Zwanger door IUI 2010

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MilkHd, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Een plekje voor al onze twijfels en jubels!
    Zwanger na IUI is geweldig, laten we hier gezellig kletsen over alles waar we mee zitten, of het nou goed zit of niet!

Mijn verhaal: IUI wegens onbegrepen subfertiliteit, zwanger na ruim 2 jaar, 30 cycli en 4 keer IUI.

Hopelijk volgen hier snel meer van de vele lieve meiden uit het IUI-topic!

2. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He MilkHd,

Wat een leuk idee zeg.

Mijn verdeleden is:

Na een jaar proberen zwanger, alleen een BBZ
    Na mijn HSG kijkoperatie zwanger en met 6wk miskraam.
    Na een jaar proberen kwamen we in aanmerking voor IUI, ik was gelijk de eerste IUI zwanger alleen toen ook weer een BBZ. Ze hebben mijn linker eileider moeten verwijderen.

Nu ben ik ongeveer 6.5 week zwanger van mijn 2de IUI. Het is nu alleen heel spannend omdat we dachten verder in onze zwangerschap te zijn. Morgen weer een echo en dan hopen we op goed nieuws.

Ik hoop dat er hier meer meiden zich gaan aanmelden. Het is leuk om onze ervaringen te delen

Liefs

3. ivon

ivon Lid

27 aug 2009
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hallo wat een leuk idee!

Na bijna 4 jaar eindelijk zwanger! Uit de onderzoeken is verder niks uit gekomen alles lijkt bij mij en mijn man goed.Heb donderdag voor het eerst een echo. Ik denk zelf dat ik ongeveer 6,5 week ben.

Kom later weer en hoop dat er snel meer meiden mee komen schrijven.

4. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Angelica: yes, je hebt het gevonden! Na zo'n verleden zal ik extra hard duimen voor een goede echo morgen!

Ivon: hopen dat er wat moois te zien is op de echo! Wanneer was je IUI?

5. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik had me ook aangemeld bij mvm maar ik hoor maar niets van ze.
    Als mijn echo morgen goed is ga ik ze bellen. Ik vind het wel heel belangrijk.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn echo

6. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Raar zeg, bij mij belden ze binnen twee dagen! Had me aangemeld via de website. Vind het zelf wel leuk dat ik donderdag dus weer een testje mag doen, nu maar hopen dat ie eraf knalt...

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    maak je wel een foto ervan? Ik heb van mijn eerste test een foto in mijn profiel

8. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi meiden, ik kom hier vanavond meeschrijven, dan heb ik mijn echo van 10w gehad!!!

9. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Spannend zeg, jullie hebben alledrie deze week je echo! Ik moet nog een maandje wachten, maarja ben ook pas 5wk ;)

Angelica: ik heb al foto van testjes in album hoor, maar zal zeker die van donderdag erbij zetten!

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik hoop mvm ook morgen te kunnen bellen. Ben best nerveus voor mijn echo. Gelukkig gaan we samen

11. oasis

oasis Lid

7 mrt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo meiden, ik mag hier ook gezellig komen meepraten , gisteren positief nieuws gekregen en totaal niet verwacht , ik dacht echt dat de duiveltjes elk moment gingen komen, ik zal mezelf even voorstellen , ik ben oasis, 34 jaar en mama van een flinke zoon die 10 jaar is die er is gekomen na 5 iui's , vorige jaar opnieuw zwanger na 1 iui , maar helaas ons zoontje verloren door infectie op placenta, en nu was opnieuw iui 5 raak, heel veel geluk iedereen, groetjes oasis

12. ivon

ivon Lid

27 aug 2009
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had de iui op 27 maart en dat was de 3e x. Vind het allemaal wel spannend hoor! Leuk dat we hier met elkaar er over kunnen praten.

13. ivon

ivon Lid

27 aug 2009
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oasis gefeliciteerd!

14. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Ineke: hoe was echo?
    Angelica: is toch fijn ja, als je er samen voor staat!
    Oasis: welkom, wat een IUI-verleden al zeg, wist ik volgens mij niet eens van je! duimen dat dit helemaal goed gaat dus!
    Ivon: ja, dan zal je nu inderdaad wel 6,5wk zijn ongeveer. Hoop dat er een mooi hartje te zien is!

Ik ben wel blij dat ik dit topic heb geopend, mede omdat we anders steeds de IUI-ers confronteren met het feit dat het bij hun nog niet gelukt is. Ik zal daar voorlopig nog wel meeschrijven enzo, omdat je sommige meiden toch volgt, maar zal het jubelen en het zeuren voor hier bewaren!
    Morgen de hele dag de hort op, dus hoop donderdag veel te lezen te hebben ;)

Heb zojuist een vakantie geboekt voor komende week, zit nog te twijfelen over een annuleringsverzekering (reis kost best wat)... maar denk niet dat er iets heel ernstigs kan gebeuren waardoor ik echt niet zal kunnen gaan (of ik nou heeeeeel misselijk wordt of een miskraam krijg). Maar ik vind het wel spannend ;)

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @MilkHd...Hier ben ik dan...heb je uitnodiging gelezen. ;)
    Ik ben nu 7 weken zwanger, ook dmv IUI.

Heb gisteren de eerste echo gehad en het blijkt een tweeling te zijn. Vinden het helemaal geweldig!! :)

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Waar ga je trouwens naartoe wat vakantie betreft? Tja dit is idd een lastige keuze. Het is allemaal zo pril, dus kan me voorstellen dat je dan graag/liever thuis blijft voor áls er iets is.. ;) lastig!

17. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi hoi,
    de echo was SUPER vanavond! Morgen zal ik een fotootje plaatsen, m'n ventje is met de vaste pc aan het werken...
    Ons Prutsje is 10w3d oud (maar pas banner nog niet aan verandert misschien nog) en 3,5 cm groot!
    Het hartje ging flink tekeer, hij zwaaide met zijn armpjes en lag al flink te schoppen met zijn beentjes, echt een klein mensje al!

Binnen 2 weken mogen we voor de 12w combinatietesten (nekplooi en bloed). Dat is dan al de 4de echo en kan er niet genoeg van krijgen!

De geschiedenis: na 8 maanden zelf proberen aan de Clomid en zaadonderzoek... de maand daarna begonnen met IUI...
    Na 4 IUI's een laparoscopie gehad om beginnend endometriose te verwijderen en eierstokken 'proper' te maken. 5de IUI was raak!!!
    Echo's op 5w (BBZ opsporen) ; 6w (hartje) ; 10w

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland

WHAAAAAAAA tweeling geweldig. Ik mag het zeggen ik ben zelf een van een eeneiige tweeling. Oh geniet er van

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik heb om 11.30 mijn echo en ik hoop dat mijn kleine goed aan het groeien is geweest

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi lieve meiden!

Milk, goed idee! Meld me dan ook graag aan, al is mijn zwangerschap nog zo pril en onzekermakend....

Had hier gisteren een heeeeel verhaal opgeschreven, over mijn achtergrond enzo... Krijg ik een systeembericht ivm foutmelding. Alles kwijt! Nadeel als je niet eerst even in Word tikt..

Doe nu weer een poging, even snel, al Dongelend in de trein op weg naar een zakenafspraak... (hoor eigenlijk stukken door te lezen, dus ga strax gewoon een beetje bluffen!!!)...

Meiden met mooie Echo's: gefeliciteerd! Zelfs een tweeling, wow!

Even mijn verhaal (nogmaals ;) !)

Ben 33 jaar en vanaf mijn 30e zijn we bezig voor een klein wondertje. Het eerste jaar dachten we nog dat het niet lukte ivm ontpillen, het tweede jaar ging ik tempen... Het stomme was dat ik regelmatig ongie werd, maar de tempcurves waren echt onlogisch. Huisarts zei, nog even proberen... Maarv orig jaar dus toch naar gyn... Bloedonderzoek, zaadonderzoek en de hele mikmak: ovulatie-inductie werd geconstateerd en gelukkig waren de zwemmers van vriendlief in orde... Ben aan de clomid gezet en moest blijven tempen... Iedere keer zag er prachtig uit, goed slijm, goed ei... en aan de hand van temp werd eisprong geconstateerd... In aug HSG gehad, die er goed uit zag...Na 11 rondes vonden we het mooi geweest, al zei de gyn iedere keer dat er kansen waren.. (ik geloofde het niet meer!). We zijn naar het MCK in Leiderdorp gegaan, waar we supersnel terechtkonden. Zij hebben ons dossier bekeken en zeiden dat we gelijk voor IUI mochten; het 'kriebelde'bij ze, ze vonden dat we al lang genoeg wachtten! Ik kreeg spuitinstructie: Puregon en Pregnyl... 1e IUI, zag er goed uit... Alleen een hele korte Luteale Fase. IUI 2, utrogestan... Helaas, 2 eitjes, maar niet raak..
    Afgelopen ronde: 3e IUI, weer twee eitjes (en een kleine) en zie mijn banner!!!

Alleen waarom ik echt reuze onzeker ben, is omdat ik sinds zaterdagnacht (dus nu de 4e dag!) licht rood/bruin/roesig bloedverlies heb, iedere keer als ik naar de WC ga een paar drupjes en bij het afvegen.... Nu lees ik op internet dat dit een innestelingsbloeding kan zijn (maar is die innesteling dan niet allang geweest?!) of .... een aankomende VMK... In het begin had ik echt van die ongie-krampen, die worden wel minder... Gisteren een wat donkerdere KN 2 v 5 test, vandaag was-ie gelijk.... We hopen, bidden, duimen dat ons wondertje hard groeit en blijft zitten! Mar dat stomme roestige rood/bruin (welke kleur het ook moge zijn?!) maakt me zo onzeker! Gebruik de Utogestan nog steeds (3x per dag) en bij het inbrengen zie ik op de huls alleen maar bruinig - niet veel...

Maar goed, jullie begrijpen vast dat ik echt genieten nog zo moeilijk vind. Dus, opbeurende en bemoedigende woorden kan ik blijven gebruiken en ik zal jullie waarschijnlijk iedere keer spammen met mijn onzekerheid.... (sorry alvast!).. Tot ik meer zekerheid heb...

Wilde eerst geen banner maken, omdat ik dus zo bang ben dat het kleine frummeltje zich niet goed ontwikkeld...

Conform mijn cyclus ben ik trouwens nog nét in 2010 uitgerekend: op 31-12-2010!!! Ha ha!

Heb 18 mei de 1e echo staan.... Ik hoop echt dat ik die haal!!!

Nou meiden, lang verhaal geworden! Lees jullie graag weer vanavond! Pfffff vandaag naar de WC gaan wordt geloof ik weer een crime van onzekerheid vandaag :( (aanstellerige ik!!!)

Dikke knufs voor allemaal!!!

xxxx Juulz

Deel Deze Pagina