zwanger dmv mmm; uitgerekend jan 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door julia80, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Haha ik was zo lang bezig met mijn bericht dat er alweer berichten tussendoor kwamen.
    Top die tabel! Fijn een overzicht. Ik houd het nu goed bij zo, blij mee. Jij ook?

En leuk chriss, dat je het ook wil weten!!

Heeft iemand al een voorgevoel? Of voorkeur? Niet dat het betekent dat je niet blij zou zijn met het andere uiteraard. Maar soms heb je een bepaalde visie bij jezelf als meiden/jongensmoeder..?

2. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Zoooo spannend Kara....wordt het er 1 of 2!!!
    Wat denk je zelf?? Ik zei tegen vriendlief misschien wel 2 (had 1 ei dus kans klein) zei hij ooooow hahaha!
    Ik ben niet echt jongens of meisjes moeder maar al vanaf begin MMM denk ik een jongen...dus ben heeeeel verbaasd als t straks een meisje is!

Trouwens vandaag een app van een vriendin (geen goede) die weet t niet, wel van de MMM. Die vroeg t gister maar ik zei nee negatief na eerst algemeen antwoord gegeven te hebben (dat bracht haar aan de twijfel denk ik) dus ze appt vandaag heb gedroomd vanacht dat je wel zwanger was maar dat zei van niet en dat we t op een feestje van iemand hoorde...dus ik dacht huh??? Ze zei tja dat is toch raar dat je eerst zegt nee en dan toch zwanger bent! Ik zei maar ja tja sommige willen toch risico weken afwachten...al zou ik t graag gelijk vertellen! Nou is geen woord over gelogen! ;)
    Ik vroeg ook nog wat t was geworden maar dat wist ze niet...dus als we de echo hebben gehad gaan we de week erna wel even langs en als ze dan de deur opendoet zeg ik 'en wat dacht je dat t nou wordt??' ;)

3. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ps ik lees overal van minder cafeïne tot je nemen...letten jullie hierop?? Ik drink 1x koffie per dag met heel veel melk en daarnaast wel weer regelmatig cola light...was er vanaf maar 'verslaving' is weer terug..
    Heb wel al een keer cafeïne vrije cola gehaald...maar vrees dat ik toch beter aan de spa rood kan gaan...

4. violetta

violetta Niet meer actief

Hey mooie overzichtelijke tabel.
    Ik heb alleen de eerste echo al gehad ;). 13de is m'n 2de (10w echo).
    En wij willen geslacht ook weten als zover is...

5. violetta

Wat betreft de hematoom.
    De arts zei dat die er zat. En dat ik de komende weken (tot volgende echo) rustig aan moet doen. Toegeven aan rusten. Niet intensief sporten en oppassen met vrijen.
    Maar ik ben zo bang met vrijen iets mis gaat of gaat bloeden dat ik dat zoiezo nog niet gedurfd had tot eerste echo ... Hopelijk komt dat wel weer... Anders wel lang wachten voor ml en mij als hele tijd niet aandurf. Maar nu voor zekerheid toch nog maar niet tot de echo...

Voor dames die voor 2de gaan nu of al wat verder zijn. Als je bij fertiliteit klaar bent en dan VK mag. Is dit dan ok in het zkh of ga je dan na kliniek bij je huis in de buurt? En ben je dan niet te laat met aanmelden? Omdat je dan al rond 10weken bent? Heb je in zkh wel VK of moet je altijd na kliniek?
    Ik heb dit niet helemaal duidelijk. Maar anders wil oriënteren wat we hier in de buurt hebben..

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @chris: koffie dronk ik al nooit, wel veel thee. Maar dat vind ik nu niet meer lekker. Dus dat drink ik ook niet meer. Cola dronk ik eerst nauwelijks en nu een glas of 3 per dag. Ik merk dat mijn maag er wat rustiger van wordt en voel ik me wat beter. Zolang je niet de hele dag door cafeïne drinkt, is het niet zo erg volgens mij.

@julia: mooi lijstje weer:) klopt niet helemaal bij mij. Ik heb 30 mei eerste echo gehad, 2 juni de 2e en 6 juni de 3e. Lekker kort achter elkaar allemaal:D
    Daarna op vakantie en ik denk als we terug zijn de 4e echo. Maar dat krijgen we maandag bij de vk te horen.

@kara: super spannend of het er 1 of 2 gaan worden:)
    Ik heb van begin af aan gezegd dat ik denk dat we eerste een jongen gaan krijgen en ml zegt van begin af aan een meisje! Haha. Dus ben heel benieuwd wie er gelijk gaat krijgen.
    Wij willen het geslacht niet weten overigens;)

@violetta: wij hebben sinds de positieve test ook niet meer gevreeën, althans niet het 'echte' werk;) haha. Ik durf het nog niet zo goed en heb er ook niet zoveel behoefte aan.. ML kan er gelukkig ook goed mee leven en zijn behoefte staat ook ff op een laag pitje. Komt vast wel weer terug.

Ik heb me al aangemeld bij de vk, maandag hebben we de intake + echo. Normaal wacht je daarmee tot na de eerste of tweede echo bij de gyn. Maar vanwege onze vakantie, vond ik het toch wel prettig om van te voren er al geweest te zijn. De vk vond dat heel logisch en prima, dus toen meteen een afspraak gepland.
    Gezonde vrouwen gaan in principe gewoon na de mmm, naar de vk toe. Soms mag je zelf ook kiezen of je in het ziekenhuis wil blijven.
    Ik vond het juist fijn om naar de vk te gaan, ziekenhuis heb ik voorlopig genoeg gezien;) liever nu 'gewoon' zwanger zijn, zoals elke vrouw.

7. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    @vertellen: Ik vind dit een lastige. We zitten al een tijdje in de MMM en directe vrienden en familie leven mee en dat vinden we fijn gezien het een belangrijk deel van ons leven is (helaas) en we de steun kunnen gebruiken en we onze vrienden en familie ook de kans willen geven om er te zijn voor ons. Alleen... nieuws gaat snel dwalen. Ik had het mn moeder verteld en die is dan zo enthousiast dat zij haar buurvrouw het weer verteld en zo weten mensen die ik niet eens ken ons nieuws. Dat vind ik wel vervelend maar kan er niet zoveel aan doen ben ik bang

@caffeine: ik drink geen koolzuurdrank of frisdrank. Mijn verwenmoment op de dag was een echte latte macchiato op kantoor (we hebben een fantastische koffiebar op kantoor) maar ik heb er he-le-maal geen trek in. Ik drink voornamelijk kamillethee en sap.

@hematoom Violetta: klinkt toch wel spannend hoor... Kan je wel naar je werk of ben je echt thuis aan het rusten?

@verloskundige: ik dacht dat je gewoon naar een verloskundige kon na een gegeven moment. Meestal is het zwanger worden een probleem en als je zwanger bent gaat het zoals bij andere zwangeren? Maar ik weet het niet hoor. Ik hoop het woensdag in Gent te horen.

Verder is hier de misselijkheid aan het opkomen. s' Ochtends ben ik zo slap dat ik niet weet hoe ik mn bed uit moet komen. Normaliter ging ik eerst douchen maar ik ben vorige week flauwgevallen dus ga nu eerst eten. Ik voel me sinds gisteren slapjes en wil eigenlijk alleen op de bank hangen. Eten is een moeten geworden maar ik voel me wel beter als ik gegeten heb. Morgen weer werken na 2 weken vrij dus ik vind het wel spannend hoe dat gaat...

8. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    @caffeine, eens met wat de rest zegt. Als je het met mate nuttigt kan het geen kwaad. teveel verhoogt risico op miskraam volgens mij. Maar dan heb je het over 6+ bakken koffie op een dag denk ik. mijn trek in koffie is ook grotendeels weg. Ben niet echt misselijk maar heb nergens zin in. Eten helpt dan weer wel.

@intimiteit: herkenbaar! Hier ook op een laag pitje. Manlief is bang dattie het beschadigd (?) en mijn zin is er ook niet echt. Plus, ik reageer met onprettige buikkrampen als het erg prettig is geweest, dus dat mijd ik nu ook maar even. Wat flora zegt, komt wel weer. Ik vind het nu een stuk minder belangrijk ook!

@verloskundige: wat de anderen ook zeggen. Je kan je vast gewoon aanmelden, staat de afspraak maar vast. Ik vond het een ver-a-de-ming om bij echte lieve vrouwen te mogen komen na al die stugge arsten. Dat is een van de weinige redenen waarom ik hoop dat het er een is; bij een tweeling kom ik niet meer van alle gynae af..

@lijstje: donderdag heb ik ook niet eerste echo, wordt de 5e (....), maar gevoelsmatig wordt het wel belangrijk als de eerste, dus mag lekker blijven staan wat mij betreft.

@geslacht: wat leuk dat jullie wel ideeen erbij hebben! Soms kan je dat hebben he? Hier heb ik het nog niet heel erg, is ook afhankelijk van het aantal. Een jongen en meisje zou me heeeel leuk lijken! Maar alle combi's eigenlijk wel.

9. yvonneh

yvonneh Actief lid

26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik zou graag willen meeschrijven.
    In maart dit jaar is er PCOS vastgesteld bij mij en ze zijn er achter gekomen dat ik 2 baarmoeders heb. Na 1 ronde Clomid 50mg gelijk zwanger!!

10. violetta

Gefeliciteerd!!!
    2 baarmoeders?! Ok beide normale grote of 1 minder ontwikkeld? En hoe zitten de eileiders dan?
    Nu met zwangerschap nog bijzonderheden waar je op moet letten tegenover 1 baarmoeder?
    Lekker genieten nu!!

11. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Gezellig als je mee schrijft hier, van harte met je zwangerschap! Benieuwd naar de vragen die violetta ook stelt!
    Heb je al een lang traject erop zitten voordat pco en de dubbele baarmoeder bekend was? Super dat clomid hetgeen was wat jullie nodig hadden!

12. yvonneh

yvonneh Actief lid

26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ze zijn de helft kleiner dan 1 normale baarmoeder.
    Ze zijn wel beide even groot.
    Ze hebben allebei 1 eierstok.
    Je hebt kans op vroeggeboorte, laag geboorte gewicht, meer kans op een miskraam etc.
    Niet te lang bij stil staan. Blijf onder controle van gynaecoloog, mag niet naar een verloskundige. Krijg ook vaker echo's wat natuurlijk wel leuk is!

Ik ben 18 feb. Naar de huisarts geweest ivm lange cyclussen en ik voeldr een soort tussenschotje in mijn vagina. Doorgestuurd naar de gyn. Waar ik de 20e al terrecht kon.
    Pcos was al snel vast gesteld maar via een inwendige echo konden ze niet goed de vorm van mijn baarmoeder zien. Moest dus door de MRI heen met contrast gel. ( in april) 9 april begonnn om de menstruatie op te wekkenom dan te starten met clomid. Op dag 17 ongeveer een mooi ei die op het punt stond in te springen. De gyn wenste ons leuke dagen samen. Inmiddels alweer meer dan een week geleden dat ik een positieve test in handen heb gehad. Nooit gedacht dat het zo snel zou gaan!!

13. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Wat een bofkont dat je zo snel zwanger bent!

14. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Mooi verhaal zo! En volgens mij heel nuchter en helpend hoe je er instaat met de extra risico's die het met zich meebrengt. Dat gaat je helpen denk ik! Voel je je goed?

Gaan jullie vroeg naar bed allemaal? Ik ben helemaal niet echt extra moe heb ik het idee. Eerder nog door verkoudheid waardoor ik niet goed slaap.
    Slaap lekker!

15. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Nou valt wel mee...niet anders dan normaal maar ik log dus wel elke dag een half uurtje in bed aan t einde van de middag...waarvan ik denk ik 20min slaap maar het helpt wel!

Yvonneh wanneer heb jij je eerste echo? Dat zal ook even extra spannend zijn!

16. yvonneh

yvonneh Actief lid

26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik kruip pas over 7 uur in mijn bedje, heb nachtdienst. Morgen laatste nachtje!!

Ik sta er idd nuchter in. Je hebt er niets aan als je onzeker bent. Gewoon genieten. Heb eigenlijk nog geen zwangerschapsklachten. Niet extreem in ieder geval. Vorige week wel heel erge buikpijn gehad ivm obstipatie, dit was gelukkig te verhelpen met 1 tabl. Dulcolax.
    Verder iets gevoelige tepels (soms) en soms heb ik dagen dat ik 's avonds ontzettend moe ben en 's ochtends heel vroeg wakker ben. Meer kan ik nu niet verzinnen. Voel me goed dus!!

12 juni eerste echo, ik denk dat de beeb rechts zit!!

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @yvonneh: welkom! wat bijzonder zeg, 2 baarmoeders! En wat een mazzel dat het meteen gelukt is met clomid!

@kara: als ik een drukke dag heb, dan ben ik wel wat sneller moe. Soms ga ik in de middag dan ff een half uurtje liggen. En voorheen lag ik regelmatig tot 12u - half 1 met de ipad in bed;) dat red ik nu ook niet meer. Rond 11u ga ik nu meestal wel slapen.

@hier: vanavond intake vk en weer echo! Super spannend. Ben heel benieuwd of de kleine uk goed is gegroeid in een paar dagen tijd. Vind t denk ik wel net zo spannend als de eerste echo. Hihi.

18. violetta

Spannend flora maar ook zeker leuk.

Ik ga me eens oriënteren op VK hier in dorp. Moet zeggen in zkh goede ervaringen heb. Maar dat is verder weg dus moet altijd met auto en ben je al snel uur kwijt. Hier in dorp zou kunnen lopen/fietsen.
    Hebben zkh ok maar weinig met gyn te maken gehad. Jullie wel dan? Ik alleen intake en daarna doorbespreking toen duidelijk was icsi werd rest is alles door artsen met hulp van verpleegkundige gedaan en waren aardige vrouwen. En 13juni is echo bij gyn maar vorige was ook bij de arts. Voelde me er wel op m'n gemak (zover dat kan bij fertiliteit) ze namen de tijd v

19. violetta

Spannend flora maar ook zeker leuk.

Ik ga me eens oriënteren op VK hier in dorp. Moet zeggen in zkh goede ervaringen heb. Maar dat is verder weg dus moet altijd met auto en ben je al snel uur kwijt. Hier in dorp zou kunnen lopen/fietsen.
    Hebben zkh ok maar weinig met gyn te maken gehad. Jullie wel dan? Ik alleen intake en daarna doorbespreking toen duidelijk was icsi werd rest is alles door artsen met hulp van verpleegkundige gedaan en waren aardige vrouwen. En 13juni is echo bij gyn maar vorige was ook bij de arts. Voelde me er wel op m'n gemak (zover dat kan bij fertiliteit) ze namen de tijd voor me. Had nietvgevoel dat ik nummer was ofzo.

Wat betreft de hematoom ik heb op moment geen werk. Maar anders had ik niet mogen doen omdat lichamelijk zwaar is..
    Sinds weekend eindelijk wat minder gevoelige buik (wat ok beetje spannend is) maar had al sinds hormonen spuiten gevoelige buik. Nu nog met tijden m'n darmen flink. Echt last van obstipatie helaas maar probeer goede voeding ervoor te nemen en drinken. Hopelijk wordt dat binnenkort beter..

20. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    hoihoi allemaal,

Yvonneh, welkom hier! Van harte proficiat met je zwangerschap. Wat bijzonder een dubbele baarmoeder, ben heel benieuwd hoe dat dan later in de zwangerschap allemaal doorgroeit. Maar dat zul je wel kunnen zien met alle extra echo's die je krijgt toch?

Even kort berichtje hier:
    Wat betreft de tabel. Mijn idee was om steeds de eerst en tweede volgende echo voor iedereen op te schrijven (ik weet natuurlijk wel dat velen van ons al een (of meer) echo's (inclusief ondergetekende) hebben gehad ;)) Ik dacht namelijk als we alle echo's opschrijven dan krijg je zo'n brede tabel en houd je niet het ovezicht. Dus mijn plan was om steeds wanneer een echo is geweest het weer door te schuiven in de tabel zeg maar.
    Ik heb er eerste en tweede echo staan maar dat moet dus eigenlijk eerstvolgende (en tweede volgende) zijn, maar dat was iets teveel tekst voor in de kolom haha;)
    Flora, ik zal jouw echo van 6 juni deze week er bij zetten als ik thuis ben op de pc kan.
    En Chriss, zal jouw ja we willen het geslacht weten er dan ook bij zetten ;)
    Ik heb overigens het idee dat ik niet een van de meest actieve leden in de groep zal zijn... dus als iemand het tabeloverzicht graag wil overnemen, dan is dat helemaal prima!

Hier gaat het helaas wat minder: sinds het hemelvaartsweekend voel ik me steeds beroerder. Gister hele dag op bed gelegen, zo moe en zo misselijk. Heel ongezellig voor man en dochter. Nu gaat het op werk wel, maar ja niet zo leuk.

Flora, neem jij emesafene? Heb ik ook weer voorgeschreven gekregen, maar probeer het nog even niet te doen. Misschien beetje overdreven, maar probeer zo min mogelijk medicijnen tijdens zwangerschap in te nemen. (net als colalight trouwens; was altijd mijn oppepper in de middag op werk, maar drink nu minder niet zozeer vanwege de cafeine maar de aspartaam, lijkt me troep voor een baby?)

Flora, hoe was de echo vandaag??
    Kara, ben echt zo benieuwd naar je echo donderdag (ik blijf mezelf herhalen haha).

Nou dames,
    ik ga afsluiten,
    x

Deel Deze Pagina