Hallo Allemaal, Echt heel erg bedankt voor jullie bemoedige woorden. Hier heb ik zeker wel wat aan. Wel ben ik nog erg angstig en somber door alles Ik weet niet zo goed hoe ik me moet houden omdat ik merk dat ik sinds de dokter een beetje een terugval heb gekregen. Ben echt bang er heen te gaan maar ik moet en ga ook. Gelukkig gaat mijn verloofde mee en mijn vriendin. Die vriendin heeft zelf pas een kindje van 5mnd oud en ze wil me graag helpen met alles daar ben ik heel blij mee. Ook hebben we al afgesproken dat ik vanaf de ingang in een rolstoel ga zitten zodat ik zelf niet hoef te lopen. Ja klinkt missschien overdreven maar als ik totale paniek heb klap ik dicht en durf niet meer te lopen. Heb de gynaecoloog(had de receptie van die afdeling aan de lijn) gebeld en mijn situatie uit gelegd. Ze vertelde me dat ze er voor gaat zorgen dat als ik moet wachten in een apparte ruimte mag zodat ik niet bij al die mensen zit. Ook melde ze me dat het onderzoek niet langer is dan 10/15 min en ik in goede handen ben daar en het er erg gezellig is. Dat stelde me een beetje gerust. Ben alleen vergeten te vragen of ze ervaring hebben met mensen die agorafobie (straatangst/paniekaanvallen)hebben. Wat wel leuk is dat ik een echo krijg en de foto mee naar huis mag nemen Best wel eng hoor we krijgen namelijk ons kindje voor het eerst te zien. Heel appart lijkt me dat en meteen is alles zo echt dan he. Echt ik hoop dat ik het ga redden om er heen te gaan. Ik ga zo en zo maar ik bedoel eigenlijk dat ik hoop dat ik niet teveel paniek heb daar. Hahaha ik ga weer lekker he sorry Groetjes, Patricia
spannend hoor, die erste echo, die is zo leuk. echt een bevestiging van je zwangerschap! fijn dat je zoveel steun krijgt en dat de gyn zo met je mee denkt. Als je straks weer thuis bent na de echo kun je zo trots op jezelf zijn! én je hebt je frummeltje voor het eerst mogen zien en dat is zo mooi! laat je weten hoe het was?!
Hoi Patricia Ben trots op je ik weet hoe moeilijk het is en wat ik een heel goed idee van je vind is dat je in een rolstoel gaat zitten als ik nl paniek heb willen me benen ook niet meer en ben ik zo dizzy dat ik letterlijk geen stap kan verzetten Dat duizelige vind ik trouwens 1 van de ergste dingen van de paniek Maar zo zie je maar weer dat jij ook gewoon naar je kindje kan kijkken ben zo benieuwd voor je Dikke kus Miranda
Hallo Allemaal, Ja ik laat zeker weten hoe het is gegaan. En als het even kan zet ik de echo hier in mijn album. Ben wel erg bang hoor ik slaap slecht geniet niet meer en elke dag een rot gevoel alsof er een zwaard boven mijn hoofd hangt die elk moment kan vallen. Soms denk ik echt van oh als ik dit allemaal maar overleef. Miranda heb jij ook wel eens als je zo'n paniek hebt dat je behalve duizelig ook last van je spieren krijgt? Beetje slaperig raar gevoel en dat je keel dicht geknepen word? Nogmaals wel blij te lezen dat mijn klachten herkenbaar zijn. Die agorafobie maakt je zo onzeker en lijkt soms wel alsof je de enige bent die dat heeft. Hopelijk komt alles goed. Wel is er iemand van GGNET geweest. Hij wil een therapie van 5 weken met me thuis doen. Die therapie heet provokatie. Ik moet dan 5 weken lang elke dag een keer heel zwaar ademen zodat ik een paniekaanval krijg dan even doorgaan en daarna in een zakje ademen aan de hand daarvan moet ik met die gevoelens aan de slag zodat ik er niet meer bang van word. Hij zegt dat als ik dit 5 weken doe ik dan van mijn angst af ben. Nou hopelijk heeft hij gelijk ik ga het in iedergeval proberen. Dit kan overigens geen kwaad voor de kleine maar voor alle zekerheid vraagt hij het even na bij mijn arts. Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft pfff. Groetjes, Patricia
Hoi Paricia Ja dat heb ik ook en daarna als de paniek wat gezakt is dan ben ik keimoe Therapie daar heb ik zoveel van gehad maar bij mij heeft het helaas niet geholpen En het oproepen van hyper vind ik doodeng dus aan die dingen ben ik niet begonnen Groetjes
Hallo Allemaal, Nou mensen mijn afspraak heb ik moeten verzetten naar woensdag 8Augustus. Dit omdat ik anders geen vervoer heb. Heb nog even na gevraagd en ze hebben ervaring met mensen met angst dus weer een geruststelling. Dit neemt mijn angst nog niet helemaal weg maar wel een beetje. Nu probeer ik me tot die tijd te ontspannen en niet druk te maken. Miranda bedankt voor je antwoord. Ja ik ben idd ook altijd moe na zo'n aanval. Zal ik laten weten hoe het gegaan is daar? Misschien dat ik tussentijds nog wat post hier over hoe mijn therapie verloopt bv die heb ik as donderdag. Hopelijk vinden jullie het leuk. Ik heb in iedergeval veel aan jullie bemoedigingen en woorden. Groetjes, Patricia
weer een geruststelling erbij! ben erg benieuwd hoe de therapie gaat verlopen. ik zou morgen eigenlijk moeten beginnen in het ziekenhuis, maar heb dit uitgesteld. ben zo moe en we hebben zoveel stress van het eventuele kopen van een huis, dat ik dit deze week even niet zie zitten. laat je weten hoe het gegaan is?
Oja het kopen van een huis geeft idd veel stress. Ik geef je groot gelijk dat je het even uitgesteld hebt. Wij willen ook graag verhuizen maar wij wachten tot na de bevalling. Ook omdat dat beter uit komt financieel (sparen ed) Ik laat zeker weten hoe het gegaan is!
hoe is het nu weer met je meid? al weer wat rustiger geworden? ik begin zelf wat rustiger nu het met het huis de goede kant op lijkt te gaan en ik een hoop dingen afgezegd heb. rust doet een mens zo goed. nog een weekje en dan zie je je mooie beebje! is zo leuk joh, handjes en voetjes zien!
Hallo Allemaal, Nou even een update van wat er gaande is Heb vandaag mijn eerste therapie gehad en was eng maar ging GOED! Na die therapie was ik ineens heel rustig en relaxed dus blijkbaar slaat het aan. Vanavond moet ik weer provocatie doen maar dan alleen met mijn partner. Dit doen we elke dag 5weken lang en als het goed is ben ik dan van mijn hardnekkige agorafobie af. Voor het eerst kan ik nu zeggen dat ik me verheug op het feit dat ik snel een echo krijg. Lijkt me nu best leuk om ons kindje te zien heerlijk. Het blijft natuurlijk eng maar ik weet nu wat ik moet doen en dat er echt niets ergs met me kan gebeuren. Mijn partner (Martin)stond helemaal versteld en is bere trots op me Voor hem was/is het natuurlijk ook niet altijd even makkelijk en er komt veel op hem neer. Eindelijk weer een beetje rust in de tent en weer blijdschap. Nu nog volhouden. Echt super dat jullie zo met me mee leven dat doet me zeer zeker nog veel goed en geeft me zeker steun. Claartje jij ook bedankt enne rustig aan doen hoor. Groetjes, Patricia
wat fijn meid! ik ben blij dat de eerste keer zo positief is verlopen! en nu zorgen dat het definitief aanslaat. goed hoor!
Hee Patriciaa, Ben supertrots op je. Het is niet altijd makkelijk maar houdt vol, je kan het ! Liefs, Lynn
Hallo Allemaal, Echt heel erg bedankt voor julie berichtjes Oh ik heb nu iets gekregen van Martin dit wil ik even met jullie delen zo liefff hij heeft dit voor me geschreven terwijl ik een dutje aan het doen was. Heb even copie/paste gedaan. Zo trots Ik ben zo trots Op mijn meisje Zo kalm was je Als de Noordzee Op een mooie Juli avond Zo trots Ben ik Je zette door Als een hinde Op zoek Naar water Wetende dat Ze het zal Vinden Zo trots Ben ik Je straalde zoveel Rust uit Als een Zon die Nooit op zal Branden Zo trots ben ik Op jou meisje Jij Die Ons kind draagt Zo spannend Zo nieuw en Toch voel je Dat het bekend is De natuur Fluistert zacht Als zuiver fluweel In je oor: Het is goed! Zo trots Ben ik op je Dat je de steen Bent Die De Wereld Dragen Zal...... Zo dit geeft me toch wel veel kracht hoor. Was er best emotioneel van en blij verrast Hopelijk kom ik echt over mijn angsten heen! Groetjes, Patricia
Hi Patricia! Daar ben ik weer Vervelend hoe die HA je behandeld heeft, maar die gyns zijn echt fijne mensen hoor. Die van mij waren heel aardig en óók begaan met de moeder, misschien wel meer dan mijn VKs. Het is een goed begin dat ze met je willen meedenken over hoe je daar in de wachtkamer gaat zitten enzo Laat zeker even weten hoe je afspraak van woensdag verlopen is. Trouwens mooi dat je eerste sessie provocatie goed ging. Als je eerst maar eens een paar keer ervaren hebt hoe dat is, dat fijne rustige gevoel na afloop, dat motiveert om door te gaan, toch? Hier beginnen we een beetje te wennen aan alles. De KS ging goed, ik mocht 5 dagen later naar huis. Ik kon en kan nog steeds niet veel, er is altijd ook iemand anders in huis om Tica te tillen of om de klusjes te doen waar ik te moe/pijnlijk voor ben. Die hulp is er voldoende, dus het komt wel goed. Bedankt voor je PB! Mijn internet doet een beetje gek vandaag, maar ik ga er zeker nog op reply-en.
Hallo Allemaal, Nou morgen is de grote dag voor mij. Ik moet/mag dan naar de gynaecoloog voor mijn eerste onderzoek en echo. De afspraak heb ik staan om 11:00 uur en duurdt ong 15min zeggen ze. Hopelijk is alles goed met de kleine en raak in niet in paniek daar. Ben echt nu al zenuwachtig/angstig om er heen te gaan. Duimen jullie voor me morgen? Ik laat zo en zo even weten hoe het gegaan is. Groetjes, Patricia
Patricia, het komt vast goed morgen, je kunt het hoor! Ga er maar lekker genieten van je eerste echo!
He Patricia, Ik heb net je hele verhaal gelezen. Ik wilde zeggen dat ik het erg goed van je vindt hoe het aanpakt. Weet zeker dat helemaal goed gaat komen met je. Het begin is er al! En dat is vaak de moeilijkste stap. Ik vindt echt dat je tros op je zelf mag zijn. Zelf heb ik geen ervaring met straatangst. Ik ben zelf erg bang voor de tandarts (naalden). Ik weet zelf hoeveel angst ik dan heb/voel en hoe moeilijk ik het vindt om een afspraak temaken en te gaan. Maar zelf heb ik ook ervaren dat de beste manier van aanpakken is door het toch gewoon te doen. Wel rustig en langzaam aan opbouwen natuurlijk. Stapje voor stapje. Misschien helpt het om alle dingen die je tot nu toe hebt gedaan en trots op bent voor je zelf op te schrijven. Als het dan even wat minder gaat kun je het teruglezen en tegen je zelf zegen "Zo, dat heb ik wel even mooi zelf gedaan!"' Ik wens je veel succes wensen morgen. Ik had ook mijn eerste afspraak bij de gynacoloog en het duurde echt niet lang. Het was zo voorbij. Wij waren toen helemaal onder de indruk van onze kleine! Het is zo mooi en bijzonder om te zien. Geniet er van! Succes! liefs Lin79