ziek door zwangerschap en vakantie

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door boogschutter88, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Hallo,

Vanaf 1 juli ga ik de ziektewet in, door mijn werk omstandigheden mag ik niet meer werken en mijn werkgever kan geen vervangend werk bieden.
    Hierdoor moet ik de ziektewet in. Alleen vroeg ik mij af, mag ik dan op vakantie gaan? Of wordt mijn uitkering dan stop gezet?

Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Boogschutter,

­Je informeert naar de regels voor het op vakantie gaan tijdens je Ziektewet-uitkering.

Je mag tijdens een Ziektewet-uitkering natuurlijk ook genieten van een vakantie. UWV verlangt wel van je dat je de vakantie doorgeeft. Je mag dat met een brief doen, maar het kan ook via UWV telefoon 0900-9294. Als je naar het buitenland gaat doe je dit minimaal 2 weken voor je vertrek.

Ben je nog in dienst bij je werkgever tijdens je Ziektewet-uitkering? Dan overleg je ook je vakantie met je werkgever. Je ziekmelding bij UWV hoeft voor een vakantie niet beëindigd worden.

Actuele informatie over het melden van je vakantie vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en (misschien) een fijne vakantie.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Dus er komen geen consequenties doordat ik op vakantie ga, dat ik minder geld krijg? Is het ook heel erg als het niet 2 weken van te voren wordt gemeld?

Bedankt voor u snelle antwoord.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Boogschutter88,

Het heeft voor je Ziektewet-uitkering geen financiële gevolgen als je op vakantie gaat.
    Meestal ligt het maximum hiervoor op 4 weken. Als je naar het buitenland gaat dien je dit echt 2 weken van te voren aan ons door te geven.

Lukt dit echt niet? Geef je vakantie dan in ieder geval telefonisch door zodat je kunt overleggen of het akkoord is. Er kan namelijk een afspraak voor je ingepland staan.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina