zwanger, en nu bellen? of na t weekend?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door girl21, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

ik ben er pas achter dat ik zwanger ben, maar wanneer moet ik de huisarts/verloskundige bellen voor de erste afspraak/intake?

was van plan om as maandag te bellen..of kan ik beter eerder of later bellen?

2. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Daar zijn niet echt regels voor ;) Bij de eerste belde ik ook direct na een positieve test en bij de tweede pas na 7 weken. Meestal krijg je de intake rond negen weken.

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Gefeliciteerd, er zijn inderdaad geen regels voor. Je mag bellen, maar je kunt ook best nog wel even wachten.

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Allereerst: gefeliciteerd!

Sommige praktijken willen pas gebeld worden met 6 of 7 weken. Dat staat wel eens op hun site. Zou dus even de praktijk opzoeken waar je wilt gaan aanmelden of er iets opstaat.

5. girl21

girl21 Niet meer actief

had al even gekeken maar volgens mij hebben ze hier geen site haha maar goed dan ga ik op mn gevoel maf en bel ik als ik zin heb volgende week haha

bedankt voor de reacties!

6. girl21

girl21 Niet meer actief

heb toch nog hun site gevonden, ze willen dat ik in week 7 of 8 bel.. dus helaas ik moet nog even wachten...

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Inderdaad bij mij ook met 6 weken een afspraak gemaakt voor wanneer ik 8 weken was. Ik belde mijn huisarts en de assistente zei dat zij er helemaal niks meer mee doen... Toen ik vroeg of ik dan geen bloedtest of iets moest komen doen zei ze dat als ik een positieve test had dat het goed was, omdat ze zelf dezelfde testen gebruiken.. Dus wat ik eigenlijk zeggen wil: Van harte gefeliciteerd en ga lekker genieten die paar weken is echt zo voorbij! :D

8. girl21

girl21 Niet meer actief

genieten dat komt wel goed!

maar ga denk ik in week 6 of 7 bellen, want 8 week duurt me te lang haha denk dat de afspraak sowieso in week 8 valt, maar dan heb ik t idee dat i toch iets meer kan doen dan alleeen wachten...

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Gefeliciteerd!

Op de site van de VK hier staat "zodra u zeker weet dat u zwanger bent, mag u bellen om een afspraak te maken voor een intake"
    Dussss.... ik bellen met 4 weken en 3 dagen... wat denken jullie? Vragen ze "hoe lang bent u zwanger?" "Oh, bel dan volgende week donderdag maar terug" Ruim een week later dus.... wat een domper vond ik dat :(
    Nu moet ik nog 5 dagen wachten, maar ik weet nu al dat ik dat niet kan... ik wacht hooguit nog 3 dagen.

Groetjes Cynthia

10. girl21

girl21 Niet meer actief

ja best raar he... je bent zo blij, je wilt meteen bellen...

nou goed ik kijk het wel effe aan wanneer ik bel maar ik vind week 8 nog wel errrrug ver weg hoor :p

Deel Deze Pagina