Vanwege mijn nu enorm opgezette buik willen we dit weekend de kinderen toch voorzichtig vertellen dat er een babietje groeit. De reden waarom we dit zo vroeg willen doen is de volgende: Ik kan mijn buik nauwelijks verbergen en ben dus al verschillende keren door de mand gevallen. De kinderen porren na het eten altijd lekker in mijn buik en lachen me dan uit dat ik zoveel gegeten heb Dan kom ik een roddel-buurvrouw bij de Gyn tegen en die roept ook meteen: Gefeliciteerd! :S Mijn ouders en zus zijn op de hoogte en ik wil gewoon voorkomen dat de kinderen straks de vraag krijgen van vreemden: goh, krijgen jullie een broertje of zusje? Mijn ex kan ik ook niet meer ontlopen dus die gaan we het ook vertellen, maar we hebben het vermoeden dat hij dat nog wel een tijdje tegen de kinderen gaat "gebruiken" zeg maar. (Heb daar een hele slechte tijd mee gehad en nu gaat het juist wat beter de afgelopen maanden, maar goed...dat slaat ook zo om) Dat zijn dus de redenen dat we de kinderen op de hoogte willen brengen. We dachten zelf om het ze te vertellen en er verder niet op in te gaan, tot ze er zelf op terug komen. Als ze dan vragen hebben, kunnen we er verder op in gaan. De kids zijn 8,5 6,5 en 5 jaar. Meningen zijn welkom uiteraard.... Veel liefs Dommeltje
dommeltje, ik heb je topic even verplaatst naar zwangerschap, daar past hij beter. Ik denk dat je het uitstekend doet zo! hier ook tegen stiefzoontje verteld: je krijgt een broertje of zusje. Hij werd helemaal zenuwachtig en begon te draaien maar nu is hij dol enthousiast. En ja, wat exen allemaal tegen de kinderen zeggen, daar hebben wij helaas geen grip op. succes ermee!
Vertellen! Wat je ex ervan zegt of wat ie ermee doet...helaas, daar kun je niks aan veranderen. Maar hoe jullie het zelf tegen de kinderen zeggen, dáár kun je nu nog alles zelf aan bepalen en ik zou zeker niet langer wachten, voordat ze het van iemand anders horen. Succes en gefeliciteerd!
@rach84 dank je wel, dat is inderdaad relevanter En ja, helaas kan je niet voor de reactie van je ex instaan, daarom willen we het juist samen op een leuke manier aan de jongens vertellen en hun erbij betrekken zodat ze weten hoe en wat. Toch is het altijd fijn om hier de reacties te lezen, dat doet goed! Liefs
Hallo allemaal. Nou, we hebben het de kids verteld dat ze een "brusje" gaan krijgen. Het werd ontzettend leuk en spontaan ontvangen en ook meteen flink nagedacht Het zou wel een broertje worden, anders kon ie niet met de auto's meespelen :S Over de naam wordt ook al druk nagedacht, dus helemaal leuk! We laten het verder bij ze wel rusten, alleen als ze er zelf over beginnen gaan we er op in, het is nog zo ontzettend ver weg. Door de familie is het nieuws ook goed ontvangen en kregen we enorm leuke felicitaties Mijn ex was het er uiteraard niet mee eens en heeft me wel het een en ander naar mijn hoofd gegooid aan opmerkingen, maar goed, dat had ik wel verwacht. Hij weet het nu en daar laten we het bij. Nou, dat was het dus.. zenuwen voor niets gehad hihihi Veel liefs van mij