geen hartactie, beetje hoop gezocht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mistimon, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mistimon

mistimon Actief lid

18 jul 2006
    214
    0
    0
    Hoi meiden,

In het kort, ben gister voor de eerste echo geweest (volgens laatste menstruatie 27-10 zou het vruchtje 8 weken en een paar dagen zijn. Je raadt het al, geen hartactie..of niet overtuigd. )
    Maar nu had ik dus een negatieve test een week voordat ik de positieve in handen had. Knallertest op 6 december.
    Kan het zijn dat ik dus pas 6,5 week ben? Al zou het hartje dan ook al moeten kloppen toch?
    Ik vond de inwendige echo van slechtere kwaliteit dan uitwendig trouwens.
    Mag pas over 2 weken weer komen.
    Kan iemand met me meedenken of positieve ervaringen vertellen aub?
    X

2. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom maak je geen afspraak bij een echobureau? Moet je wel zelf betalen volgens mij maar dan hoef je niet 2weken te wachten. Beetje vreemd vind ik het dat je zo lang moet wachten.
    Sterkte!

3. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Mistimon: heb jij een regelmatige cyclus? Zo ja, dan moet je nu ruim 8 wkn zwanger zijn. Het hartje moet (tot zover ik heb begrepen) vanaf de 6e week beginnen te kloppen...ik ben bang dat geen of niet overtuigende hartactie in dit stadium geen goed teken is...wanneer heb je de volg echo?

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik dacht bij de tweede ook al 8 weken te zijn, maar bij de echo was geen hartsactie te zien. Ik mocht een week later terugkomen en toen was er een mooi kloppend hartje te zien. Er is dus nog zeker hoop.

5. mistimon

mistimon Actief lid

18 jul 2006
    214
    0
    0
    Ik ben al een beetje aan het rondkijken betreffende echo bureaus, misschien dat ik toch even ga rond bellen, bedankt.
    Ster, dank je. Kan me voorstellen dat jij ook even flink in de stress hebt gezeten. Laten we het hopen.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Das onzin. Ik was ook altijd regelmatig: 28 dagen precies. Maar alle 3 de zwangerschappen een week teruggezet. Mijn eisprong is pas op dag 21/22 ipv rond dag 14, wat gebruikelijk is.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Een hartje gaat kloppen bij 5.4. Wanner dit op de echo te zien is is afhankelijk van dag van innesteling, plaats van innesteling en kwaliteit vd echo apparatuur. Als je 8 weken bent verwacht je dus wel een hartactie... Uitgaande van een regelmatige cyclus zou ik rekening houden met slecht nieuws..
    Duim voor je dat je eitje later gesprongen is en je dus minder ver bent.

8. mistimon

mistimon Actief lid

18 jul 2006
    214
    0
    0
    Als mijn cyclus als "normaal" was geweest had ik de eerste keer al positief moeten testen. Dat was niet het geval. Probeer me vast te houden aan de gedachte dat gewoon alles laat was. Geen bloed is goed... toch?

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Stel je was 6 dec 4 weken zwanger, zou je op je echo ook al 7 weken moeten zijn.

Sterkte en succes met wachten, hopelijk goede afloop

10. Henriette11

17 mrt 2014
    26
    0
    0
    Groningen
    Mijn laatste menstruatie was 24 oktober.
    21 november had ik 5 dagen voor nod een positieve test. (Heb cyclus van 34 dagen dus had 26 november pas mogen testen)

Ik heb vervolgens een echo gehad met 5.5 weken... geen baby te zien, alleen vruchtzakje van 5.5 weken.
    Met 6.5 een echo gehad waar een mini baby op te zien was met hartactie.
    Vandaag ben ik 8.6 dagen zwanger... met een cyclus van 34 dagen klopt dit precies.

Als jij pas begin december positief hebt getest dan heb je waarschijnlijk een late eisprong gehad en een late innesteling... alleen zou je dan denk ik rond deze termijn al wel een hartje moeten zien. In elk geval veel sterkte eb succes. Hopelijkweet je gauw meer xx

11. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Hé jakkes wat een spanning. Ik hoop dat je snel iets weet en ik duim voor je dat het goed gaat! Sterkte!

12. mistimon

mistimon Actief lid

18 jul 2006
    214
    0
    0
    Dankjewel meiden. Ik moet wel zeggen dat ik niet veel vertrouwen had in de verloskundige (ze was een vervanger, jong ook) en er was een vruchtje te zien , tegen de baarmoederwand bij een uitwendige echo (ik zag ook een wit stipje?). Ze was niet erg tevreden. Ze heeft daarna nog inwendig gedaan, voor mijn idee heel voorzichtig en daarop kon ik nauwelijks het vruchtje zien. Ze heeft het wel berekend op bijna een cm- maarja lees ook dat dat niet veel zegt op deze termijn. Hopelijk maandag wel hartactie!

13. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik denk dat rond deze termijn je wel een mini garnaaltje had moeten zien met hartslag afgaande je knal test op 6 dec. Ik had 21 dec een echo laatste menstruatie was 29 oktober met een cyclus van 28 dagen en daar was een klein bolletje met stompjes te zien en duidelijke hartactie. Bij mij werd direct een inwendige echo gedaan omdat ik officieel 7 weken en 4 dagen zou zijn. Wel vreemd dat je vk een inwendige echo maakt waar zo weinig op te zien was. Normaal zou een inwendige echo een beter beeld geven. Ik heb een hoop gekke dingen hier voorbij zien komen dus wie weet ligt het aan de vk die de echo maakte. Sterkte met afwachten!!! Misschien een week eerder om een echo vragen bij je vk?

14. aninaja

aninaja Niet meer actief

Ik had met 7 weken een uitwendig echo en er was een duidelijke vruchtje en hartactie.

Ik wil je sterkte wensen met het afwachten..

15. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Hier met 8+4 alleen een zwangerschapsting dus ook geen hartactie te zien en toch is mn zoontje inmiddels 14 maanden geweest 😁

De reden die hiervoor is gegeven is dat mijn baarnoeder erg diep ligt dus dat ze het biet goed hebben kunnen zien.

16. mistimon

mistimon Actief lid

18 jul 2006
    214
    0
    0
    Er was op de uitwendige echo ook een garnaaltjes te zien, ongeveer 1 cm. Inwendig gewoon niet veel te zien. Nog 2 dagen wachten, nog steeds super zwanger !

17. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier een echo gehad met 7 weken in het ziekenhuis. Als ik bij de verloskundige was geweest hadden ze nooit het kloppende hartje gevonden dat weet ik zeker. Gyneacoloog is lang beaig geweest twijfel twijfel tot ze de bloedfunctie aanzetten. Toen was er een mooi rood stipje te zien van het hartje.

18. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

1 cm komt overeen met ongeveer 6 weken ;)

Ik hoop dat je idd een late innesteling hebt gehad. Maar 2.5 week verschil is wel heel veel....

19. mistimon

mistimon Actief lid

18 jul 2006
    214
    0
    0
    Zooo blij en opgelucht.
    Ongeveer 8 weken, 3 dagen en duidelijk hartje gezien.

20. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Wat fijn!!! :D

Deel Deze Pagina