Hey hallo... Ik vraag me af hoe andere meiden/dames met adhd in combinatie met borderline omgaan met hun zwangerschap. Ik heb zelf deze stoornissen, alhoewel het sinds dat ik zwanger ben qua adhd heel goed gaat! Heb weinig last van bewegingsdrang, maar af en toe wel erg chaotisch, maar komt misschien ook door alle info en dergelijke wat zo nu en dan toch een beetje overweldigend is. Van de bps heb ik alleen wat last van super wisselende stemmingen. Ik ben soms wel bang wat er gebeurt met mij na de bevalling, of dat ik dan niet super depressief ga worden ofzo. Maar ja dat is gewoon een kwestie van goed voorbereiden op de bevalling en afwachten denk ik. Zijn er hier trouwens ook meiden die tijdens die zwanegrschap nog medicatie gebruikt hebben of gebruiken? Zoals anti-depressiva of ritalin en dergelijke? Ik zelf wist niet dat ik zwanger was tot ik na 14 dagen maar eens een test deed ( was onregelmatig ongesteld ) en die was dus positief, maar heb in die twee weken wel ritalin gebruikt. Ben nu wel extra onder controle ben gynacoloog en heb aanstaande woensdag een intake gesprek voor eventueel prenataal onderzoek... Dus erg spannend allemaal! Nou ik vroeg het me dus af... :-D doei doei marije
Hey Mamadesi, Allereerst gefeliciteerd!!! Ik heb ook adhd en ben nu zwanger van de 3e. De eerste keer slikte ik ook ritalin toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, zodra ik het wist ben ik gestopt. Mijn dochtertje is gelukkig helemaal gezond. Ik heb zelf ook veel minder last van de adhd als ik zwanger ben. Voel me veel minder onrustig. Ik heb zelf nooit medicatie tijdens de zwangerschap gebruikt, dat risico wilde ik gewoon niet nemen. Liefs Elea