Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.. Zelf ben ik erg muzikaal. Ik speel meerdere instrumenten en ik zing. Dit heb ik tot nu toe ook mijn hele zwangerschap gedaan. Als het goed is zou de baby mij nu al een tijdje moeten kunnen horen. Hebben jullie ook speciale liedjes die jullie zingen of muziek die jullie luisteren tijdens de zwangerschap. Zo ja welke nummers en doen jullie wel eens een koptelefoon op de buik? Herkende de baby na de geboorte ook een bepaald liedje?
Toevallig vroeg ik me dit ook vandaag af. Ik vind t zelf heel onwerkelijk om tegen mijn buik te praten of te zingen dus dit doe ik vrijwel nooit maar als mensen goede ervaringen ermee hebben of met het luisteren naar bepaalde muziek kan ik ook wel een poging wagen lees even mee
Mijn mannetje reageert goed op klassieke piano muziek. Het word afgeraden om koptelefoon op buik te zetten of telefoon tegen buik aan. Gewoon naast je buik is prima want vruchtwater is ook een soort versterkertje Als ik muziek opzet dichtbij buik en zelf rustig op de bank lig begint meneer te trappelen Ik ben wel van plan een paar nummers vaker te laten horen. Kijken of hij na de bevalling ook daarop reageert.
Ik speel gitaar en soms beetje bas, meestal reageert beeb wel als ik speel Mn man zingt ook wel eens liedje tegen mn buik, heel lief! Ben erg benieuwd of hij straks liedjes of gitaar herkent. Zou het erg leuk vinden als hij ook muzikaal wordt!
Ik zing vaak liedjes voor haar en ze hoort veel dezelfde muziek. Ik ben heel benieuwd of ik haar na de geboorte ook kan troosten met diezelfde muziek. Naar mijn idee wordt ze er wel rustig van als ik zing of muziek aan zet. Ik leg 's avonds af en toe een telefoon met slaapliedjes naast m'n buik haha. Maar ja dat zal meer voor het idee zijn als dat ze er echt wat van merkt misschien.
Mijn baby reageert heel actief op muziek. Nu ben ik een muziek liefhebber dus luister veel muziek. Het is een hele drukke buikbaby. Maar als ik onze dochter naar bed breng (normaal wordt ie mega druk als ik ga liggen) en ik begin te zingen (ik zing altijd 4 standaard liedjes voor haar sinds ze is geboren) wordt de baby heel stil en rustig. Vaak op hikken na.. haha. Als ik op bed lig en de baby is "te actief" zing ik vaak ook wat. Geloof het of niet vaak wordt het dan rustig. Vind het heel speciaal voel al echt een band zo.
Wat grappig Maarrt dat je al echt contact kunt maken met je baby op die manier. Ik merk daarin nog geen patroon. De ene keer als ik muziek maak is de baby stil en de andere keer trapt hij hard. Ik ga maar eens kijken of ik respons merk als hij bijvoorbeeld heel druk is en ik ga dan bewust muziek maken.. Ben benieuwd..
Mjjn man speelt piano en heeft bij m'n vorige zwangerschap veel veel gespeelt vooral klassieke muziek. nu is mijn zoon ontzettend fan van piano en zowieso muziek vooral klassiek. Het zit misschien zowieso in z'n genen maar denk dat het zeker heel belangrijk is en het al veel invloed kan hebben op een baby.
Ik zeg zeker doen!!! Ik begin er nu ook weer een beetje mee, maar merk bij deze uk nog niet echt dat ze erop reageert, maar mijn placenta ligt nu ook voor dus het voelt sowieso anders. Bij m'n eerste daarentegen heb ik heel veel gezongen, z'n muziekdoosje op m'n buik gelegd en slaap zacht van Marco Borsato (cd van woezel en pip) laten horen. Vooral op het laatste reageerde hij in m'n buik, als baby zijnde en ook nu nog heel sterk! Hij wordt er ook echt helemaal rustig van. Hij vraagt nu zelfs heel vaak of ik slaap zacht voor hem wil zingen als ik hem naar bed breng <3
Als ik het muziekknuffeltje voor de baby's afspeel en op mijn buik leg volgen er meestal wel schopjes, zo schattig!
Grappig, bij mij reageerde de baby alleen op stemmen. Vergaderingen, lessen. Werd ze druk. Muziek vond ze lange tijd ook niet echt prettig na de geboorte. Van klassiek werd ze beetje sip. Inmiddels helemaal veranderd, met een jaar danste ze en neuriede ze mee. Maar op heel eigen voorkeuren... Niet mijn muziek.