aahhh ik moet even mn ei kwijt hoor ik krijg 27 september de echo (bij ongeveer 9 weken) ik moet er half 9 zijn en 1,5 uur van tevoren plassen en dan 1 liter vocht drinken (water of thee) ik ben een zeer slechte drinker, en iemand die normaal al enorm moet plassen dus momenteel helemaal natuurlijk HOE moet ik OOOIT die liter drinken (bleh word al misselijk bij t idee haha) en NIET plassen dan kan ik niet genieten van mijn eerste eigen echo heb ze vandaag gebeld, en tsja moet maar zonder volle blaas zien ze niks... ik zie er ZO tegenop, terwijl je er juist naar uit moet kijken zo een echo heempie... zonder volle blaas kan pas vanaf 14 weken ofzo, maar 4 oktober heb ik afspraak met de VK dus moet ik tevoren een echo gehad hebben
Probeer anders wat korter van te voren wat te drinken wat je wel lekker vind, ik zou ook geen water of thee zoveel moeten drinken. En pak dus iets wat ik wel vind gaan ook al heb ik er moeite mee. Succes, en het is het waard!!
Anders krijg je denk ik een inwendige echo, daar hoef je geen volle blaas voor te hebben. Bovendien, ik drink wel met gemak een liter in een uur en dan moet ik net zo snel weer naar de wc , tot nu toe konden ze dan wel degelijk een goede echo maken, ook uitwendig en ook voor de 14 weken.
Ik probeerde niet net van te voren te gaan plassen.. maarja is toch moeilijk als je moet dan moet je.. Neem een uur of half uur van te voren wat drinken sappie/water of wat dan ook.. Het is idd beter voor het beeld, maar kan me niet voorstellen dat ik ook met een hele volle blaas ben geweest.. Ook genoeg dames die ik toen heb gesproken in de wacht kamer wisten het niet eens of waren net leeg.. Niet teveel over na denken hoor.. Gewoon na je laatste plas weer wat beetjes drinken,.
Bij mij stond er: anderhalf á 2 uur van tevoren plassen en dan een halve liter drinken.. Nou ik ben dus mooi een uur van tevoren voor het laatst gaan plassen en 3 kwartier van tevoren begonnen met die halve liter drinken en onderweg naar de echo alles opgedronken.. En ze konden het prima zien.. Ik moet normaal al heel snel plassen als ik veel drink, dus was maar goed dat ik het zo had gedaan, want toen ik de echo had moest ik dus al nodig plassen! :O En het liep ook nog een beetje uit..
Ik kreeg ook rond die tijd een echo en had een volle blaas maar kreeg toch een inwedige echo omdat ze niet voldoende zag. Een volle blaas staat dus niet 100% garant voor een goede uitwendige echo. Inwendig zagen we alles perfect, ook het hartje zagen we kloppen!
Bij mij werd er gezegd 45 minuten van te voren 0,5 liter drinken voor een uitwendige echo. Maar mijn vk doet sowieso met 9 weken liever een inwendige echo omdat dat gewoon duidelijker is. Met 12 weken heb ik wel braaf gedronken van te voren, geen idee of dat echt geholpen heeft, maar was een duidelijke echo in ieder geval Ik heb toen wel gewoon water gedronken, want thee gaat er bij mij echt snel doorheen en dan moet ik dus echt heeel nodig plassen, lijkt me niet lekker als ze danook nog een beetje op je blaas gaan duwen
Een echo met een volle blaas? Een volle blaas kan toch juist het beeld verstoren?! Tenminste dat is wat de echoscopist mij vertelde. Ik zorg er juist van te voren altijd voor dat mijn blaas leeg is... Ik heb hier nog nooit van gehoord....
Gewoon beetje uitproberen wat voor jou het beste werkt Ben zelf uurtje van te voren gaan plassen en daarna paar glazen water gedronken (niet in een keer) en dat was meer dan genoeg. De 2e echo met 12 weken ben ik wat te enthousiast geweest en had ik een veeeeel te volle blaas
Ik heb dat niet gedaan toen hoor. Hier is het bijna standaard dat je bij de eerste echo een inwendige echo krijgt. De tweede keer had ik ook geen volle blaas. Blij daarmee, want als ie wel vol was geweest had ik tijdens de echo echt in mn broek geplast zo hard dat ze drukten Niet te druk over maken hoor
Ik heb al een paar echo's achter de rug en bij mij staat er alleen maar een echo met een volle blaas. Waar ik heen ga, wordt alleen uitwendig gedaan. Maar ik let niet zo op de uren, of liters. Ik plas voordat ik het huis uitga en ik neem een flesje water mee en dat drink ik onderweg of tijdens het wachten. Meestal is dat dan een halve liter, tot nu toe is mijn blaas altijd vol genoeg geweest en kon ik mooi de kleine zien.
Bij een uitwendige echo een volle blaas en een inwendige echo een lege... Toen er bij mij moeilijk zicht was bij de uitwendige ben ik tussendoor snel naar het toilet gegaan haha kon het niet langer meer ophouden, dus was blij dat het voor de inwendige een lege blaas moest zijn...
ik had geen volle blaas, voor ik van huis ging nog geplast en niks meer gedronken maar had een goede echo hoor! Was met 8w5d
als het je niet lukt, lukt het niet!! ik vond zelf altijd de inwendige echo's het mooist/helderst! en ook al zag ik tegen die inwendige op het steld echt niets voor
Hoop dat je een leuke echo hebt gehad Ik wil wel even wat kwijt... Waarom is dit?! Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een uitwendige echo met 5.5 dagen gehad en je zag gewoon een hartje kloppen enzo. Deze zwnagerschap een echo met 7.1 week en ook niks gehoord over een volle blaas. Hebben zij een enorm oud echo apparaat ofzo?
Een volle blaas duwt je baarmoeder wat omhoog, waardoor de baby wat scherper te zien is via een uitwendige echo.
Niet bij iedereen, ligt ook aan waar de baby zit. Bij sommige vrouwen is het ook met volle blaas - die de baarmoeder dus iets gunstiger neerlegt voor een uitwendige echo - niet goed te zien (dan doen ze meestal een inwendige echo, sommige praktijken doen voor de 12-weken sowieso geen uitwendige echo's). Volle blaas kan soms goed helpen, wat niet betekent dat het met een minder volle of zelfs lege blaas onmogelijk is of dat je dan slecht beeld hebt. Maar ze raden dus een volle blaas aan, omdat dat gewoon de kans vergroot op een duidelijke echo. Ik zag er ook tegen op i derdaad, maar stelt niets voor. Als je eenmaal dat mini-kindje ziet, ben je helemaal niet meer bezig met die probe tussen je benen. Ik had er een prachtige echo door en zou het de volgende keer weer zo doen.
Zo herkenbaar! Ik drink ook vrij weinig en ik heb best een zwakke blaas. Ik zag er toen ook erg tegenop dat ik zoveel moest drinken. Ik wist al op voorhand dat het niks zou worden. Ik heb gewoon netjes de aanbevolen hoeveelheid gedronken, maar na een halfuur kon ik het echt niet meer ophouden. Ik ben toen gewoon gaan plassen en heb gelijk weer 2 glazen water gedronken. Vlak voordat we weg moesten hield ik het weer niet en ben weer gewoon gaan plassen. Snel nog even wat water gedronken en hup, de auto in. In de wachtkamer stonden de tranen in mijn ogen, ik moest weer zo ontzettend nodig plassen. Ik dacht "Bekijken jullie het maar, ik ga plassen en zien jullie niks dan maar een inwendig onderzoek". Ik heb toen niet alles uitgeplast en bij binnenkomst maakte ik gelijk kenbaar dat ik was wezen plassen. Maar doordat ik niet alles had uitgeplast was de echo toch nog goed gelukt. Mijn advies, gewoon plassen als je het echt niet meer volhoudt en daarna gelijk wat drinken. Ben je bijna aan de beurt en moet je weer plassen? Zorg dan dat je niet alles uitplast en hopelijk krijg je een mooie echo te zien! Succes meid en probeer er van te genieten. Het is echt een geweldige ervaringen om je kleintje voor het eerst te zien!