Mijn eerste zoon is toevallig wel echt door de pil heen gekomen hoor! Ik slikte lovette. Ik slikte hem elke dag trouw, niet ziek, niet diaree, niet overgeven. Slikte hem gewoon, maar me zoontje kwam er mooi wel doorheen! Was toen net 18 jaar wist niet wat me overkwam. Maar hij was wel heel welkom! Nu is ie alweer 8 jaar en heb ik er onderhand nog 2 gekregen, en die waren wel bewust hoor haha....
0.5 % is 1 op de 200... Ik kom nota bene zelf met die kans, waarmee ik aangeef dat het wel degelijk mogelijk is om zwanger te worden door de pil heen. En ik zeg erbij dat ik die kans niet "nihil" zou noemen, waarmee ik volgens mij aangeef dat het vaker voorkomt dat je zou denken. Ik reageerde op meiden in dit topic die ZELF zeggen dat ze de pil wel eens vergeten zijn / antibiotica hebben gebruikt / enz, en dan wel zeggen dat ze door de pil heen zwanger zijn geworden. Dat is gewoon niet zo! In jouw geval lijkt het er echter op dat je inderdaad door de pil heen zwanger bent geworden. Ik kan me voorstellen dat je daar wel even aan moet wennen, want hoewel de meeste mensen wel weten dat geen enkel anticonceptiemiddel 100% betrouwbaar is, gaan de meesten er toch van uit dat zij niet bij dat kleine percentage zullen horen dat toch zwanger raakt.
AMEN! Op 10.000 vrouwen die de pil juist gebruiken gedurende één jaar, werden 9 vrouwen zwanger.. bleek uit onderzoek.... Ook het slikken op verschillende tijdstippen valt onder onjuistgebruik... Hoeveel meisjes/vrouwen wel niet de ene dag 's ochtend, de andere dag 's middags en de andere dag 's avonds de pil slikken En kom op, kalendermethode?!?! We hebben toch allemaal voorlichting gehad en we weten toch allemaal dat dit net zo onbetrouwbaar is als 'voor het zingen de kerk uitgaan'?! De kalendermethode is echt geen anticonceptiemiddel ..
Hier wilde ik even op inhaken, de kalender methode word wel degelijk gezien als anticonceptie middel, door gynaecologen! Niet de meest betrouwbare maar het is er wel 1. Heb dit zelf uit de mond van een gyn gehoord! Maar voor het meest betrouwbare zou ik zelf iets anders kieze /gebruiken.
Mijn zusje is door de pil heen zwanger geraakt ,in shock maar na lang nadenken gehouden en nu 31 weken. Ik zelf heb laatst een antibiotica kuur gekregen en vroeg nog aan de assistente ja hoeveel tijd de pil weer zou werken. Dat wist zei niet, dus heb ik het bij de apotheek gevraagd en die vertelde mij "antibiotica en de pil kan samen en is betrouwbaar" waarop ik nog antwoordde maar in de gebruiksaanwijzing van de pil staat dat het niet betrouwbaar is. Zij vertelde me doodleuk nee het is bewezen dat het samen kan en anders had het op de verpakking moeten staan en ze het moeten zeggen. Anders hadden we nu wel veel zwangere dames gehad.... Uuuh juist :s nou ik vertrouwde het niet
De pil stipt geslikt, Ministat. Wat ziekig geweest maar niet zoals bijslijter van de pil beschrijft. Resultaat is ons 2e kind!
Hier ook door de pil heen. Slikte ethinylestradiol/levonorgestrel. Was net een maand bezig. Alles volgens de bijsluiter gedaan qua veiligheid maar dat mocht niet baten. Ik weet nog dat we blij waren dat ik eindelijk de pil weer mocht slikken, want een condoom leek ons niet veilig genoeg. Haha dus straks gaan we gewoon weer over op het condoom. De pil vertrouwen we nu al helemaal niet. Nu zijn we er heel blij mee. En kunnen we niet wachten tot ze komt. Ondertussen nog een super mooi huis gekocht wat we anders niet hadden gedurft.