zwanger dmv mmm; uitgerekend jan 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door julia80, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. violetta

violetta Niet meer actief

Hey Julia wat vervelend van het weekend! Ik gister bijna geen kwaaltjes gehad. Zaterdag ging al over m'n nek bij tanden poetsen en bukken. Blij dat weer wat minder is. Vandaag voor eerst sinds zwangerschap honger! Heb steeds vol gevoel gegad en met moeite eten en drinken op.
    Ik drink Max 1,5glas cola per dag mar dat is meer als misselijk ben. Verder vind ik moeilijk wordt zoveel afgeraden. Drink 1/2 glazen thee en verder ranja/roosvice van water wordt ik misselijk..
    Nu is duidelijk met de tabel ;) en bij mij mag je ook zetten dat we geslacht wel willen weten ;)

2. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    fijn Violetta dat het bij jou juist weer wat beter gaat.
    Helpt cola bij jou dan? Moet ik misschien ook eens proberen haha
    ach, ik denk dat als je alles met mate neemt, dat het allemaal niet zoveel kwaad kan, maar zoals Kara zei niet bv 6 koppen koffie per dag oid.
    ok, zal bij jou deze week ook de tabel updaten!

3. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ooow jee ik lees allemaal misselijk!! Hiet dus ook maar loop nog 2 en soms 3 weken achter op jullie! Wordt het misschien nog erger!
    Voorlopig is vermoeidheid mijn grootste probleem vrees ik! Nu een ochtend achter de rug en kan wel slapen! Ongelofelijk! Wil vanavond wel sporten dus ga na werk even half uurtje liggen!

Ik ben vrij actief op internet dus wil het schema wel overnemen weet alleen even niet hoe? Ik ga er nog eventjes naar kijken!

4. violetta

Hey chriss nou de moeheid was bij mij met 6 weken echt erg gevoel dat 24u kon slapen. Is nu wel minder maar nog wel in de middag moe. Probeer dan ook ergens een half u op bank te gaan liggen anders gevoel m'n ogen vanzelf dichtvallen ok al ben ergens.

5. violetta

Julia. Ja beetje cola helpt dan drink dan steeds slok niet ineens glas. Of 7up light werkt soms ook. Koffie nooit zo lekker gevonden dus dronk al niet. Alleen eerst regelmatig blikje red Bull maar daar ben nu even mee gestopt ook geen behoefte aan.
    Maar verder krijg van sap en fris ook snel het zuur dus dan ranja smaakt ook prima ;). Over thee las ik ook niet goed uscteveel ivm cafeïne? Dus drink Max 2.

6. violetta

Zo net is er iemand geweest van moeders voor moeders. Mooie test bij hun (was toch ff zenuwachtig of wel duidelijk streepje kwam) dus mag nu mee doen met urine opvangen. Had me na eerste echo gelijk opgegeven maar kon vandaag pas afspreken nu gelijk begonnen ;)
    Hier meer mensen die mee (willen) gaan doen?
    Heb altijd gezegd dat ik zou doen. Al voordat ik zelf wist dat mmm in moesten. Als zo andere kan helpen..

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,7 KB
      Weergaven:
      1
  7. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil inderdaad me ook aanmelden als de echo woensdag goed is :)

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @julia: ik heb idd emesafene gekregen. Ik probeer het ook zo min mogelijk te nemen. In de bijsluiter staat savonds en sochtends een nemen, maar dat doe ik niet. Echt alleen wanneer ik me te beroerd voel.
    Vandaag nog geen genomen, voel me nu ook nauwelijks misselijk. Vanochtend wel de hele tijd moeten spugen, maar dat vind ik niet zo erg. Dat vind ik minder vervelend dan constant hartstikke misselijk zijn.

@cola: ik drink ook cola om de misselijkheid een beetje te temperen. Idd kleine slokjes. Dat werkt dan soms wel ff.

@violetta: mooie test:) ik plas donderdag ook alweer 2 weken mee voor mvm. Ik heb zelf ook vaak pregnyl moeten spuiten, dus vind het fijn om nu wat terug te kunnen doen.

9. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ik heb ook altijd willen mee plassen! Heb mij gelijk aangemeld na mijn positieve test! Maar nog niets gehoord. Misschien handig na de echo pas indd..ik wacht wel of ze bellen!

10. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Hahaa op t moment dat ik t schreef vanmiddag dacht ik al hmmm ik word vast vanavond gebeld! ;) en ja hoor!
    Nu volgende week woensdag afgesproken...wel gezegd dat ik nog niet ver was. Zij zei oke laten we gewoon de intake doen en dan zien we wel even verder! Dus prima!
    Wanneer begonnen jullie met plassen voor in een fles? ;)

11. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Brave hendrik ligt al lekker in bed, voor mijn doen vroeg, maar manlief vond dat ik mijn slaapuurtjes moet pakken! Maar eerst nog even hier spieken :)

Flora, hoe was het bij de vk?? Ben benieuwd of je veel verschil ziet!

Julia, wat vervelend van de misselijkheid en lamlendigheid dat je op bed lag. Dat vind ik echt de zwaarste opgave die je kan hebben: al je energie in werken volhouden moeten steken en daaromheen vooral rusten.. Niet dat je dat nu al doet (?) maar heb het ook vaak om me heen gezien. Dan gun je iemand veel vrije tijd!!
    Ik dacht wel zoiets met de tabel haha. Misschien kan je hem los in het topic gooien zodat iedereen zelf dingen kan aanpassen? Maakt me weinig uit, tabel is wel erg fijn!

@MvM, zelf niet nodig gehad maar (natuurlijk wil ik bijna zeggen) plas ik voor ze. De lucht is soms niet te harden, maar met al het hcg hier help ik graag anderen! Ik heb me twee keer af moeten melden omdat zwangerschap niet goed ging en ik moet zeggen dat ze daar ook zo integer mee om zijn gegaan. Hulde voor die organisatie! Plas vanaf 7 weken, dus ga morgen de derde week in.

En ook al is het herhaling: ik ben zoooooo benieuwd naar de echo donderdag!! 0, 1, 2? Wat het ook zal zijn, ik hoop iig op duidelijkheid, en niet weer zo'n twijfelecho. Zou nu 9 weken moeten zijn, dus dan zal het wel duidelijk zijn toch?

Slaap lekker allemaal! Hoop dat de misselijkheid meevalt morgen..

12. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ooow Kara!! Ik ben zo benieuwd met jou!!! Lijkt me zo gaaf een tweeling!! Ook wel druk maar ach!

Tot wanneer plas je eigenlijk voor MVM ??! Want dan is het lang plassen! Of misschien kun je het ook een aantal weken doen?
    Ik heb zelf ook geen pregnyl gespoten maar ovitrelle (de kunstmatige versie) maar toch als ik kan helpen doe ik het!
    Ik ga nu ook snel douchen en dan lekker slapen :)

13. violetta

Ik ben nu pas begonnen aangezien die vrouw niet eerder kon anders was met 7w begonnen..
    Je mag van week 6 tot 16 urine opvangen. En je mag gewoon aangeven wat je wilt gezien zomer in vooruitzicht zullen sommige ook met vakantie gaan en dan kun je ook niet.
    Ik heb wel pregnyl gespoten. Maar ik zei dus sl voordat ik wist mmm in gingen dat ik mee wilde doen. Voor mij voelt ook Beetje als vanzelfsprekend maar dat blijkt het niet te zijn..

14. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ja heel stom maar ik vind het ook vanzelfsprekend. Hetzelfde vind ik eigenlijk dat als je een donor iets wilt ontvangen dan moet je zelf ook donor zijn....

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Even snel:)

Bij de vk was alles goed:):) meten ging een beetje lastig, omdat de apparatuur niet zo goed is als bij de gyn. Maar ze kwam toch op 7+2 uit, dus die ene dag maakt niet zoveel uit. Dat is heel normaal, zeker omdat een mm verschil al meteen een paar dagen is zo vroeg.
    Het aller belangrijkste; het hartje klopte nog steeds heel mooi:D
    Ze zei ook dat ze gewoon de uitgerekende datum op 16 januari laat staan, ookal geeft het echobeeld straks weer wat anders aan. Aangezien we iui gehad hebben, klopt de datum van bevruchting gewoon en een meting blijft mensenwerk.

En wat een verschil bij de vk zeg. Ze deed alles zo voorzichtig. Je merkt dat een gyn meer inwendige echo's doet;) maar wel heel lief. Super fijne meid en voelde me meteen op mn gemak bij haar.
    25 juni moeten we weer terug, krijgen we weer een echo. En dan wordt de vragenlijst ook verder besproken. Nu was daar niet meer zoveel tijd voor.

16. yvonneh

yvonneh Actief lid

26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Fijn bericht flora01!!
    Wanneer mag je nu heen voor een echo?

17. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Flora, wat goed! En fijn het verschil, je voelt je zowaar weer helemaal vrouw ipv nummer, of medisch geval. Hoe lief sommige gyns ook zijn hor, vk is over het algemeen stuk menselijker. En super dat het hartje zo goed blijft kloppen. Dit is hem of haar gewoon!

Mvm, tot 16 weken inderdaad. Het heeft wel voordelen want je spaart veel water ;) je hoeft niet meer door te trekken. Vind het ook wel beetje vanzelfsprekend. Heb er ook wat moeite mee als mensen om me heen het niet willen of probereb, tenzij daar reden voor is natuurlijk. Maar zal het een ander ook nooit opdringen, blijft eigen keus.

En jaaa, het is echt super spannend! Nog maar 2 nachtjes en 2 hele drukke dagen, dus die moeten voorbij vliegen!

18. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen! Na een stressvolle ochtend hebben wij controle gehad in Gent: Het gaat goed!! Het hartje klopt en het is nu 0.8cm

19. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @ncm: wat fijn!! Gefeliciteerd!! Afmeting klopt ook met je termijn volgens mij he?
    Nu lekker gaan genieten! Wanneer heb je weer een echo?

@kara: hoe laat mag jij morgen? Super super spannend!!
    Idd heel fijn bij de vk, toch wat persoonlijker. Nu liep ik de laatste maanden in een vruchtbaarheidskliniek ipv ziekenhuis, daar was het al vele malen beter qua benadering enzo. Maar het blijft zo 'klinisch', bij de vk is het veel huiselijker:)
    25 juni heb ik weer controle, verdere intake (was maandag niet genoeg tijd voor) en weer echo. Super spannend! En vermoeiend denk ik, want die dag komen we net terug van vakantie! Maar op andere dagen kon ml niet mee..

@hier: sinds gister voel ik me weer een stuk beter! Zo gek, dat dat ineens zo kan verschillen. Alsof mn lichaam nu gewend is aan de hoge dosis hormonen ofzo;) ik ben er heel blij mee iig:)
    Gister bij een goede vriendin geweest, zij heeft al een dochtertje van 1,5. We hebben een hoop spulletjes van haar gekregen en wat spullen die we kunnen lenen. Wiegje, maxi-cosi voetenzak, kruiken, hemeltje voor het bedje, poeder torentjes en een hoop zwangerschapskleding:)

20. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    hoihoi dames,

@NCM: van harte proficiat, goed nieuws!
    @Kara: nog 1 nachtje slapen.... ja je zou toch zeker duidelijkheid moeten krijgen hoor morgen. Heel fijn om eindelijk te weten waar je aan toe bent! Ja idd, niet leuk als je alleen maar moet werken en verder bijkomen. Gelukkig gaat het weer ietsje beter sinds gister, net als bij Flora! Grappig hoe dat ineens gaat. En ik heb nog ouderschapsverlof (hopelijk tot aan mijn zwangerschapsverlof net ;)) en werk nu dus maar 3 d/w, kan ik op mijn vrije dagen ook even rusten als onze dochter slaapt. Hoe laat is je afspraak morgen?
    @Flora, wanneer ga je precies op vakantie? Wel lekker zeg, kan je echt de vervelende mmm periode helemaal achter je laten en lekker relaxen!
    @Violetta: fijn dat je een goede test voor MvM had, nu lekker plassen ;)
    @Chriss: tja, die kwaaltjes kunnen idd nog wel wat toenemen... maar dat hoeft niet perse hoor, is heel wisselend per persoon. En je went er ook wel aan. Hopelijk valt het voor jou mee.

Nou update van tabel komt later, ik moet nog even kijken hoe ik het los in de topic krijg, ipv als een jpeg.
    Zo, mijn dochter wordt wakker. Tot later!
    x

Deel Deze Pagina