Ik ben ruim 5 weekjes zwanger maar vraag me toch wat af. Ik ga 1x in de 2 weken grote boodschappen doen en heb dan dus zware tassen. Hoe doen jullie dit?? Ik moet ga straks weer even en zit nu al te bedenken om alles goed te verdelen in meerdere tassen zodat ik niet teveel gewicht in 1x hoef te tillen. Hoeveel mag je eigenlijk tillen??
Ik stuur mijn man naar de winkel Of doe de boodschappen in kleine porties in de koffer, laat die dan lekker vol liggen, tot manlief thuis is, dan mag hij die leegmaken.
ik laad de kar vol, mijn man deed het in tassen en bracht het naar de auto. Ik had de belangrijke taak dan wel even af te rekenen. Ging ook wel eens met mam, dan pakte ik wel zelf mijn tassen in en dan zette mam het in de auto en bracht de boodschappen binnen en ruimde vaak ook even mee op. Toen ik op het laatst niks meer kon (had ik alleen bij de laatste zwangerschap) gaf ik lijstjes mee. maar moet wel zeggen toen ik nog goed te been was heb ik drank enz groot ingeslagen als het in de aanbieding was. Heb je toch nodig met kraambezoek enz en hoef ik er nit meer te dragen.
we doen het nu nog samen en dan krijg ik de lichste tassen, maar over een paar weken moet hij het toch alleen gaan doen ben ik bang
Ik til gewoon hoor. Maar goed ik heb ook nog in huis geklust tot ruim 30 weken..als je je goed voelt kan je alles blijven doen. Inderdaad de dingen wat beter verdelen. Maar hoe veel wegen boodschappen nou werkelijk? Je tilt dan toch de tassen alleen van wagentje naar auto? Wij hebben geen auto dus ik moet alles lopend doen. Nu heeft mn man laatst wel een auto ff geleend en daar veel drinken enzo mee gehaald zodat ik dat even niet hoef te doen, ook ivm de gladheid. Wil niet vallen nu.. Als je al een groter kindje hebt zal je daar ook mee moeten sjouwen soms als je weer zwanger bent toch?
ik doe 1 keer per week grote booschappen samen met mijn moeder. we vinden het gezellig samen boodschappen te doen. en daarbij hebben wij zelf nog geen auto en is de supermarkt te ver weg. mijn moeder zet de boodschappen dan in de auto en zet ze ook weer bij ons binnen.
Tot de 20 weken mag je volgens mij nog zware dingen tillen als ik het goed heb? Daarna niet meer dan een kilo of 8/10? Ik moet zeggen dat ik me er nooit aan gehouden heb. Je voelt zelf aan je lichaam of je het aan kan of niet.
ik deed altijd zo alles in winkelwagen me vriend doe de zware tas ik de lichte tas mocht die te zwaar zijn neem ik de losse spulletjes mee maar soms til ik toch wel mee
Dank je meiden, de boodschappen zijn inmiddels gedaan. Heb alles verdeeld zodat de tassen niet te zwaar waren. Had veel frisdrank, wasmiddel enzo dus waren 4 tassen.
in het begin vd zwangerschap deed ik het gewoon nog volop zelf...dacht ben toch niet gehandicapt..maarja een paar weken later kreeg ik BI en draag nu dus geen tas meer! Dus mijn vriend doet het s avonds of als die een dag vrij is en anders mijn moeder..
Ik rijd geen auto en sleep een paar keer per week lopend redelijk zware tassen mee naar huis, ik merk niet dat dat niet zou kunnen. Kan iemand me eigenlijk vertellen waarom je niet zou mogen tillen, als je zelf niet merkt dat dat niet zou gaan dan natuurlijk
Ik werk in de kinderopvang en daad til je ook heel vaak kan ook bestgewoon geod luisteren naar je lichaam
zou het ook niet weten, heb wel ergens gelezen dat je niet meer dan 5 kilo mag tillen..misschien ivm verzakking ofzo?
Ik doe nu per dag boodschappen dus dat is nooit zoveel. Ik ga het binnenkort denk ik lekker laten bezorgen Merk dat tillen al snel te veel wordt nu ivm bekkenklachten....
Heb er geen last van gehad tijdens de zwangerschap. Maar zoals iedereen zegt; luister goed na je leven!
Tot een paar weken geleden deed ik ook alles zelf. Merkte alleen wel dat ik doodmoe bij de auto of thuis aankwam na het slepen met die tassen en toen.....heb ik zo'n ontzettend lelijke boodschappenkar gekocht. Ok, ik beken: het is niet het mooiste en het staat ook niet echt charmant, maar ik gooi bij de AH alles in dat ding en rijdt er heerlijk mee naar huis Mijn vriend vind het een verschrikkellijk ding, maar afgelopen weekend met al die sneeuw heeft hij er zelfs mee gereden. Was toch wat handiger dan met 2 tassen door de sneeuw ploeteren
Wij doen altijd al de boodschappen samen en aangezien wij op 3 hoog zonder lift wonen, tilt mijn man nu de zware tassen naar boven (met tassen kom ik niet eens meer boven, haha) en ik neem de losse dingetjes mee. Wij doen iedere week boodschappen en hebben voor z'n tweeën dan vaak maar één grote boodschappentas, dus dat scheelt een hoop.