Zwanger door spiraal heen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb een spiraaltje laten zetten na me bevalling. Dat was op 30 maart. Ik ben niet meer ongesteld geweest hierna en ben al de hele week bezig met testen.
    De ene keer is hij positief de andere keer negatief.

Nu is mijn vraag wie is er door een siraal heen zwanger geraakt?

2. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    hoi,
    ik ben niet zwanger door spiraal heen,
    maar heb er wel een gehad,
    bij mij verdween ook mijn menstruatie,
    maar dat klopt ook, sommige vrouwen hebben een heel lichte
    bloeding, en andere helemaal geen meer.
    En dat je toch positieve test heb, dan zou ik gewoon vragen om een bloedtest! dan weet je het zeker.
    succes

3. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    hmmm twee x sowwy

4. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    ik ben wel met mijn dochter waarschijnlijk zwanger geworden met spiraal.
    Want na het verwijderen werd ik ook niet meer ongi en op de echo bleek ik verder dan de datum dat ie is weggehaald.
    Voor mij maakte dat niks uit want ik haalde hem juist weg om zwanger te worden, maar dat lijkt me bij jou niet het geval.

Na mijn dochter weer een spiraal maar dit keer de mirena en toen werd ik ook niet meer ongi, maar dat kwam gewoon door het spiraal.
    Als ik jou was zou ik vragen om een echo, zeg gewoon dat je een posi test in handen heb gehad en dat je het zeker wil weten..... of wat mamainspé al zei een bloedtest.

Suc6

5. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    tjonge 3 x zelfs..... :( :confused:

6. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Laatst heb ik het ook gehoord van een vrouw met een gewoon (koperhoudend) spiraal. Bij de Mirena heb ik het nog niet gehoord.
    Maarja, geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig... :(
    Zou ff bij de huisarts vragen voor een bloedtest, die zijn heel nauwkeurig.

7. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    ik had bij de eerste keer ook een gewoon koper spiraal....
    tweede keer mirena, heb ik zeg 5 jaar geen enkel probleem mee gehad.. ( gelukkig :) )

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    aanstaande vrijdag moet ik naar de gyn.
    Want als er wel wat zit moet dat ding er zo snel mogelijk uit.
    Ik ben al 3 dagen aan het testen. 2x ochtend urine positief en 1 x negatief ook al 3 dagen aan het einde van de dag getest en daar komt ook posoief en negatief uit.

9. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Wat vervelend nu, al die wisselende testen.
    Idd moet het spiraal er uit als je zwanger bent, omdat het anders voor nare infecties kan zorgen. Hou er wel rekening mee dat er een grote kans is op een miskraam als ze het spiraal eruitgehaald hebben.

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Kan ik er dan beter vanuit gaan dat het kindje het eventueel niet haalt?

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    het kan ook zijn dat positief en negatief test door de hormonen in de mirena. Bij de dokter kunnen ze hem zo voor je verwijderen op een gewoon consult. Ik heb zelf ook mirena gehad en werd pas na 2 jaar niet meer ongesteld. Kan het bij jou niet komen omdat je niet lang geleden bevallen bent?

Je kindje kan het best redden hoor, mijn collega had hetzelfde probleem, maar bij haar was de spiraal gewoon eruit gekomen ongemerkt en zo was ze zwanger geworden

12. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    @Fleur: Bij de collega van @Peetje24 was de spiraal er vanzelf uitgegaan, en daarna is ze zwanger geraakt (als ik t goed begrijp).
    Als de spiraal eruit gehaald wordt omdat er met spiraal een zwangerschap is ontstaan, kan nadat het spiraal verwijderd is, een miskraam in gang worden gezet. Die kans is best groot, dus ik zou nog even nergens van uitgaan. Maar je hebt gewoon geen keuze, die spiraal moet er in zo'n geval uit. Wacht eerst vrijdag maar af, stapje voor stapje.
    Sterkte!

13. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Oja, en de test kan niet positief zijn door de hormonen in de Mirena, want daar zit progesteron in, en de zwangerschapstesten reageren op het zwangerschapshormoon HCG.

14. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    euh ja sorry, dat klopt zij was de spiraal verloren. Hij zat er niet meer in.

15. Emmi

Emmi Actief lid

13 mei 2007
    138
    0
    16
    hoi

ik ben ook zwanger geraakt door de spiraal heen. mij hadden ze verteld dat ik mijn spiraal er moest uithalen anders maakte ik kans op een miskraam en dan was er een andere dokter en die zij dat het geen kwaad kon als het erin bleef. deze dokter vond mijn spiraal niet terug (heeft er ook niet echt zolang achter gezocht) ik heb uitendelijk toch een miskraam gehad was 14 weken. weet natuurlijk niet wat juist de oorzaak was. volgens mij heb je minder kans op miskraam als je het eruit laat halen. De dokter die ik had was echt niet zo goed(had bij hem ook een raar gevoel,hij was ni zo vriendelijk). toen ik mijn miskraam kreeg hebben ze me in dat ziekenhuis gewoon weg gestuurd niet eens onderzocht. ben dan naar een ander ziekenhuis gegaan en daar hebben ze me wel geholpen en daar zeide ze dat de oozaak van mijn miskraam de spiraal kon zijn die er nog zat.
    maar als je zwanger bent vraag dan raad aan je dokter

16. Emmi

Emmi Actief lid

13 mei 2007
    138
    0
    16
    hou je me op de hoogte?

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Vanmorgen bij de gyn geweest en ja hoor ik ben zwanger. Het was even schrikken maar we zijn er heel erg blij mee.

Ik ben op 4 jan uitgerekend en het word een keizersnede met 38 weken omdat er minder dan een jaar zit. Dus ik beval 2x in 1 jaar tijd.

18. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    dat zal wel even schrikken zijn geweest!
    toch gefelicteeed zeg!

19. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    gefeliciteerd!

20. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    woww, fijn dat je zo snel weet hoe of wat...
    Gefeliciteerdt met jullie zwangerschap

Deel Deze Pagina