Zwanger en afvallen door normaal gezond eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cizmo, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hallo dames,

Ik ben heel pril zwanger van mijn tweede. Sinds november 2013 ben ik met ups en downs aan het afvallen. Ik ben nu wel 15 kilo lichter dan toen. Nog steeds heb ik 13 kilo overgewicht, maar das gelukkig een stuk minder dan 28 kilo overgewicht! Ook ben ik 11 kilo lichter dan toen ik bijna 2 jaar terug zwanger werd van mijn zoontje. Ik ben daar heel blij om.

Om af te vallen hoef ik niet zoveel te doen. Af en toe wandelen en verder weinig snaaien. Ik eet 's morgens optimel yoghurt met cruesli, 2 appels (of ander fruit), 4 boterhammen met beleg als kipfilet of ham en avondeten. Bij het avondeten eet ik ook wel eens een patatje maar meestal dingen als nasi, pasta, of aardappeltjes vlees en groeten. En dan ook wel een goed bord vol. Ik denk dat ik dan toch afval omdat ik te dik ben.

Ik zou normaal gesproken dus wel afvallen als ik eet wat ik hierboven schrijf. Ik lees alleen overal dat afvallen tijdens de zwangerschap niet goed is.

Moet ik nu dan elke dag chocolade, snoep en taart gaan eten om te voorkomen dat ik afval? Of zal ik gewoon doorgaan zoals hierboven beschreven en dan misschien nog wat afvallen? En ieder geval zorgen dat ik nooit honger heb. Zoals 's avonds nog een extra stukje fruit eten of een keer 5 boterhammen als ik extra trek heb.

Ik wil namelijk niet snoepen en aankomen. Ik snap ook wel dat ik geen crashdieet moet volgen, maar dat doe ik dus ook nooit.

Heeft iemand tips en/of ervaring?

2. ChantalvdPol

ChantalvdPol Actief lid

19 mrt 2014
    200
    0
    0
    Op de site van voedingscentrum staat beschreven wat je als zwangere mag eten per dag.
    En dat valt reuze mee hoor, je mag meer eten dan je zelf denkt :)

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik denk dat je gewoon goed bezig bent. je eet gezond, gevarieerd en op tijd. als je dan afvalt, maakt dat niet zo uit. er zijn ook zat vrouwen die zichzelf leeg kotsen door HG, en die vallen ook af. daar kun je niks aan doen! lekker doorgaan zo!

4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik wens je een hele fijne zwangerschap!

En nee, je hoeft nu niet ineens veel meer te gaan eten en zeker geen chocola, taart en snoep extra. Daar hebben jij en je baby echt helemaal niks aan. Eet gewoon lekker en gezond. Dus zoals je nu doet :) Misschien wat vaker vis op het menu ;)
    Je bent niet aan het crashdiëten, maar beweegt wat meer en eet beter. Twee stuks fruit is genoeg. Als je trek hebt kan je een extra boterham nemen, of tussendoor wat groete (snoeptomaatjes, komkommere, paprika, wortel of zoiets) of een cracker.

5. amaryllis1986

amaryllis1986 Actief lid

30 jul 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat je op de goede weg bent met je voeding. Dat je afvalt, door normaal te eten maakt volgens mij niet zoveel uit. Volgens mij gaat het er meer om dat iemand niet aan bijvoorbeeld een Cambridge dieet gaat tijdens de zwangerschap.

Ben tijdens mijn zwangerschap juist door de diëtiste op dieet gezet vanwege mijn zwangerschapsdiabetes. Ben normaal gesproken niet te dik, maar wel een echte snoeper. Alle zoetigheid moet ik nu zoveel mogelijk laten staan en nu vooral gezond eten, waardoor ik ook nog helemaal niks ben aangekomen tijdens deze zwangerschap.

6. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt niet zo veel extra nodig, dus ik zou het beperken tot een keertje zin hebben in chips en dat dan ook pakken, of zo. Of een extra boterham als je nog honger hebt.

Wel ontzettend knap van je hoor! Mij is het niet gelukt helaas, ik ben veel en snel aangekomen tijdens de zwangerschap (eet mij dan ook een ongeluk, toegegeven).

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wat je nu doet klinkt goed!;)
    Gewoon niet snoepen en voor de rest een paar keer per dag kleine beetjes eten om het honger gevoel te onderdrukken..

Gefeliciteerd en succes!

8. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Bedankt voor jullie reacties meiden!

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ook als je alleen gezond eet en zo hoopt af te vallen, wordt er (als je eerst heel veel at) veel vet afgebroken. Bij de afbraak van dat vet, komen er schadelijke stoffen vrij die niet goed zijn voor het kindje.

Eet dus gezond maar ook echt genoeg zodat je niet of maar een klein beetje afvalt.

10. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    dat is inderdaad waar ik bang voor ben. Al hoop ik het ergste te hebben gehad omdat ik natuurlijk al 15 kilo kwijt ben sinds november. Ik ga me in ieder geval niet richten op afvallen, en proberen ook niet aan te komen.

11. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Ik heb ook overgewicht. Mijn gyneacoloog zei dat als ik door gezond eten/bewegen langzaam toch wat gewicht verlies dat niet erg is.

12. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    mooi! Als de gynaecoloog het zegt dan ga ik daar vanuit! Ik ga dus lekker door zoals ik wilde.

Deel Deze Pagina