft gaan he.
    Qua misselijkheid blijft het redelijk gaan (in verg met mijn dochter dan), dus hopelijk houden zo.

Dames, ik ga afsluiten; heb een nieuwe tabel gemaakt, met de eerstvolgende echoafspraken voor iedereen. Voor een ieder die nog graag info aanvult of verbetert; ik hoor het wel!
    x Julia

18. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    hier is de tabel

Bijgevoegde bestanden:

19. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Top.overzichtje weer!!

Alleen er staat weten jongen/meisje en dan staat er een j...is van ja zeker?? Dan mag hij ook bij mij staan! Wij willen t ook weten!

Dat het zo snel door de familie gaat!!! Als ik t mijn oma vertel dan weet ook heel de familie het dus wij wachten daar nog even mee haha

20. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Wat een gezelligheid hier! De blijheid druipt er bij iedereen af :D

Julia, haha je familie kan lekker zwijgen maar niet heus. Wel lief dat ze zo enthousiast zijn allemaal! Dat betekent dat je dochter ook een lievelingetje is in de familie!? En houden zo qua misselijkheid, zou fijn zijn. Die afleiding helpt wel, herken ik ook. En alleen maar realistisch om ook voorzichtig te blijven. Maarrr ik hoop toch van harte dat wat moeilijk komt, wel goed blijft plakken in dit clubje!!

Chriss, wat goed dat je gestopt bent, lijkt me ook weer spannend, maar gelukkig nu met hele goede reden! Ooo die man van je houdt je in toom haha. Mijn man is ook altijd stuk voorzichtiger met vertellen. Maar goed idee om hem lekker de schuld te geven zometeen. Ach, als je een keer in je leven mag liegen is het nu wel. Kan ook wel weer leuk zijn ;)
    Goed idee om na de echo samen iets te komen voor jullie kleine uk!! Lekker toegeven aan de moeheid. Het schijnt in het eerste trimester belangrijkers te zijn rustig aan te doen dan het laatste omdat alles nu wordt gevormd en aangelegd, dus goed bezig!

Flora, fijn dat de pillen helpen! En wat lief van je oma!! Ze leven wel echt mee met je, ook gedurende afgelopen jaren? Heel mooi idee om het op fb te mogen zetten zometeen. Ook al is het nu nog steeds wel wachten en spannend, is het een stuk fijner dan de wachtbank he? Die wachtbank vond ik echt meest verschrikkelijke van alles, maakte mezelf helemaal gek steeds. Waar ga je heen op vakantie?

NCM, schiet de tijd een beetje op?

Hier is het goed, ik tel de dagen af naar donderdag! Ben zo ontiegelijk benieuwd. Houd rekening met alle scenario's merk ik (0, 1 of 2). We hebben het vrienden al wel verteld. Gelukkig reageren de meeste wel positief op een tweeling! Maar er zijn ook wel twijfels hier en daar haha. Mijn schoonouders zullen wel schrikken denk ik. Ik kan niet wachten om het hun te vertellen 😜. We gaan het zien.. Nog 5 nachtjes slapen!!

Deel Deze Pagina