Zwanger door de pil heen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Emma23, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    Hallo iedereen,

Daar ben ik weer.. Wat ik me nu al een hele tijd afvraag is of er hier veel meiden zijn die zwanger zijn geraakt door de pil heen. Ik slik nu al zo'n 6 jaar Microgynon30 en ben nog nooit zwanger geweest.

Nu heb ik de laatste tijd erg veel stress gehad (in privesfeer). Kan stress de betrouwbaarheid van de pil verminderen? En zijn er meiden die zomaar door de pil heen zwanger zijn geraakt?

Liefs Emma

2. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    dat heb ik dus ook gehad 5 jaar de pil geslikt niet altijd even goed maar nooit zwanger geraakt,in mijn omgeving is iedereen door de pil heen zwanger geraakt maar je kunt mij niet wijs maken dat je dan de pil 100% goed slikt.enige wat kan is dat je ziek bent geweest of diaree hebt gehad maar goed dan ben je niet aan de pil in mijn ogen want dan werkt het niet.

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Het kan ook zijn dat de pil te licht is voor je, ook dan kun je zwanger raken (althans dat is mij verteld)

4. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0

inderdaad dat kan ook maar als het goed is merk je dat heel vlug door de menstruatie,als die gewoon door de pil heengaat.

5. Priscill

Priscill Actief lid

7 aug 2007
    151
    0
    0
    Dat heb ik dus gehad. Toen niet zwanger geraakt trouwens.
    Ik was aan de pil en telkens had ik spotting en soms gewoon niet ongesteld in de stopweek heel vervelend. maar mijn lichaam probeerde gewoon bij het minste geringste ( bijv. de pil 2 uur later nemen dan de dag ervoor) toch een eicel te laten rijpen en springen!

toen ben ik aan de microgynon50 gegaan en daarbij had ik het niet maar wel waanzinnige hoofdpijn in de stopweek.

maar het kan dus wel.

Groetjes
    Priscilla

6. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    Ik weet niet waaraan je kan merken of de pil te licht voor je is. Ik merk wel dat mijn menstruatie de laatste tijd erg van slag is. Ik ben 2 maanden achter elkaar vrijwel niet ongesteld geweest (alleen een beetje bruin bloed, sorry voor de details), en afgelopen keer had ik echt zo'n enorme buikpijn. Toen ik op de wc ging zitten, kwam er gewoon een bal uit zo groot als een golfbal (nogmaals sorry.....!). Ik was die 2 maanden echt in de veronderstelling zwanger te zijn, had ook vreemde symptomen. Maar na afgelopen keer snap ik er niets meer van!

7. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    en priscill, waaraan merkte jij dan dat je lichaam een eitje wilde laten rijpen?

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mijn oudste stiefdochter is door de pil heen zwanger geraakt. Ze is nu 21, over 2 weken is ze uitgerekend.

Ze heeft er destijds niets van gemerkt.

9. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    Had ze de pil wel juist ingenomen en is ze toen ook niet ziek geweest?

Ik vraag me ook af: iedereen zegt altijd dat de pil niet betrouwbaar is als je diarree hebt. Ik neem mijn pil altijd 's avonds voor het slapen gaan. Als ik de volgende ochtend diarree heb, heeft dit er dan invloed op?

(nogmaals sorry voor de smerige details......)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heb het eigenlijk nog nooit hier op het forum verteld. alleen maar dat onze zwangerschap niet gepland was. Maar hier dus zwanger door de pil heen. Tja, niet helemaal zomaar ik ben namelijk een beedje grieperig geweest, dus misselijk en diaree. En toen in de stopweek geen menstruatie, toen nog een hele strip genomen en weer in de stopweek geen menstruatie. Toen giing er een lampje branden! Dus ja, of het echt door die misselijkheid/ diaree gekomen is of gewoon door de pil heen is gegaan weten we niet. Maar we weten wel dat er hier zeer binnekort 2 kindjes geboren zullen worden!

11. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    Bolbuikje, wat super voor je! Van harte gefeliciteerd met je kindjes :)! Ik hoop dat je zwangerschap voorspoedig zal verlopen.

Ik ben er de laatste tijd wel erg veel mee bezig. Een kindje zit niet echt bij ons in de planning, maar stiekem ga ik er nu toch wel erg op hopen! Als het raak zou zijn, zou het heel erg welkom zijn :). Maar goed dat kan nu nog niet, ben laatst nog mega ongi geweest.:(.

Maar ik ben gewoon benieuwd of er veel meiden zoiets hebben meegemaakt!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Emma; ja zeker heel erg leuk! Alles gaat prima! Nu nog even wachten tot we onze kindjes kunnen vasthouden! En voor jou, succes met zwanger worden! Dat het maar snel raak mag zijn!

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja, mijn stiefdochter had de pil regelmatig geslikt en is niet ziek geweest of zo.

Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar er staat me iets bij dat je niet binnen 3 uur na het innemen diarree moet krijgen of moet overgeven (na die 3 uur is de pil al verteerd en zijn de stoffen opgenomen in je lijf).
    Maar staat dit niet op de bijsluiter?

14. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    @ Natas1: Ja er staat dat je binnen 3 uur niet mag overgeven, maar niets over het tijdsbestek van diarree..
    @Bolbuikje: Dank je wel, ik ga mijn best doen :)!

15. Antoinet

Antoinet Lid

4 sep 2007
    98
    0
    0
    Verzorgende
    Betuwe
    Ik zie het misschien verkeerd hoor, maar zoals jij het beschrijft lijkt het mij toch echt een miskraam! :(
    Ben je er niet mee naar de dokter of de verloskundige geweest???

16. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hoi , nou ik slikte de microgynon 30 zeven jaar en nooit zwanger geraakt terwijl ik heel wat stress perioden heb gehad maar ja er is altijd uitzondering op de regel he. een vriendin van mij id door de diana pil heel zwanger geraakt en dat is toch een best zware pil :confused:
    \
    groetjes mik

17. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    @ Antoinet: nee ben nooit naar de dokter geweest ermee. Heb wel enorm veel last gehad van buikpijn erna en veel bloed verloren..

18. Antoinet

Antoinet Lid

4 sep 2007
    98
    0
    0
    Verzorgende
    Betuwe
    Jemig zeg... Gelukkig dat het nu goed gaat.. (toch?)
    Maar nieuwe ronde nieuwe kansen...

19. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik ben 2keer door de pil zwanger geworden ik had waarschijnlijk gewoon een te lichte pil maar de huisarts zij van niet en ik werd ook gewoon ongesteld dus het kan wel degelijk ben ook zorgvuldig geweest met de pil alleen werkte het niet en ben ook niet ziek geweest

20. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    @ Antoinet: je hebt gelijk meid, zo is het maar net!Het is maar goed dat ik destijds daar niet aan gedacht heb...Hoe is t nu met jou?

@wendyfardo: welke pil slikte je als ik vragen mag?

Deel Deze Pagina