Moeders voor moeders: wie doet/deed er mee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wens09, 21 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Hoi!

Ik ben heel pril zwanger en heb me net opgegeven voor moeders voor moeders. Omdat de mmm (en dus de pregnyl injecties) me bespaart lijken te worden ben ik zo dankbaar en wil ik graag wat terug doen. Wie hebben er nog meer meegedaan en hoe is het bevallen? Waarom deden/doen jullie mee?

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier alle 5 de keren meegedaan.

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb vorige zwangerschap meegedaan en doe nu weer mee.
    Afgelopen maandag is ze geweest.

Kan helaas niet zo lang mee doen als vorige keer omdat de zomervakantie er precies in valt maar elke dag meedoen is er toch weer 1!

4. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Hier tweede zwangerschap meegedaan al vond ik het niet altijd een pretje en ook lastig als je 4 dagen per week werkt..maar netjes de 16 weken volgemaakt.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb alleen de 2e zwangerschap meegedaan. Bij mijn zoon was ik al 10-11 weken zwanger toen we erachter kwamen dus toen kon het niet meer.
    Bij de 2e dus wel meegedaan, ik vond het een kleine moeite. Alleen snachts plaste ik wel gewoon op de wc, had geen zin in gepruts met een kannetje midden in de nacht.
    Ik lees weleens dat vrouwen het heel erg vinden stinken, maar dat vond ik heel erg meevallen.

6. jeshh

jeshh Niet meer actief

Jazeker, ik deed mee. Een kleine moeite! Op het eind was ik het wel beu, maar omdat ik zelf ook Pregnyl heb moeten spuiten was dat een mooie motivatie om door te zetten.

7. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Bij de eerste en nu bij deze zwangerschap meegedaan. Deze keer vroeg begonnen en kan door tot 16 weken. Hoewel ik nu niet zo trouw ben hoor. Als ik werk doe ik er niets mee en thuis ook niet altijd. Soms gewoon te misselijk voor.

8. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ik doe ook mee, ik ben nu met de laatste week begonnen, en meegedaan vanaf 5.1
    Ik vang het op als ik thuis ben, maar werk 5 dagen in de week dus dan gaat het alleen om snachts/smorgens en savonds.

Ben ook wel blij dat het er bijna op zit ;)
    Maar heb het met alle liefde gedaan! Zelf veeeel pregnyl gebruikt!

9. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Beide zwangerschappen vanaf 4 weken zwanger! Kwam er met 3+3 achter en meteen opgegeven

10. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik heb het wel gedaan, maar ik vond het verschrikkelijk en heb de dagen afgeteld.
    Ik weet ook nog niet zeker of ik het een volgende keer weer zou doen, ik moest heel vaak naar de WC en elke keer hele kleine beetjes, ik vond het dan echt een gedoe.
    Ook werd ik helaas regelmatig beroerd van de lucht. :|

11. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik heb drie keer vanaf heel vroeg meegedaan, vierde keer niet omdat ik toen vond dat ik wel wat rust verdiende omdat ik zoveel moest overgeven en die lucht uit die bussen was elke keer een overgeef trigger.
    Niet geheel zonder schuldgevoel hoor. Maar aangezien alleen Nederlandse vrouwen hier al jaren voor plassen en in mijn geval er echt wat voor over moest hebben, denk ik ook wel van de vier 1 keer niet. Prima.

12. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Heb meegedaan, als je op zo'n makkelijke manier anderen kan helpen vind ik dat ik dat moet doen.
    Is een kleine moeite.
    Deed het wel alleen thuis en vond het niet heel fijn om te doen.
    Wordt nu nog steeds misselijk als ik de witte kannen zie.
    Was ook blij dat ik er vanaf was, maar zou het de volgende keer zeker weer doen!

13. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Ik doe ook mee, alweer een paar weken nu. Zelf heb ik ook pregnyl gebruikt in het verleden, dus vandaar ook de motivatie.
    Ik gebruikt alleen het kannetje niet.. vind het makkelijker om meteen in de fles te plassen. Scheelt ook weer spoelen want we hebben geen kraantje op de wc

14. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Ja wel meegedaan. Maar ook soms gewoon op het toilet geplast i.p.v. in dat kannetje. Op een gegeven moment was ik dat wel zat.

Zat wel te bedenken dat dat bedrijf echt veel geld moet verdienen. Krijgen gratis urine van vrouwen, daar maken ze een medicijn mee en dat wordt verkocht aan ziekenhuizen etc. Big business eigenlijk :rolleyes: O ja ze geven wel als bedankje een omslagdoek aan de moeders die meedoen. Maar dat zijn de kosten natuurlijk ook niet, haha.

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Deed mee want zelf ook hulp gehad. T is dat ik destijds thuis werkte en het kon doen, maar anders weet ik niet of ik het ook zo lang had volgehouden.
    Ik vond die flessen echt onwijs stinken. Deed echt een sjaal om mijn hoofd en deed het allemaal gefaseerd (kannetje omspoelen, open en dichtdraaien van de flessen) omdat ik mijn adem inhield en niet alles kon doen met 1 ademinhouding ;):roflmao:

16. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier alleen bij de eerste, bij de tweede al vrijwel vanaf begin misselijk geweest en wist nog van de eerste (waar ik nooit misseijk bij ben geweest) ik de lucht van de kan zo erg vond dat ik moest kokhalzen.

En we hebben hier niet echt n plekje waar je ze ongezien neer kan zetten dus zouden best in het zicht staan en dan weten mensen al dat je in verwachting bent voor we het wilden vertellen.

Had graag anderen wel willen helpen, en dat wilde ik dan doen door navelstrengbloed te doneren echter doen ze dat weer niet hier in het ziekenhuis.....

17. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Ik heb ook meegedaan. Kleine moeite voor iemand anders zijn geluk. Maar ik moet zeggen...vandaag zijn de laatste flessen opgehaald en ik vind het heerlijk! Geen stinkende flessen meer in mn badkamer en gewoon weer op de wc plassen. Maar ben blij dat ik mee kon doen.

18. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Leuk alle reacties! Lees veel over de stank :| Wat gek dat dat niet anders kan eigenlijk.. En moet je altijd 10 weken meedoen of kan dat ook minder? En als je echt hondsberoerd bent, kan je t dan tussentijds stopzetten?

19. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier helaas niet meegedaan. Ik woon in het buitenland en ze keken mij best gek aan toen ik vroeg of er zoiets hier bestond. :rolleyes:

20. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik had graag mee willen doen maar een beetje onhandig omdat ik de ene dag bij m'n vriend thuis ben en dan weer hier thuis. Bij mijn volgende zwangerschap ga ik er zeker aan mee doen. Vind het een super initiatief!

Deel Deze Pagina