Momenteel studeer ik een hbo thuisstudie toegepaste psychologie. Daarnaast werk ik twee ochtenden. Het betreft het schoonmaken van gehele huizen dus badkamers en dergelijke poetsen, stofzuigen, dweilen enz. Nu vraag ik me af wanneer het verstandig is ongeveer te stoppen. Meestal is zwangerschapsverlof zes weken voor de uitgerekende datum en vanaf 4 weken verplicht. Aan de ene kant werk ik maar 2 ochtenden aan de andere kant is het lichamelijk wel best zwaar. Dit is mijn eerste zwangerschap dus ik vind het heel moeilijk in te schatten hoe lang ik door zou kunnen gaan. Ik ben uitgerekend op 20 april. Iemand advies of ervaringen?
ik werk in de zorg dus ook lichamelijk zwaar. ik zou tot 6 weken voor blijven werken. maar mijn lichaam heeft heel duidelijk aangegeven dat het niet ging en werk nu dus nog maar halve dagen. voor nu nog steeds het plan om tot 6 weken voor door te gaan dus luisteren naar je lichaam denk ik?
Dat ligt echt aan hoe het met jou en je lijf gaat! Ik was samen met een collega zwanger toen ik in de zorg werkte. Zij werkte tot 33 weken door en ik viel bij 22 weken al uit. Hou rekening dat je vanaf ongeveer 20 weken wat rustiger aan gaat doen, maar genoeg vrouwen kunnen dan gewoon nog wel huishouden en werken, anderen niet door bekken instabiliteit of hoge bloeddruk oid.
Ik probeer altijd om 36 weken. Ik ben verzorgende dus lichamelijk zwaar werk. En lukt het niet tegen die tijd dan is het jammer.. dan stop ik eerder maar het is bij mijn voorgaande zwangerschappen gelukt..