Zwanger door “voorvocht”

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sierlijk, 23 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sierlijk

Sierlijk Lid

7 mei 2021
    9
    3
    3
    Vrouw
    Weet eigenlijk niet heel goed wat ik wil met deze post en wil absoluut niemand tegen het verkeerde been schoppen..
    Maar ben toch wel soort van benieuwd wie er hier zwanger zijn geworden door voorvocht.

Ons verhaal

Wij hebben drie kinderen, de jongste is 1,5 en krijgt nog borstvoeding.
    Nou ben ik begin december voor het eerst ongesteld geworden.
    En dus is mijn cyclus weer op gang.
    In de heat of the moment hebben we seks gehad zonder anticonceptie, alleen “voor het zingen de kerk uit”
    I know onbetrouwbaar.
    En nu ging toch ook weer terug rekenen op m’n oude cyclus en natuurlijk het was precies het moment rond mijn verwachte eisprong. Dag later ook veel ei pijn dus kan niet missen.
    Nou hebben we niet direct een kinderwens maar mocht het zo zijn, heel erg welkom.

Nooit verwacht in deze situatie terecht te komen en nou is de kans ook heel klein, vind ik het toch ook wel een beetje spannend.
    Dus ben benieuwd of er meer mensen zwanger zijn geworden op deze manier.

Ik heb al heel wat afgelezen en weet dat er in principe in voorvocht geen zaadcellen ziftten, alleen wanneer er al een zaadlozing is geweest en je voor de volgende keer seks hebt en wanneer het “uit de kerk” gaan net iets te laat is geweest.

Nou goed we zullen toch moeten afwachten, begin januari weet ik meer.

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Nee nog nooit! Wij doen het toch al 6 jaar op die manier. Wel 3 kindjes, maar dat was op het moment dat we dachten we gaan er voor, (nog) nooit op de manier die jij zegt zwanger geraakt!

Sierlijk en Suzi98 vinden dit leuk.
  3. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wij deden ook aan voor het zingen de kerk uit, nooit zwanger geraakt toen het ‘niet de bedoeling was’. Toen we er wél voor gingen in ronde 1 zwanger en na de MA in ronde 2. Dus het is wel betrouwbaar, mits idd geen zaadlozing vlak ervoor zonder te plassen en de man moet echt op tijd terug, daar gaat het vaak fout.

Sierlijk vindt dit leuk.
  4. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Dan ben ik denk ik toch uitzondering op de regel… hier vorige maand zwanger geraakt door voorvocht :| en er was geen zaadlozing van tevoren geweest, dus er zit wel degelijk wat zaad in voorvocht!
    Bij geen kinderwens altijd deze manier gebruikt, nooit zwanger geraakt. De oudste 2 zijn via de mmm gekomen omdat ik niet op de natuurlijke weg zwanger kon worden. Nummer 3 was een echt kadootje en tja, als het niet mis was gegaan was nummer 4 dus helemaal een wereldwonder onderweg geweest….
    Het kàn dus wel ;)

Sierlijk vindt dit leuk.
  5. Sierlijk

Sierlijk Lid

7 mei 2021
    9
    3
    3
    Vrouw
    Wauw, ja heel bijzonder dan hè..
    Nou vind het wel spannend hoor!

DCG vindt dit leuk.
  6. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Maar was je man 10000% op tijd met terug trekken? Want er zitten écht geen zaadcellen in voorvocht haha.
    Wat jammer dat het mis is gegaan :(

DCG vindt dit leuk.
  7. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Jaaaaa echt geen twijfel over mogelijk dat hij op tijd was ;) hij moest nog even goed zelf werken voordat ie kwam :roflmao::roflmao:
    Het is niet erg hoor dat het mis is gegaan, m’n jongste is net 3,5 maand oud, dus voor ons was het eerlijk gezegd wel een opluchting, al was het zeker wel welkom geweest als het wel goed was gegaan hoor. Heb er ook wel eventjes verdriet van gehad, maar we zijn er samen over uit dat het beter is zo :oops:

Suzi98 en Sierlijk vinden dit leuk.
  8. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Ja we stonden echt perplex! Vooral met mijn geschiedenis van niet op natuurlijke wijze zwanger kunnen worden.
    Ik ben reuze benieuwd hoe het bij jou gaat uitpakken, volgens mij raakt maar 0,1 of zelfs 0,01% (weet het even niet meer zeker) op deze manier zwanger…

Sierlijk vindt dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.042
    17.010
    113
    Maar het is toch helemaal niet zeker dat je zwanger was? Ik kan me een topic herinneren met wat testjes waar eigenlijk niets op te zien was. Of verwar ik je nu met iemand anders?
    Het topic met een gekke nieuwe soort test met 3 streepjes was toch van jou? :D

Suzi98 vindt dit leuk.
  10. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Nee dat met die nieuwe gekke test was idd van mij! Er was lichte oploop op de testen te zien, maar we dachten dat het misschien reactie op verhoogd lh was. Op het forum bleef er qua kwaliteit na uploaden natuurlijk ook minder over, maar had het m’n moeder en zus laten zien en die zagen de streep ook meteen.
    Daarna liep de test weer af en begon meteen een vrij hevige bloeding dus het is aannemelijk dat het een biochemische zwangerschap was.

11. Twoflowers

Twoflowers Actief lid

20 apr 2020
    197
    163
    43
    Vrouw
    Ik ben nog nooit zo zwanger geraakt en wij doen het al 10 jaar zo:pToen we er bewust voor gingen was het bij de eerste in ronde 1 raak en de tweede in ronde 2

92anoniem en Suzi98 vinden dit leuk.
  12. Babylovebaby

Babylovebaby Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Nee in voorvocht zitten geen zaadcellen. Of er moet kort daarvoor nog een zaadlozing zijn geweest, als hij vandaag een zaadlozing heeft en je het morgen doet zitten er geen zaadcellen in. Dan was hij waarschijnlijk toch te laat

Suzi98 vindt dit leuk.
  13. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Niet 100 procent zeker dus.. aangezien in voorvocht geen zaadcellen zitten lijkt het me eerder dat de test vals was of op iets anders heeft gereageerd. En je hebt ook pcos toch? Dan zie je volgens mij ook vaker lichte streepjes zonder dat er sprake is van een zwangerschap.

Suzi98, Sado en Madeliefje1234 vinden dit leuk.
  14. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Ze kunnen idd op verhoogd lh rondom eisprong reageren, bij pcos dus idd zelfs vaker in een cyclus, maar die cyclus waarin ik dus die licht positieve test had was maar 27 of 28 dagen, de cyclus ervoor was zelfs maar 21 dagen. En ik merk na 3 zwangerschappen zelf ook wel dat er iets aan de gang is in mijn lijf anders had ik niet getest, heb al eerder miskramen en biochemische zwangerschappen meegemaakt.
    Met het blote oog was er duidelijk oploop te zien op zowel Kv2v5 als op action, maar ik hoef mij hier op het forum niet te overtuigen, wou alleen maar mijn ervaring delen.

WWJD vindt dit leuk.
  15. WWJD

WWJD Niet meer actief

Niet echt een discussie waard denk ik. Een vroege miskraam of biochemisch zwangerschap op zich kan al best heftig zijn om mee te maken, hoe pril ook. En dan nog moeten verdedigen of je wel echt zwanger was...

On topic: in voorvocht zitten in principe geen zaadcellen. Maar betrouwbaar is 'voor het zingen de kerk uit' om meerdere, hierboven al genoemde, redenen niet. Dus ja je kan op die manier zeker wel zwanger worden. Hoe klein de kans ook is.

Maar goed een spiraal zou ook heel betrouwbaar moeten zijn en ook dan raken vrouwen nog weleens zwanger..

Chalona, IsabelD, DCG en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina