Zwanger door de pil heen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Emma23, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    een vriendin van mij slikte microgynon, en werd door de pil heen zwanger, nooit last gehad van griep of diaree. Werd ook gewoon ongesteld in de stopweek totdat ze enorme last van bloedingen kreeg en pijn in haar buik, ze heeft dus een miskraam gekregen na blijkbaar 3 maanden niet geweten zwangerschap. Ook nergens last van gehad, wel wat zwaarder geworden, maar wie denkt er nu aan zwangerschap als je het niet wilt, de pil slikt en gewoon ongesteld wordt. Ze houd het maar op supereieren en superzaad :D

2. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik had de microgynon30 (weet niet of je het zo schrijft)

en volgens mij komt het wel vaker voor hoor tenminste volgens mijn HA

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ook microgynon30.

4. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    en jullie meiden zijn allemaal zwanger geraakt door de pil heen? Gefeliciteerd allemaal! Wat superleuk voor jullie!

5. ikkuh

ikkuh Actief lid

3 sep 2007
    278
    0
    0
    jaa ik ben er door heen gekomen
    alleen kunnen de meeste mensen dat nie geloven..maar tis tog egt zo..

6. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    (Bij diarree wordt de betrouwbaarheid van de pil normaal enkel beïnvloed als de diarree echt waterig is en langer dan één dag aanhoud)

Door overgewicht, stress, verandering van leverenzymen, ... kan de betrouwbaarheid van de pil ook veranderen. De kans is klein, maar wel bestaande

7. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    Oh bedankt Speeters, je hebt een hoop voor me duidelijk gemaakt!

En Ikkuh: van harte gefeliciteerd! Dat jullie allemaal maar lekker van jullie zwanger mogen genieten! Nu alleen ik nog, hahahaha!

8. Priscill

Priscill Actief lid

7 aug 2007
    151
    0
    0
    Hallo,

Ik zie nu pas dat er nog wat reacties waren op de mijne.

Ik merkte dat dat toch gebeeurde omdat ik een heel doktertraject heb afgelopen. Mijn lichaam hield er gewoon een compleet eigen cyclus op na. Ze kunnen aan de hormonen in je bloed zien of er een eitje rijpt en springt. Wat mij nog bij ligt is dat ze mijn progesteron waardes hebben getest.

Je merkt trouwens vaak dat een pil te licht voor je is doordat je bijv. direct de dag na de laatste pil ongesteld wordt. En daarbij bijv. vaak spotting hebt of gewoon niet ongesteld en dan in de eerste week van de nieuwe strip ineens wel. Je lichaam doet dan zegmaar gewoon z'n eigen wil en probeert een eigen cyclus door te zetten...

Groetjes
    priscilla

9. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    Hmmm... Als ik mijn laatste pil geslikt heb, word ik altijd op de 3e dag erna ongi. Maar ik heb wel vaak last van doorbraakbloedingen.

Ik begin nu toch zwaar te twijfelen of ik afgelopen maand geen miskraam heb gehad. Zelfs mijn vriend zei gisterenavond tegen me dat hij er heilig van overtuigd was dat het een miskraam was. Misschien dat het gewoon tijd wordt om te stoppen met die rotpil? :p

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou, dan heeft het bij mij niet aan die diaree gelegen! Was niet heel erg waterig en ook zeker wel na 2 of 3 keer 'gaan' over. Maar kan verder geen reden bedenken! Dus gewoon door de pil heen dan! Groetjes!

11. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    Bolbuikje, heb jij verder dan tekenen gehad waaruit bleek dat je wellicht een te lichte pil slikte (doorbraakbloedingen e.d.)?

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ emma. Neej, eigenlijk nooit last van gehad. Slikte wel eens de pil door en dan ook geen doorbraakbloedingen. Dat hoor ik nog wel is van vriendinnen, dat als ze doorslikken het dan tussendoor komt. Maar echt maar een paar keer gehad! Ook niet in de periode dat ik zwanger ben geraakt, en in die periode ook niet een maand doorgeslikt ofzo.

13. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    Eigenlijk kun je het dan ook echt niet aanvoelen of je pil goed of te licht voor je is! Vorige maand ben ik er erg veel mee bezig geweest (een zwangerschap is op dit moment eigenlijk niet gepland), maar sindsdien ben ik er eigenlijk constant mee bezig! Stiekem wil ik het toch wel erg graag...:)

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ja, heel veel succes dan! zou ik zeggen! Dat het maar raak mag zijn dan. Hier was het ook alles behalve gepland! Maar nu echt helemaal aan het idee gewent dat ze eraan komen!

15. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    Echt super voor je meid! En dan nog 2 van die wolkjes ook! Van harte gefeliciteerd! Je hoeft niet zo heel lang meer, he?

16. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    (Beetje laat: graag gedaan ;))

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ja, niet lang meer. sterker nog van mij mogen ze ieder moment komen. Begin het al aarig beu te worden. Maar helaas heb je dat niet zelf voor het zeggen, en dat is soms maar beter ook! Het komt wanneer het komt! Zo is het en daar kan je niks aan veranderen! Alleen hopen! Dus hoop hoop hoop! haha!

18. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    onze dochter ( 2 de kind ) is door de pil heen. Was wel enorm schrikken mar zou ze nu niet meer willen missen.

19. Emma23

Emma23 Lid

9 aug 2007
    47
    0
    0
    Het is voor mij nu alleen maar afwachten. Ik heb sinds 2 dagen last van mijn onderbuik, het voelt een beetje trekkerig en vaak krampjes (alsof ik ongi moet worden). Maar het zal vast wel in mijn hoofd zitten, zoals elke maand, hahahaha!

Deel Deze Pagina