meid wat spannend! morgen je beebje kijken! en dat gaat helemaal goed komen hoor! je kunt het, dat weet ik gewoon! ben zo benieuwd, snel laten weten hoe het gegaan is morgen hoor. een heeeeeeeele dikke knuf van mij!
Ik heb ook borderline met agorafobie. Ik ben bijna klaar met mijn therapie, maar dat heeft het in eerste instantie alleen maar erger gemaakt. Ze gaven mij mirtazapine en zoloft, maar die heb ik al snel in de prullebak gedonderd. Ik kan gelukkig weer met de bus, en boodschappen doen. Alleen op plekken waar het druk is wordt ik paniekerig als ik alleen ben, maar gelukkig gaat mijn vriend vaak met me mee, en laat me af en toe even alleen. Het is zelfs een tijdje zo goed gegaan dat ik met mijn vriend naar de Efteling ben geweest, en het was daar echt niet rustig. Ik denk dat je het beste op kunt bouwen door steeds kleine stukjes alleen te gaan, en deze stukjes langzaam te vergroten. Zo liep ik: 1- om het huis, 2- in de straat 3- om de buurt en durf nu ondertussen al weer alleen door de stad (al vind ik dit nog niet prettig en ga ik het liefst zo snel mogelijk weer naar huis) Wat mij ook heeft geholpen is, om afleiding te zoeken. Bijv. als je in een supermarkt bij de kassa staat en het is druk om even je mp3 speler op te zetten. Dan lijkt de tijd sneller te gaan en heb je even andere gedachten. Succes
Hallo Allemaal, Ik kan wel janken. Wilde weg gaan bleek dat de auto van degene die ons zou brengen kapot is Nu moet ik dus as maandag gaan. Maar ging niet makkelijk omdat de gynaecoloog dacht dat we een goedkope smoes gebruikte en vertelde als we steeds niet komen opdagen gaat ze stappen ondernemen Snap het wel het is ook te toevallig maar na een uitleg van mijn mannetje was het ok. Voel me rot wou echt mijn kindje graag zien hoe angstig ik ook was. Nu moet ik nog langer wachten en stressen In iedergeval wel heel erg bedankt voor jullie steun. Zal dan maandag wel laten weten hoe het gegaan is. Bah ben er echt somber van. Maarja ik hou maar in mijn hoofd dat ik er echt niets aan kon doen en dat is ook zo. Groetjes, Patricia
och meid wat balen! en dan geloven ze je ook nog niet. pfff.... verwen jezelf vanavond maar goed met een lekker bad of iets lekkers te eten hoor. al die spanning, je hebt het echt verdiend! en nu vol goede moed op naar maandag! je kunt het nog steeds, dat weet ik zeker!
He meiss heb ff gauw bij gelezen Vind het maar moeilijke doktoren daar bij jouw hoor en dan steeds dat dreigen van ze laat je daar niet door opfokken hoor want al zouden ze dat doen dan zou je een keer je verhaal kennen vertellen en dat je van die zgn doktoren je nu ook niet bepaald beter gaat voelen Laat je niet gek maken en doe je zeggie je bent een mens en geen stuk vuil wat denken ze wel niet grrrrr kan daar echt pissig om worden Nou op naar maandag dan maar he Kus Miranda
Hallo Allemaal, Bedankt voor jullie lieve woorden. Ja ik probeer me om die artsen niet druk te maken. Als de gynaecoloog me gezien heeft weet ze wel beter dat ik alleen maar het beste wil voor mijn kindje en zeker geen smoesjes gebruik om onder een afspraak uit te komen. Ja leuk is is natuurlijk niet maargoed is nu even niet anders. Wat ik erger vind is mijn angst om er heen te gaan. Maar dat zal wel goed komen hoop ik. Gelukkig kan ik in een rolstoel en is mijn verloofde erbij en mijn vriendin tot aan de deur van de gynaecoloog. Die echo wil ik namelijk liever alleen met mijn verloofde doen omdat het toch de eerste keer is en waarschijnlijk ook inwendig. Nou hopelijk willen jullie maandag nog een keer voor me duimen. Groetjes, Patricia
Hey Patricia! Wat jammer dat je afspraak met de gyn niet doorging! Volhouden hoor, en als die gyn eenmaal met je gesproken heeft zal die het wel beter begrijpen allemaal. Laat je niet bang maken, ze kennen je gewoon nog niet, dat is alles. Hier alles OK, mijn KS-litteken heelt mooi, Tica slaapt al lekker een paar uurtjes achter elkaar 's middags en heeft 's nachts al een echt ritme. Dus langzaam kom ik weer toe aan surfen enzo! Succes maandag, ik zal aan je denken.
Hallo Allemaal, Nou overmorgen is het zover hahaha en ja nu echt Zo ik ben al echt zenuwachtig en angstig. Hadden jullie dat ook dat het jullie eng en leuk tegelijk leek om je kindje vor het eerst te zien? Ben zo bang voor mijn reactie straks ga ik van mij stokje als ik hem/haar zie niet slecht bedoeld ik ben er echt heel blij mee maar het lijkt me ook zo eng te zien voor het eerst. Het is dan allemaal nog echter he. Pfff volgens mij ben ik mezelf een beetje gek aan het maken. Ik probeer echt te ontspannen maar is zo moeilijk. Heeft iemand nog tips voor als ik daar ben om kalm te blijven? Zou echt zo jammer zijn als ik door paniek totaal niet kan genieten en vragen vergeet te stellen en dat alles lang me heen gaat. Hm ik begin mezelf nu wel een zeur te vinden tegenover jullie maar ik voel me nou eenmaal zenuwachtig Ik verheug me al wel om jullie te vertellen hoe het gegaan is en met trots de echo in mijn album plaats Daarna kan ik wel weer meer ontspannen denk ik omdat de grootste druk ervan af is dan. Irena ik ben echt blij te lezen dat alles goed gaat daar bij jullie. Oh wat zullen jullie genieten van de kleine Tica. Je geneest ook snel zeg gelukkig maar hoor. Oja denken jullie dat ik bij een gynaecoloog een opname mag maken van de echo? Lijkt me zo leuk dat thuis nog vaak op mijn gemak te bekijken. Heerlijk zwijmelen en dromen hihi ja tis toch mijn kindje he Groetjes, Patricia
Hoi Patricia Als het goed is krijg je echo fotos mee ken je die thuis nog tig keer bekijken haha Lieverd het gaat je lukken je heb al goed geregeld hoe je het gaat doen en als je daar ben concentreer je je alleen op de baby want je gaat je babytje zien al zal het heel klein zijn maar zo leuk om te zien Daar focus je op probeer dat dat doe ik nl ook praat tegen jezelf dat je het kan ik weet dat dat zo moeilijk is maar je bent in een ziekenhuis wat kan je gebeuren moet je denken positief denken meis En ik duim morgen de hele dag voor je ben trots op je hoor want ik weet dat het een hele stap is Succes en geef in gedachten de kleine een knuffel van mij Kus Miranda
Hi Patricia, Je zeurt niet hoor. Je schrijft gewoon je zorgen van je af. Of voel je je niet al beter gewoon door deze post geplaatst te hebben? Daar is een forum als dit voor! Doe ik ook wel hier. Sterkte maandag, Irena
Hoi Patricia, Ik lees nu net pas je verhaal en ook ik heb tijdens mijn zwangerschap enorme straatangst en paniekaanvallen gehad. Dit was echt een drama tijdens mijn zwangerschap en ik durfde ook nergens alleen naar toe. Na de geboorte van mijn dochter hield ik hetzelfde probleem en durfde nog steeds niet naar buiten. Ik heb toen gelukkig via de huisarts een geweldige therapeute gevonden die mij hier doorheen gesleept heeft. Nu is het bij mij grotendeels over, ik durf weer naar buiten en heb geen paniekaanvallen meer. Soms heb ik nog weleens een terugval hoor in tijden van stress en drukte, maar dan denk ik aan de handvaten die ik heb meegekregen bij therapie en dan gaat het meestal wel weer. Meid ik wens je heel veel succes hiermee, ik weet hoe rot je je soms kan voelen.
Hallo Allemaal, Nou mensen ik ga zo naar de gynaecoloog. Oh ik ben echt zo zenuwachtig en angstig. Maargoed duimen jullie voor me? Ik laat vandaag nog weten hoe het gegaan is. Spannend bibber... Groetjes, Patricia
He Patriciaa, Meisje, ik duim voor je! Komt goed , wacht maar tot je je kleintje ziet! dat is echt zo bijzonder. groetjes Lin79
Hallo Allemaal, Nou ik ben geweest hoor Zo ik was in de auto echt bang op weg naar het ziekenhuis huilen en bibberen. In het ziekenhuis aangekomen werd ik wat rustiger. Zo wat is het daar een doolhof zeg. In begin heeft de gynaecoloog me vragen gesteld en daarna de echo! Ooh wat ik toen zag is echt onbeschrijfelijk mooi. Ik was zo blij en mijn verloofde emotioneel hihi hij was ook nerveus. Gelukkig was mijn vriendin ook mee en hebben we zeer veel steun aan gehad. Onze kleine is nu 10weken en 2dagen oud en 3,5cm en het hartje zagen we mooi kloppen alles was goed Het was wel een inwendige echo maar voelde niet naar. Waar ik wel van schrok is dat ik na de echo naar afdeling poli moest om bloed te laten afnemen Dit is om te kijken of het kindje geen aangeboren afwijkingen heeft. Gelukkig deed het geen pijn. Was behoorlijk lang in het ziekenhuis maar ze waren zeer lief voor me en voel me nu mega sterk Heb twee foto's mee gehad en over twee weken mag ik weer voor een echo voor een nekplooi meting. De foto's probeer ik er vandaag nog op te zetten. Allemaal bedankt voor het duimen ik heb er zeker aan gedacht Groetjes, Patricia
He Patricia, Mooi he, die echo. Wij waren er ook zo van onder de indruk. Nou meisje, geniet er lekker van. Zie je wel dat je het kan! Ben echt super trots op je! Fijn dat alles goed was gegaan! Liefs Lin79
Wat fijn voor je dat alles zo goed is gegaan. Ik mag over een paar weken pas helaas, maar goed. Heel veel plezier met de foto's en geniet ervan meid. Liefs
wat leuk dat het zo goed is gegaan meid! leuk joh! en een paar mooie foto's mee, kun je er nu heerlijk van gaan genieten!