Hematoom tijdens zwangerschap, hoe ging de zwangerschap daarna?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kwebbel, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Even kort mijn verhaal: Wij hebben 2 kinderen.
    De eerste zwangerschap verliep helemaal volgens het boekje.
    Maar tijdens de 2e zwangerschap kreeg ik in week 10 een hematoom en heb ik superveel bloed verloren.
    Tot week 20 verloor ik bloed en heb ik plat gelegen.
    Ook heb ik 3 miskramen gehad.
    We zijn er nu nog niet aan toe maar 'een derde' blijft ons wel bezig houden.
    Wij durven het eigenlijk niet aan omdat we bang zijn om weer miskramen te krijgen. Maar vooral voor weer een spannende zwangerschap met de kans je kindje te verliezen.
    Wie heeft er ook een hematoom gehad en weet of de kans op weer een hematoom tijdens een volgende zwangerschap groter is?

2. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Hoi,

Je hebt al heel wat meegemaakt! Ik snap dat je aarzelt over nr. 3.

Ik ben nu zwanger van nummer 3 en heb bij nummer 2 ook een hematoom gehad (3x het formaat van de baby, veel bloed verloren, pas bij 30 weken was de hematoom opgelost). In tegenstelling tot jou heb ik geen miskramen gehad (maar wel weer een bbz). Mijn gyn vertelde me dat er geen verhoogd risico is op weer een hematoom, maar het kan natuurlijk zijn dat dat per persoon verschilt. Is daar in het zh niets over gezegd? Anders nog eens een afspraak maken om het te bespreken?

Sterkte met de beslissing!

3. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Hatsie. Bij mij is het hematoom tot het eind blijven zitten, maar het vloeien stopte met 20 weken.

Wij zijn inderdaad nog van plan om dit aan een gynaecoloog voor te leggen. Sowieso weten we dat we verhoogde kans op miskramen hebben en ik weet niet of ik dat allemaal nog een keer door wil maken.

Deel Deze Pagina