dankjewel allemaal ik ben echt heel blij zit hier met een smile van oor tot oor ik laat nog wel van me horen hier hoor!
heeeeee meis toppie hoor blij dat alles goed gegaan is en dat het goed ga met de baby Dikke verdiende kus haha Miranda
Ik heb paniek aanvallen, maar mag mijn medicijnen helaas niet Ik probeer nu afleiding in andere dingen te zoeken.. Denk bv altijd dat ik iets mankeer, dus kijk ik geen zh dingen meer enzo aanpassingen gemaakt ik me dagpatroon en noem maar op, zo kom ik hopenlijk mijn zwangerschap wel door
Wat goed meid dat het toch goed is gegaan! Maakt een hoop goed he als je je ukkie ziet! Vergeet je even alles om je heen Vindt het knap van je dat je bent gegaan en dat je bibberde en huilde op de heen weg geeft toch niks. Je bent al nerveus en dan komt je angst altijd heftiger opzetten,maar je hebt het wel gedaan! Jij gaat een hele goede mama worden,dat is zeker! Een kindje maakt je heel sterk! Ik heb ook last van paniekaanvallen maar ik merk dat sinds ik zwanger was geraakt en nu Lieve er is ik een stuk sterker ben! Wat kindjes wel niet met hun ouders doen he
Hallo Allemaal, Echt super die reacties van jullie! Ben erg blij met zulke mooie complimenten en lieve woorden Ik heb de echo's in mijn album staan hoor. Op 27 Augustus moet ik weer heen voor een nekplooi mting maar ik weet nu hoe alles er uit ziet daar. Hopelijk krijg ik dan weer een foto mee en gaat de kleine tijdens de echo bewegen gister lag het namelijk te slapen. Laten jullie weten wat jullie vn de echo vinden? Het lijkt me erg leuk...ik ben zo trots op de kleine hihi. Groetjes, Particia
mooie foto's hoor meid! daar zie je al best veel op! als je het nog weer eens moeilijk krijgt kun je daar even naar kijken, weet je weer waar je het voor doet!
heel mooi hoor lief he zo,n klein wezentje en idd zoals claartje al zei hang je echos duidelijk in zicht heb je het moeilijk dan kik je erna en weet je waar je het voor doet Groetjes
hoi hoi ik snap helemaal wat je bedoelt. in mijn 6e week kreeg ik een beetje benauwd. en gelijk kwamen daar de paniek gevoelens weer opzetten. terwijl ik daar compleet vanaf was. Helaas door de zwangerschap is alles nieuw en ken je je lichaam niet meer terug, dat veroorzaakte het bij mij. Inmiddels gaat het erg goed , ik besefte dat ik nu getrouwd ben en zwanger alles wat ik als klein meisje wilde en van droomde. Dit laat ik absoluut niet verpesten door deze negatieve gevoelens. Ik voel me ontzettend gelukkig op dit moment en daar is geen plaats voor paniekaanvallen. Ik hoop dat jij je leven ook weer in controle krijg en gelukkig mag zijn met je zwangerschap, denk je ook niet dat dit al genoeg tijd van je leven heb opgeslokt? veel liefs faith
Hallo Allemaal, Bedankt voor jullie reacties. Zo ik kijk echt vaak naar die foto's hihi. Hebben jullie dat ook? Faith bedankt voor je mooie reactie en ben het helemaal met je eens. Vraagje ik moet 27 Augustus voor een nekplooimeting maar wat gaan ze dan precies allemaal doen? Ik had er de tijd niet voor om het te vragen. Als ik een vruchtwaterpunctie moet doen ze dat er dan meteen achter aan? Of kan ik die weigeren? En hoe lang duurdt een nekplooimeting? Ook krijg ik maatschappelijk iemand aangewezen daar en heb daar op afdeling gynaecologie op dezelfde dag (27Aug) een afspraak voor een gesprek. Heeft iemand daar ook ervaring mee en hoelang duurdt zoiets? Ik heb die aangewezen gekregen omdat ik dus agorafobie heb en mijn mannetje een tijdelijke uitkering heeft. Totslot krijgen we ook een voorlichting gynaecoloog (1 Sept geloof ik)die gaat ons dingen vertellen maar wat moet ik me hierbij voorstellen dan? Hopelijk kunnen jullie me antwoord geven op mijn vraagjes. Alvast heel erg bedankt! Groetjes, Patricia
Heb je verhaal gelezen, hier ook iemand met angstaanvallen. Dit is soms zo erg dat ik me ook een week opsluit en niet meer naar buiten kom. Maar kom er steeds weer door. Sinds 4 maanden heb ik efexor de laagste dosis en er gaat gewoon een wereld voor me open, ik durf overal heen, denk er helemaal niet meer bij na zoals ik daarvoor deed. Af en toe heb ik wel iets een terugval maar zorg dat ik wel afspraken heb geplant zodat ik eruit moet en naar me werk ga dus niet ziek gaat melden. Nu geniet ik zo van me kleine, samen fietsen, lekker stuk met de wandelwagen. Patriciaa, maar je pakt het goed aan hoor. Gewoon (ja lijkt gewoon he) afspraken plannen zodat je er wel opuit moet. Goed erover praten (ik had het gevoel dat ik vaak de enige was) maar als je dit niet meemaakt kun je er gewoon niets bij voorstellen. Ik heb ook vaak dat bouwt de stress op zo hoog op omdat je weet dat je bv naar ikea gaat en dan weet je gewoon voor de tijd dat je er een zult krijgen, vaak ga ik dan even apart staan, goed uitademen en als ik er eenmaal ben zakt meteen de stress van me af en kan ik weer van genieten. Sorry voor mijn verhaal Je mag mij ook altijd pb sturen hoor ook om het gewoon kwijt te kunnen!
Hey Charissa, Ik heb ook 7 jaar aan de efexor gezeten, ben er nu sinds een half jaartje vanaf. Voor mij ging toen ook echt een wereld open. Je gaat inderdaad opeens overal naartoe zonder je vooraf steeds zorgen te maken en een spanning op te bouwen, heerlijk Ik vind het heel fijn verhalen van andere meiden te lezen, ik heb echt heel lang gedacht dat ik alleen ervoor stond, niemand die het begreep.
Hey Tam, Ja ik moet ook afbouwen met de efexor, zie er erg tegenop.. We willen voor nummer 2 gaan en moet geopereerd worden dus goede tijd om te stoppen. Heb nu weer ff terugvalletje, heb me ziekgemeld , ben erg down... Maar zal wel weer overgaan, gun me daar ook maar gewoon weer paar dagen voor en dan gaat het wel weer goed! Merk wel dat er steeds meer tijd tussen zit voordat ik weer terugval dus de goede kant op. En gaat het nu goed met je? Geen terugval gehad?
@Charissa, ik heb 2x eerder geprobeerd af te bouwen, hierbij kreeg ik een grote terugval en ben ik toch weer aan de efexor begonnen, ik was er gewoon nog niet klaar voor. Deze keer heb ik geen problemen gehad, alleen de eerste week veel lichamelijke klachten. Nog steeds heb ik wel een bepaalde angst hoor als ik een supermarkt e.d inga. Maar deze is gelukkig niet meer allesoverheersend. Toen ik zwanger was, heb ik efexor wel doorgeslikt op advies van mijn arts, Nynke moest wel ter observatie 48 uur op de IC verblijven, maar ze heeft er niks aan overgehouden. Maar goed zeg dat je gaat proberen te stoppen, 1 advies; doe het wel als je er voor de volle 100% achterstaat en je sterk genoeg voelt. Maar balen zeg dat je nu in een dipje zit Heb je veel stress gehad de laatste tijd? Beterschap meid en doe rustig aan, jij alleen kent jou lichaam en geest het beste.
Tam, ik denk ook dat het gevoel nooit overgaat en als je er eenmaal last van heb gehad je er altijd gevoellig voor blijft. Ja we gaan verhuizen dus in de rommel, vind me werk niet meer leuk en deze dingen spelen zeker mee... Super van je dat je zo gestopt ben, ja die bijwerkingen zijn balen van de efexor. Heb je wel doorgeslikt tijdens zwangerschap, wist niet dat dat met efexor kon of dat ze het wel overwegen. Hoeveel mg gebruikte jij en hoe heb jij afgebouwd? Ik denk dat ik om de dag en dan eens in de 3 dagen, dan heb je denk ik minst last van de rotbijwerkingen hihihi.
Charissa, ja ik kon ze gewoon doorslikken tijdens mijn zwangerschap volgens mijn huisarts kon het verder geen kwaad. Alleen voor de zekerheid is Nynke nog wel 48 uur geobserveerd in het ziekenhuis. Ik heb altijd de 75 mg geslikt, tijdens mijn zwangerschap zat ik op 37,5 mg. Na de bevalling ben ik weer met de 75 mg begonnen vanwege een terugval, ook heb ik toen therapie gehad wat mij heel veel heeft geholpen. Na deze therapie heb ik 2 maanden 37,5 mg geslikt en daarna meteen gestopt ( wel ism de huisarts ) Toen heb ik 1 week afkickverschijnselen gehad, ontzettend duizelig, misselijk, droge mond en hoofdpijn. Ik ben er nu zo'n 4 a 5 maanden vanaf en het gaat gelukkig steeds beter.
Hi Patriciaa, ik heb een tijdje niet gereageerd, het was ff een paar dagen heel heftig met Tica. Ze wilde totaal niet slapen en wèl de hele tijd drinken. Maar het is weer rustiger nu hier. Mooie echo-foto's heb je in je album! Je mag met recht trots zijn op je kleintje. Ik dacht dat je in principe elke prenatale test mocht weigeren, sommige zijn bijvoorbeeld niet zonder risico voor de baby. Maar je kunt goede redenen hebben om zo'n test juist wèl te willen. Bedenk wat je ervan zou vinden als ze de test zouden doen en zouden zien dat er misschien iets 'mis' is (vaak kunnen ze alleen zien of je kindje een verhoogde kans heeft op dit of dat). Wat als je helemaal niet voor de keuze wilt komen te staan of je het kindje dan nog wil houden of niet? Als je dat aan het lot wilt overlaten... Het kan ook zijn dat je weet dat je de zorg voor een gehandicapt kindje er niet bij kan hebben en daarom wel wilt weten of je kans daarop groot is. Ik zou in ieder geval wel even stilstaan bij de mogelijke gevolgen van zo'n test. Ik heb geen ervaring met maatschappelijk werkers, sorry. Ik neem aan dat het is om jullie beter te kunnen begeleiden. Lijkt me niet verkeerd. De gynaecoloog is nu je begeleider in plaats van de VK, toch? Dus dan krijg je gewoon een intake-gesprek (+ controle): hij gaat vragen naar je medische voorgeschiedenis, of je al eens zwanger bent geweest, miskramen. En ook of er erfelijke aandoeningen in jullie familie zijn. En of er nu al medische bijzonderheden zijn in je zwangerschap (ja dus, omdat je medicijnen slikt). Dat laatste is belangrijk, want nu kun je eindelijk goed gaan overleggen hoeveel medicatie nog goed is voor je kindje en tegelijkertijd genoeg voor jou. Succes de komende tijd. Je doet het fantastisch meid! Ik ga nog ff verder in je foto-album neuzen, leuk dat je wat in die van mij hebt geschreven
Hallo Irena, Dankjewel voor je berichtje Gelukkig gaat alles nu een beetje rustiger bij je. Slaapt Tica nu goed? Thanx voor je reacties op mijn foto's in mijn album. Zo jij hebt ook hele mooie pics hoor! En leuk te zien met wie ik klets hier toch? Ja die blauwe ogen zijn best appart omdat ik zelf half Surinaams en Nederlands ben. Mijn vader heeft echt hele donkere ogen en mijn moeder net als wat ik heb. Ook heel erg bedankt voor je uitleg op bepaalde vragen van mij. Ja maandag ga ik weer heen dan krijg ik dus een nekplooimeting en dus een gesprek met de maatschappelijke werkster daar op die afdeling. Zal mij benieuwen. Martin en ik zijn op zoek naar een nieuwe woning we hebben gereaeerd op een vet leuk huis het is een ruime woning met 3 slaapkamers een grote woonkamer en voor en achtertuin Ben benieuwd of we hem toegewezen krijgen maarja we zijn nog niet zolang ingeschreven dus even afwachten. Wat wel een mazzel is dat de wacht tijd hier best kort kan zijn. Ligt er maar net aan hoeveel mensen op dezelfde woning reageren en hoeveel punten ze hebben. Duim je voor me maandag? Zo moet er al vroeg wezen namelijk om 10uur in de ochtend. Meeste zullen denken oh maar dat is niet zo vroeg. Hahaha nee is het ook niet maar als je niet in die plaats woont en om half 8 je bed uit moet zodat je er optijd kan zijn vind ik het wel vroeg Ik slaap meestal uit vanwege dat ik zo moe ben. Maar zo heb ik wel wat aan mijn dag ben dan als het goed is een uur of 12 terug en kan ik thuis nog lekker rommelen en genieten van de nieuwe echo foto's die ik waarschijnlijk krijg! Hey meid doe je rustig aan? Spreek je hopelijk snel weer. Knuf aan Tica van mij. Groetjes, Patricia
Hallo Allemaal, Nou morgen is het zover dan kan ik weer naar de gynaecoloog voor een nekplooimeting en een gesprek met een maatschappelijk werkster. Op zich vind ik het niet meer zo erg om er heen te gaan. Maar ben nog wel angstig en zenuwachtig. Ik weet niet wat me te verwachten staat met het gesprek en hoop dat alles goed is met de kleine Daarnaast ben ik ook nog eens grieperig wat het allemaal wat naarder voor me maakt om er heen te gaan. Hahaha ik heb ook altijd wat maar is niet leuk Deze keer gaan we met mijn zwager maar de auto is niet helemaal goed meer geloof ik wat als we pech krijgen en ik paniek krijg Ik merk het alweer ik zit me weer gek te denken. Willen jullie voor me duimen morgen? Ik moet er om 10:00 wezen pff en pas 1,5 uur erna kan ik weer weg. Hopelijk voel ik me morgen niet zo grieperig en komt alles goed. Zou leuk zijn als ik weer wat tips krijg die ik morgen kan gebruiken het helpt me namelijk wel een beetje of ben ik nu erg vervelend? Groetjes, Patricia