He meiden! Ik draag ook niet actief bij aan de gezelligheid hier afgelopen dagen, sorry! Misschien moeten we ook nog eens roepen dat meer dames welkom zijn hier?! Fijn dat alle beebjes goed groeien, kloppende hartjes hebben en we dus op en top zwanger zijn!! Mijn week is niet zo top, vandaar ook weinig energie om hier te posten. Ben al weken zwaar verkouden en s nachts maak ik halve nachten ivm hoestenhoestenhoesten. Dat die kleine er nog in zit verbaasd me soms 😁. Het wordt hopelijk snel beter! Vanochtend had ik laatste gesprek bij de gyn. Hij wilde me eigenlijk in het zkh houden, maar heb zelf aangegeven graaaaag naar de vk te willen. Heel fijn dus! Prenatale screening gaan we definitief niet doen. Wel weer even gegluurd en alles in orde. De tweede is nu echt weg. Zijn jullie al bezig met namen? Al goede ideeen?
Fijn dat je even mocht gluren weer Kara!! Opzich hebben we wel genoeg mensen als we allemaal een keer reageren hahaha en zoals je ziet...ik reageer gewoon 3x per dag Namen toevallig vandaag weer mee bezig geweest. ..we hadden een jongens naam....toen ik zwanger was uiteindelijk toch veranderd...en nu ga ik weer twijfelen! Meisjes naam staat vast...super makkelijk! Aangezien mijn man Italiaans is willen we Italiaanse namen en dat is dus nog een uitdaging erbij
ow nee wij zijn nog helemaal niet aan namen toe We gaan van "controlepunt" naar "controlepunt" met het eerstvolgende punt de termijnecho over 2 weken. Verder kan ik niet bevatten op het moment... misschien als we weer wat verder zijn. Ik ben meer aan het denken waar we ruimte in huis gaan maken voor een kinderkamer... Op zich hebben we voldoende ruimte (4 slaapkamers) maar alles staat wel vol. Ik heb geen kamer "over" ofzo. Nu heb ik een webshop in stoffen dus veel stoffen op voorraad liggen op 2 kamers. Ik heb een logeerkamer met 2 bedden en een studeerkamer. Ik zit te denken om de voorraad stoffen uit te verkopen, het huis opnieuw in de delen en als ik er weer zin in heb kan ik de stoffenverkoop wel weer oppakken.... maar ook daar geldt dat we voorlopig nog niets gaan doen denk ik...
Snap t wel! Wij waren al bezig met namen toen we nog niet eens begonnen waren met kids zeg maar. Dus ik heb er geen ander gevoel bij. Alleen nu dat mn man niet zegt dat zien we dan wel...) Geloven doe ik t ook nog niet al doe ik mn best. Denk als ik t hartje hoor...heb ook geen emo moment gehad tijdens de echo...terwijl ik altijd huil bij alles haha
wel ben ik stiekem naar zwangerschapskleding aan het kijken Ik houd van mooie kleding dus ben een beetje aan het kijken wat ik evt zou willen hebben
Leuk hoe het voor iedereen verschilt! Chriss, italiaanse namen, interessant! Wat voor soort namen vind je dan mooi? Ik ben erg gecharmeerd van franse namen, maar mijn man wijst alles af. Eerst maar eens geslacht te weten komen, dan kunne we wat gerichter gaan denken! Meisjesnamen zijn wel een stuk makkelijker NCM, wat leuk dat je een webshop hebt! Toevallig zijn we op zoek naar stof voor gordijnen, misschien zit ik wel in jouw shop te gluren . Wel veel ruimte in principe dan! Maar flink reorganiseren dus. Wij hebben maar twee slaapkamers dus de kinderen mogen straks bij elkaar op de kamer. Geen keuze, dus das makkelijk. Maar al zouden we meer kamers hebben zouden we dat ook wel doen. Misschien dan alleen zonder nog andere kasten op die kamer.. En positiekleding, ja, leuk! Bij de prenatal is goede sale nu! Ik heb mijn doos kleding alweer tevoorschijn gehaald, zit zo lekker allemaal!
Haha NCM doe ik ook al stiekem Vooral leuke blousjes etc! Denk trouwens dat ik echt snel al een broek moet hebben maar dat vind ik niet erg want wil graag snel een buik
Kara...ik vond Luca mooi maar na 2 kids te kennen die zo heette waarvan 1 echt niet leuk wil ik het niet meer... Ja lijkt me ook lekker zitten! Draag nu al veel leggings met rokjes etc.
Heej ladies We moeten een beslissing gaan nemen over prenataal onderzoek. Wat is jullie mening: 1. Standaard onderzoek (nekplooi en triple test) 2. NIPT test in Gent 3. Niet testen Ik ben 35, we hebben beiden geen Down of aangeboren afwijkingen in de familie, we hebben beiden chromosoomonderzoek gehad waar niets uit kwam.
hi dames! hoe is het hier met jullie? mijn officiele afwijkend eetpatroon is geconstateerd: ik wil vlees, en het liefst worst :O:O:O terwijl ik normaliter zelden vlees eet! heb er dus wel wat moeite mee, maar vind het ook wel grappig dat ik ineens op zoek was naar een hema-worst. Luca is wel mooi! wel bepalend he als je iemand kent die de naam voor je 'verpest'. Ik ben echt helemaal weg van een meisjesnaam, zou ook prachtig bij mijn dochters naam passen (vind ik dan), maar mijn man vindt het niet mooi. Het werd niet zo hard afgekeurd als anders, dus wie weet. @prenataal onderzoek: het is echt je eigen keuze. hier op zp genoeg te vinden over argumenten voor en tegen. bij mij is steeds doorslaggevend geweest dat ik niet voor een keuze wil komen te staan om te moeten kiezen voor vervolgonderzoek (met kans op miskraam) of zelfs voor een keuze voor zwangerschapsafbreking. die keuze kan en wil ik ook niet maken. het achterliggende idee dat alles welkom is. mochten er bij de 20 weken echo ernstige defecten aan het licht komen, en zou mijn baby niet op deze wereld kunnen overleven, zien we dan wel wat de consequenties zouden zijn. dat is een beetje hoe ik mijn keuze heb gemaakt. misschien heb je er wat aan!
NCm Wij gaan de combi test doen...mocht daar iets uitkomen dan de NIPT. Wel afgesproken met vl dat als er 1 op 1000 of minder uitkomt (de kans is normaal rond de 4 op 10.000) dat we dan alsnog NIPT doen. Het is niet dat we gaan afbreken tenzij het kindje geen normaal leven kan krijgen vanwege ernstige handicaps. .. (down is in vele gradaties en de meeste zijn prima mee te leven). Maar het is heel persoonlijk indd. Waarom zou je geen combi test doen? Ook vanwege mogelijk keuze moment? Eet gewoontes wijziging heb ik ook! Ik wil geen appelstroop meer en koffie lust ik minder....
Zoooo ik had trouwens net mega buikpijn. Herkende eerst mn (spastische) darmen maar daarna bleef ik nog meer pijn hebben. Werd toch wel bang...buikpijn is niet goed iig niet die zo pijn doet. Maar uiteindelijk waren t toch mn darmen bleek. Zit nu maar even met een kruik op mn buik
We hebben gekozen voor de nekplooimeting en triple test en... Hoppa! Even een paar nieuwe afspraken erbij! Wat is dat druk zeg, zwanger zijn - Morgen moet ik een formulier ophalen bij de verloskundige voor prenataal onderzoek. - Komende woensdag worden we verwacht voor een echo (YAY!) en bloedafname (minder yay..). - 9 juli worden we verwacht voor de nekplooimeting - 11 juli worden we bij de verloskundige verwacht voor de uitslagen. Dat wordt wel wat excuses verzinnen op mijn werk want ik wil het pas na 12 weken vertellen maar daar kom ik vast wel weer uit.
Fijn dat jullie eruit zijn NCM! Wij gaan hetzelfde doen alleen dus 2 weken later Ik ben best nu wel zenuwachtig voor de echo woensdag...is het wel gegroeid en klopt t hartje nog?? Kan mij niet snel genoeg woensdag zijn! Wel heb ik sinds een paar dagen erge jeuk aan mn doos dus op aanraden van de VK maar even een cremetje gekocht...hopelijk gaat de jeuk snel weg!
Hai Chriss Jij bent woensdag dan precies 8 weken? Ik ben woensdag 9w5d. Hopelijk hebben we beide topecho's deze woensdag!
hoihoi ja irritant he NCM ik moest idd ook wat dingen verzinnen bij die afspraken. Nu moest ik eigenlijk over week last-minute naar het buitenland maar heb ik dus 12 wkn echo! Ging dus echt niet, dus toen heb ik het maar gezegd tegen mijn baas want hij keek me zo verbaasd aan... ach ja, als het niet goed is bij de 12 wkn echo zal ik het ook tegen hem moeten zeggen natuurlijk en wat cool dat je een eigen webshop hebt in stoffen. @Kara: wat balen dat je zo aan het kwakkelen bent geweest! Tja, het is ook niet niks, een kleintje thuis, zwanger zijn en werken erbij. Hoeveel werk je eigenlijk? Ik slaap of rust soms wel even op mijn vrije 2 dagen als onze dochter slaapt, doe jij dat ook? Ik hou trouwens ook van franse namen... onze dochter heeft ook een frans(ige) naam Ik vind dat trouwens wel een leuk idee hoor, nog een paar mensen bij ons groepje vragen. Ik ben zelf ook niet superactief maar vind het wel leuk om wat meer te kunnen lezen @chriss: ja, ik heb ook echt heel erg veranderde eetgewoontes, niet normaal! Mijn man moet ook regelmatig - onder luid protest- 's avonds nog iets voor me gaan halen haha wij gaan ook de combinatie test doen. Eigenlijk vind ik het een beetje onlogisch, want als je het wil weten waarom dan niet meteen de nipt test? Tja, wij volgen eigenlijk het 'standaard' protocol en hebben niet een sterk genoege mening erover om iets anders te doen. Maar mochten we ooit voor een derde gaan en een nipt test is dan standaard dan gaan we daar waarschijnlijk ook in mee. Bij mij is sinds vrijdag de misselijkheid ietsje minder geworden heb ik het idee. Ik hoop dat dit het begin van het eind is!
He meiden! Wat fijn al jullie plannen de komende tijd. Zwangerr zijn brengt een hoop gelieg en afspraken met zich mee he? Haha, je moet crea zijn met alle smoesjes.. Op mijn werk wisten ze het al vanaf het begin (vanwege bbz risico) en ook al vond ik het toen niet leuk, het is wel praktisch gebleken. Maar op mijn vrije dag heb ik elke week wel een afspraak staan tot nu toe. Ben wel blij om te lezen dat jullie toch ook die zorgen houden als een volgende echo dichterbij komt. Vlak na een goede echo heb ik weinig zorgen, maar donderdag gaan we weer kijken en ga ik me toch weer doemscenarios voor de geest halen. Na donderdag moeten we gaan afkicken want dan gaan we pas bij 20 weken weer! Hoe voelen jullie je verder? Julia, heel prettig dat die misselijjkheid afneemt. Goed dat je ook je grenzen aangeeft op je werk, en je rust pakt! Hoeveel werken jullie? Ik werk drie dagen en volg een best intensieve opleiding waar ik 1 dag per week cursus voor volg. Daarnaast nog zo'n 8 uur thuisstudie (in de avonduren of tijdens slaapjes in het weekend). Best pittig dus, maar gewoon doorgaan lukt tot nu toe goed. Misselijkheid leek weg maar blijft in vlagen toch terug komen. Ach, het verleden en het geluk nu maakt dat ik het toch weet te waarderen. Vaak dan En Julia, wil je mij de naam van je dochter eens pb-en?? Zoek nog wel wat inspiratie een ben benieuwd! En nieuwe zwangere mmm-meiden: voel je welkom hier!
Hai Ik voel me over het algemeen goed. Gister alleen extreem moe. De hele dag op de bank gehangen en uiteindelijk om 18:45 naar bed gegaan en als een blok geslapen. Ik ben voornamelijk in de avond misselijk dus ik probeer op de dag zoveel mogelijk te eten wat lastig is want ik heb trek in alles wat ik niet mag (vooral brood) en dat maakt me chagrijnig. Ik werk 40-45 uur per week maar het zijn niet de uren die her zwaar maken maar de enorm hoge werkdruk. Mijn team is sinds januari gehalveerd en de verantwoordelijkheid is toegenomen. Het plan is om na de testen het nieuws op kantoor bekend te maken. Ik ven dan precies 12 weken. Nog 2.5 weken smoezen verzinnen dus
Haa meiden!! Daar ben ik weer uitgeput van de lange reis, maar verder voel ik me wel goed! We hebben een super vakantie gehad, veel mooie dingen gezien! Echt op en top genoten van onze, voorlopig, laatste verre reis Nu ga ik even rusten en strax ff bijlezen. Vanaaf heb ik weer een echo bij de vk. Kijk er erg naar uit, want vind het best wel spannend. Ben eigenlijk nog nooit zo onzeker geweest voor een echo. Ben nu ineens bang dat het hartje is gestopt ofzo. Heel stom Hopelijk gaat de dag vandaag een beetje snel voorbij.
Welkom terug Flora! Ik heb niet opgelet.... waar was je heen? Ego: Nou de moeheid is verklaard : uk is in 6 dagen 1.2cm gegroeid van 1.9 naar 3.1cm! De eerste echo voor het combionderzoek was perfect. Uk heeft 2 armpjes en 2 beentjes en een goed kloppend hartje <3 We zijn dus helemaal goed gekeurd. Nu over 2 weken de volgende echo met nekplooimeting dus nu weer even een flink tijdje wachten.... We kregen te horen dat de 20 weken echo hoogstwaarschijnlijk bij een arts in Voorburg gedaan gaat worden omdat dit een ICSI kindje is en ze dat extra willen screenen. Prima!