Te groot !

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kokosnootje, 24 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kokosnootje

8 aug 2016
    71
    4
    8
    NULL
    NULL
    Oke dus ik ben nog maar 6 weken zwanger (joepieee!!)
    Alleen maak me zorgen..

Ik ben een topsportster en heb qua lichaam een sportieve bouw.
    Ik heb vernomen dat het normaal is als je last heb van je darmen en een "darmbuikje" heb alleen wat mij zorgen baart is het feit dat ik bu bij 6 weken opeens een buikje heb alsof ik 3/4 maanden zwanger ben !

Is dit normaal ? Zijn dit mijn darmen of wat ? Het is gew echt niet normaal en als ik in de spiegel kijk zou je serieus denken dat ik langer zwanger ben

Nogmaals is dit normaal ? Want bij 6 weken zou je nog niks moeten zien/merken van buiten toch ???

2. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    #2 Noa2013, 24 aug 2016
    Laatst bewerkt: 24 aug 2016
    Hm ja het schijnt inderdaad wel te kunnen ja. Bij mijn laatste zwangerschap zag je het ook al met 6 weken, maar ik ken ook wel iemand die bij de eerste met 6 weken al een buikje had. No worries dus :) Als je 'groot begint' stagneert t na een tijdje en uiteindelijk word je niet dikker dan iemand die klein begint.

3. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Alles ligt overhoop he, darmen worden alle kanten op geduwd. Kan best dat het straks weer wat wegtrekt hoor😉

4. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik had ook al met 6w een buikje. Komt door je darmen, ik kwam er toen later die week ook achter dat ik verstopt zat en heb toen uiteindelijk 10 dagen niet kunnen poepen. Ja, toen had ik echt een flinke buik. Daarna gewoon weer weggegaan tot platte buik en pas toen weer gaan groeien. Kilo's bleven er echter wel aanzitten...

5. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Wat hierboven al is gezegd :), je darmen doen soms gekke dingen nu, waardoor je buik uit kan zetten. Komt goed, en kun je vast wennen aan een buikje haha ;)

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Zoals hierboven aangegeven is dit heel normaal. Ik denk dat het inderdaad je darmen zijn, je kindje kan het in ieder geval niet zijn want die is nog hartstikke klein:D

7. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik moest, bij deze zwangerschap, al vanaf 7 weken zwangerschapskleding dragen. Mijn buik was al zo groot dat ik niet meer in mijn gewone kleding paste. Ik zag er ook dadelijk heel erg zwanger uit, maar nu heb ik de indruk dat mijn buik, gelukkig, wat minder snel groeit.
    Het kan dus wel. Misschien ook omdat je een sportief figuur hebt dat het vlugger opvalt?

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Heel normaal. En logisch ook als je bedenkt hoeveel meter darm je in je lijf hebt. Als dat allemaal wat opzwelt onder invloed van je hormonen, heb je zo een buik....

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ja had ik ook. Ik was de eerste 8 weken zelf al 5 kilo (!) aangekomen. Nu ben ik 30 weken zwanger en zijn er verder nog 'maar' 8 meer bijgekomen. Kan in het begin dus verrassend snel gaan..

10. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ja had ik ook. Slank gebouwd, platte buik maar vanaf 5/6 weken zwangerschap zag je echt een buik. Nu met 29 weken os het denk ik volgens de norm.

11. bluebelleke

bluebelleke Actief lid

8 apr 2013
    338
    9
    18
    Vrouw
    Belgie
    Hier ook slank en zo'n gezwollen buik. Als ik een kleedje aan heb zie je duidelijk een buik...erg lastig als je het nog aan niemand wil vertellen;)
    Darmen...Maar ik denk ook dat het deels komt door de spieren die slapper worden door de hormonen.

Deel Deze Pagina