He meiden! NCM, super!! Gefeliciteerd, hoe vond je het om nu ineens naar een mensje te mogen gluren? Klopte het hartje mooi? Flora, wat leuk en lief van die vriendin. Je hebt dus al de halve uitzet thuis . Fijn dat de kwaaltjes minder worden! Houwe zo, zeker als je zometeen lekker ligt te relaxen ergens. Julia, handig met de ouderschapsverlof! Zou mooi zijn als je dat tot je volgende verlof kan houden, en dan daarna nieuw ouderschapsverlof Morgen is om 12.00 uur de echo. Ga naar een echopraktijk en heb daar ook zin in, ben het ziekenhuis beetje zat merk ik. Wil graag rustige echo, goed mee kunnen kijken en niet van die verwarrende gynaecologen in mijn lijf ☺️. Heb het 12 uur, gelukkig niet aan einde vd dag! Laat uiteraard weten hoe het was!
hai Kara Het was erg bijzonder maar ook wat verwarrend. Het gaat zo snel! Voordat we goed en wel begrepen wat we zagen was de afspraak eigenlijk al over omdat ze om 8.30 uur al 20 minuten uitliepen... Maar we zijn blij met het goede nieuws dat het hartje mooi klopt en de groei op schema ligt. Succes morgen en ik ben benieuwd!
Ooow een klein beetje jaloers op jullie echo's! ! Ik ben hier om te schieten!! Ongelofelijk sago maar dat komt door de moeheid. Vandaag ook weer half uurtje gelegen maar pfff nog moe. Moet denk ik naar een uur gaan uitbreiden. Ik heb vandaag VK gebeld. Hebben een intake over 2 weken. Ben ik dus nog maar 7 weken maar vond het prima...
He meiden, even een ego berichtje: net terug van de echo en we hebben eindelijk duidelijkheid!! Er zijn 2 vruchtzakjes, even groot, waarvan 1 prachtig gevuld met een mooi embryootje met kloppend hartje (8w5d) en de ander is helemaal leeg, een vanishing twin dus. alleen moet ie nog gaan vanishen. we zij heel blij met het mooie kindje in de maak, uiteraard! maar ook verdrietig dat het er definitief geen twee zijn, dat was toch extra bijzonder en wonderlijk geweest. eigenlijk is het nu een miskraam, maar omdat er gelukkig een gezond kindje zit, merk ik daar hopelijk niets van. maar het idee is gek. Maarrr nieuwe uitgerekende datum is 11 januari, en daar gaan we gewoon naar toe leven! Weer even schakelen, maar heel blij natuurlijk hiermee!
Hai Kara! Gefeliciteerd met dit mooie kindje! Helaas geen twee maar dat lijkt me ook heel zwaar... Hier een afspraak gepland met MvM morgenochtend en over een kleine 3 weken de eerste afspraak bij de verloskundige. Pfff klinkt als een hele lange tijd wachten zonder info...
Kara, Gefeliciteerd met 1 mooi kloppend hartje ! Maar ik begrijp je heel goed dat je toch even stil staat bij het andere vruchtzakje waar dus niets inzit. Ik ben zo labiel als het maar kan, dacht dat dat met de MMM te maken had maar misschien ligt het gewoon aan mij Wilde net weer de echo bij mn vriendin afzeggen omdat ik dacht tja op 6 weken kan ook nog geen hartje te zien zijn, rijden we daar helemaal naar toe (45heen en 45min terug) voor niets. Maar ja nu denk ik weer neee ga maar gewoon. Pfff haha . Ik heb gisteren ook met de VK gebeld. Heb nu een afspraak staan voor over 2 weken. Ben dan nog niet zo ver (7 weken en 1 dag) ipv tussen de 8 en 10 weken maar ik vind het prima. Het is toch een intake en geen echo. Zijn er trouwens dames die een combinatietest willen doen ? Ik wil een NIPT test laten doen, dit kost wel meer geld (500euro ipv 170 voor de combitest) maar dan heb je wel gelijk zekerheid. Geen kansberekening etc. Heel misschien komen wij in aanmerking voor een combitest omdat mijn vriend zijn zusje down had maar als ik zo op internet kijk dan niet. Dan ga ik niet eerst 170euro uitgeven voor de compi waar dan een kans uitkomt en dan nog de NIPT doen. . .
Hai ik ben nog vrijwel compleet blanco over dat soort screenings maar hier staat veel info: NIPT en TRIDENT studie | Meer over NIPT Als ik het zo lees moet je inderdaad eerst in aanmerking komen.
@kara: gefeliciteerd! Maar kan me voorstellen dat het toch ff slikken is dat het er maar eentje is. Verdwijnt die andere vruchtzak nog vanzelf? Of komt dat nog echt naar buiten oid? @chris: haha lastig he keuzes Misschien heb je geluk en is er al wel een hartje te zien @combitest: wij hebben zitten twijfelen, maar ik denk dat we het niet doen. Bij mij wordt wel alles vergoedt, ookal ben ik onder de 36 jaar. De vk maakt rond 14 weken zelf ook nog een echo, om wat belangrijke punten te checken. Als daar wat uit komt, of bij de 20-weken echo kunnen we alsnog besluiten om verder te laten onderzoeken. Een kindje met down is sowieso welkom bij ons. Daarbij kan het kindje ook nog 1000 andere afwijkingen hebben, die niet van te voren getest kunnen worden.. Dus echt zekerheid over de gezondheid heb je nog niet. Maar als wij die 14 weken echo niet bij de vk hadden gekregen, dan had ik het denk ik wel gedaan. Puur om wat meer bevestiging te krijgen dat dat iig goed is.
Qua combineer ben ik met Flora eens. En ml gelukkig ook. Als kind down heeft zal ik niet minder ervan houden. Maar week zelf ik meervoudig gehandicaptenzorg en daar veel meer cliënten die iets anders hebben dan down zoals bv zuurstofgebrek/bijna wiegendood. Dus ik wil dan liever niet kansbereking en in stress. Mocht kind down hebben bv dan zouden we toch niet weg laten halen. Zijn blij nu leventje in me zit. En we zien wel wat de toekomst ons brengt. En zo mag ieder zijn eigen idee hebben. Wel balen dat je dan moet betalen.. Maar als je echt wilt, geef ik je groot gelijk! Jammer van lege vruchtzakje ga je hier nog iets van merken of neemt je lichaam dit op? Gelukkig andere vruchtzakje wel goed!!
hoihoi dames, alleen even een reactie voor Kara (sorry...): nogmaals van harte proficiat! Echt superfijn dat je nu eindelijk duidelijkheid hebt en een mooi kloppend hartje! Kan me overigens goed voorstellen dat je toch ook wel een beetje verdrietig bent door het verlies van het andere vruchtje, is heel begrijpelijk... Hopelijk kun je toch ook snel gaan genieten! Grappig, ik heb trouwens ook uitgerekende datum 11 jan, maar ben pas 8wkn4dagen. Hebben ze misschien net iets ander berekenprogramma
Bedankt voor jullie lieve reacties! Ook het begrip voor het verdriet, maar we zijn zeker blij met een mooi kindje in de maak! 11 jan kwam door een meting vh embryootje, lijkt dus iets achter te lopen op hoe ver ik zelf ben/denk te zijn. Maar 8w5d zou ik volgens echo zijn, dan kwam ik op 11 jan. Of 10 bedenk ik me nu en bij andere meting was het 11 . Nouja, zal toch wel weer overtijd gaan Het lege vruchtzakje kan afgestoten gaan worden, of opgenomen in mijn lichaam. In eerste geval zal ik gaan bloeden, in tweede geval merk ik er niets van. Hoop dat het echt een vanishing twin is, die zich gewoon aan het brusje hecht tot aan de geboorte. Hebben wij minder zorgen en gevoelsmatig nog fijn. Wat prenatale screening betreft zijn wij er al wel uit dat we dat niet gaan doen. Alles is welkom en mochten er bij de 20 weken echo ernstige niet levensvatbare dingen aan het licht komen gaan we het dan zien. Misschien naïef en ook vermijdend, want ik wil niet voor een keuze komen te staan die ik niet zou kunnen maken. En een risico op een miskraam ga ik hoe dan ook uit de weg (bij vruchtwaterpunctie). Plus, doorslaggevend om samen kinderen te willen was dat we samen ook een zorgenkindje aan zouden kunnen gevoelsmatig. Zo sta ik er in, maar met respect voor ieder zijn eigen visie en beslissing hierin!
Zo en we zijn onderweg met Moeders voor Moeders! Hele leuke dame op bezoek gehad en boekjes en inderdaad een wikkeldekentje gekregen. Het voelt nog wel wat vreemd om cadeautjes te krijgen voor de kleine aangezien we zo schommelen tussen blijdschap en spanning...
NCM leuk!! Ik heb volgende week woensdag MVM op bezoek! Ben dan pas 6 weken maar ach...kan niet genoeg plassen toch? Vandaag heerlijke dag he?! Geen of weinig last van moeheid en misselijkheid, top dus. Had gister wel even een emo achtbaan moment ik dacht opeens nee ik wil toch geen echo op 6 weken want t hartje zie je vast niet...waarom rij ik daar dan helemaal heen....bla bla. Maar we gaan gewoon hoor haha!
Mooie test NCM! Toch wel bijzonder om dan zo als zwangere benaderd te worden he? Zeker als je er zelf nog ook onzeker bij voelt. Maar die wikkeldoek is een daverend succes bij mijn dochter, dus daar worden jullie babies heeel blij van! Gelukkig hebben we er inmiddels twee Chriss, ik snap je gevoel wel hor! Achteraf hebben wij ook ons afgevraagd of we die vroege echo's wel hadden gewild, maar als je je maar instelt op wat je verwachten kan en weet dat je voor echte duidelijkheid nog meer geduld moet hebben kan het geen kwaad toch? En gluren is zo bijzonder, al zie je maar het vruchtzakje zitten!
@chris: ik snap je twijfel, maar als je er 'gewoon' (ja, makkelijk praten) ervan uit gaat dat je nog geen hartje ziet, dan kan het alleen maar meevallen. Leuk volgende week mvm! Ik deed ook al mee met 5+6! Alle beetjes helpen nu kan ik helaas ff een tijdje niet meedoen vanwege de vakantie. @ncm: mooie test succes met plassen hap adem nemen en plas overgieten stink flessen. Hihi. @kara: spannend of er nog wat met die tweede vruchtzak gaat gebeuren. Hopelijk merk je er niet zoveel van. @hier: koffers zijn gepakt, nu nog wachten tot maandag heb er zin in! Voel me stukken beter dan vorige week, dus hopelijk blijft het op vakantie ook zo gaan. Vanavond ook weer een echo gehad kleine uk doet het goed! Termijn van 8 weken klopte precies! Fijn om weer de bevestiging te krijgen dat alles goed is!
Thanks voor de geruststellende woorden! We zijn weer een dag verder dus nu 5+3! Jaja het gaat langzaam maar het gaat vooruit! Morgen vertel ik t een goede vriendin en zondag mn zus...helemaal zin in! Misschien heeft zus al wat door...hoop t niet. Thx ook nog voor reacties op de NIPT vraag. Kende indd die website al. Moet gewoon even wachten tot 19juni dan hebben we afspraak bij de VK en die kan ons vast meer vertellen Wij weten trouwens de namen al! Al 3 jaar volgens mij...dus nu aan t nadenken over de volgorde...hebben 3 namen voor jongen of 2 voor meisje achter elkaar. Maar nu ga ik kijken naar de voorletters. Wordt er eentje of V.L.A of dan V.A.L. Ik vind denk ik VLA beter klinken maar ik vind 'vla' zo stom achter elkaar. Zo komt dan altijd de post binnen. Of denk ik nu echt teveel erover na??
Hi maagzuur, bleh Leuk dat je de namen al zo lang weet! Wil je ze delen?? VLA is niet heel handig, maar vind het wel grappig. Zou me er niet erg aan storen. Flora, alvast heel veel plezier, geniet van je zwangere vakantie!
Ja dat maagzuur was even jammer! Kwam er gister achter dat er een vriendenstel ook heel lang bezig waren! Nu allebei zwanger! Als ik hoor wat die allemaal hebben moeten doen dan stel ik niets voor! Trouwens over een uur komt mijn zus en gaan we het aan hen vertellen! Zo spannend !!
@chris: oh bah maagzuur.. Over vla gesproken, dat wil wel eens helpen haha. Maar VLA als voorletters zal vast niet zo'n probleem zijn toch Leuk dat je nu samen met haar zwanger bent. Beide ook nog eens mmm, dat praat wel wat makkelijker/fijner denk ik. Veel plezier met vertellen! Ben benieuwd naar de reactie! @hier: wij hebben het gister aan een 8 vrienden verteld zij bleven hier logeren omdat we met zn alle naar een festival gingen. Super leuke reacties! Tot over 2,5wk meiden! Misschien kom ik vanuit Indonesië nog even spieken hoe het hier gaat